בריאות ולייף סטייל

"הקליניקה מלאה שבועות קדימה": הקורס של שיטת תירם לטיפול בכאב

כשגיא תירם סבל מפריצת דיסק, אף טיפול לא עזר לו. הוא השתמש בידע שלו כמטפל במגע כדי לפתח שיטה חדשה על גופו, ואחרי שהחלים – החליט להפיץ את הידע: "הקורס מאפשר לאנשים להפוך למטפלים מבוקשים ולבנות קהל לקוחות רחב"

כמו שיטות טיפול רבות אחרות לפציעות וכאבים, גם השיטה של גיא תירם פותחה בעקבות סיפורו האישי. יום אחד, כשהתאמן בחדר הכושר, הרגיש תירם כאב חד בגבו, והניח שמדובר בשריר שנתפס. אך מיום ליום, הוא מתאר, "כאבי הגב החמירו והתפשטו, והתחלתי לסבול מתחושת שיתוק מוחלט בכל הרגל – שליוותה אותי שלוש שנים". כך נולדה שיטת טיפול חדשנית בכאבים, וכיום ניתן ללמוד את יסודות הטיפול בה בבית הספר שהקים.

תירם מספר כי אובחן באותה תקופה כסובל מפריצת דיסק ובלט דיסק. הוא טופל בפיזיותרפיה, רפואה משלימה, דיקור, עיסויים ועוד, אבל דבר לא עזר. המוצא האחרון שהציעו לו היה ניתוח, אך תירם סירב. "בניתי תוכנית טיפולים לעצמי", הוא מספר. "בכמה טיפולים ספורים, הרגשתי איך השליטה בגוף שלי חוזרת אלי ואיך הוא מרפא את עצמו. לאחר כמה שבועות חזרתי לחיים, ואני שוב ספורטאי פעיל. הכאב נעלם כלא היה".

"החלטתי להכשיר מטפלים בשיטה שלי"

לאחר שהחלים מהפציעה באמצעות השיטה החדשה שפיתח, הקים את מרכז תירם, הפועל כיום בהרצליה פיתוח, ובו הוא מטפל בבעיות כאב שונות, פציעות ספורט, כאבי שלד-שריר, בעיות יציבה, וכן בבעיות המשלבות בין נפש לגוף. מדובר, למשל, בפריצות דיסק, מיגרנות, דלקות כרוניות, בעיות עיכול, פיברומיאלגיה, קרוהן ומחלות פסיכוסומטיות ובהן דיכאון וחרדה.

"הבנתי שמספר האנשים שסובלים מהבעיות הללו הוא אדיר, מאות אלפים אם לא יותר. הקליניקה שלי אמנם מלאה שבועות וחודשים קדימה, אבל גם אחרי שעזרתי לאלפי מטופלים, ברור לי שאני יכול לטפל רק בחלק זעיר מכל האנשים שזקוקים לכך. לכן, החלטתי להכשיר מטפלים נוספים בשיטה שפיתחתי, כדי שיחד, נוכל לעזור לעוד ועוד אנשים לשפר את איכות החיים שלהם".

כך הקים תירם את מכללת כנפיים בה הוא מלמד את השיטה שפיתח, המבוססת על ההכשרה שלו כמטפל ועל התוכנית שיצר עבור עצמו, והיא משלבת עיסוי ממוקד, דיקור בנקודת כאב ונשימה מודעת. הקורס מתקיים בהרצליה, נמשך כשנה וכולל ידע תיאורטי ומעשי רב, כשהמטרה היא שמסיימי הקורס יפתחו קליניקות משלהם עם תום הלימודים, ויצברו קהל מטופלים משלהם.

מתעניינים בהרשמה לקורס בשיטת תירם בהרצליה? השאירו פרטים:

התפתחות אישית ומקצוע רווחי

לדברי תירם, "כמי שבא ממשפחה עם שישה דורות של מטפלים, פיתחתי קורס עבור אלה שמרגישים שריפוי הוא הייעוד שלהם, ורוצים לפתוח קליניקה משגשגת משל עצמם. הקונספט הייחודי שלנו משלב התפתחות אישית מנטלית ורגשית, יחד עם הזדמנות לעסוק במקצוע שיש לו ביקוש גדול מאוד בישראל ולפתח קליניקה שהתורים בה נחטפים שבועות קדימה".

"בניגוד לקורסים אחרים בתחום, אנחנו מתמקדים לא רק במטופלים, אלא גם במטפלים. הסטודנטים שלנו עוברים תהליך פנימי ועמוק בעצמם, מתוך אמונה שכאשר הם משנים את חייהם ולומדים להיות בריאים ומאושרים יותר, גם ההשפעה שלהם על המטופלים תהיה מיטיבה יותר. הילה לוי, סטודנטית במכללת כנפיים מספרת: "כמטופלת בשיטה אני יודעת ממקור ראשון שהיא עובדת ולכן כששמעתי שגיא פותח מכללה מיד החלטתי להירשם כדי ללמוד איך לעזור לאחרים. השיטה כוללת מספר תחומים ואני נהנית ללמוד אותם ולחוות אותם ומרגישה שאני עוברת תהליך ריפוי גם במהלך הקורס עצמו".

גיא תירם

תירם מוסיף כי "מעבר לידע הרב בנושאים כמו עיסוי רפואי שיקומי, דיקור מערבי, נשימה מודעת והתאמת מדרסים, אנחנו מלמדים גם מה קורה ביום שאחרי, איך פותחים קליניקה ובונים קהל לקוחות רחב, כדי להפיץ את כל הידע הזה הלאה ולעשות טוב בעולם".

"חייבים לטפל בשורש, ולא רק בכאב"

תירם הוא בעל הכשרה כמטפל במגע רב תחומי, ומתמחה בשיטות טיפול רבות, ובהן רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי ועיסוי ספורט, דיקור מערבי ואף התאמת מדרסים. השיטה שפיתח, הוא מספר, "נובעת מתוך אמונה שהגוף והנפש שלנו מחוברים, וכאב הוא הדרך של הגוף לאותת לנו על בעיה. את שורש הכאב חייבים לאבחן, ולא לטפל רק בכאב. אחרת, הוא לא יחלוף".

"אנחנו, בניגוד לשיטות אחרות דוגלים בשילוב בין ריפוי רגשי לפיזי. הטיפול הרגשי בכאב נעשה דרך נשימה מעגלית שמצליחה לשנות את התודעה וכך לאפשר שינוי עוצמתי יותר בנפש. הריפוי הפיזי מגיע באמצעות הדיקור המערבי שנוגע בנקודות הכאב ומייצר תגובה של מערכת העצבים בדיוק בנקודות הכואבות".

לכן, הוא אומר, "עיקר הגישה הוא להקשיב למטופל וללמוד את הסיפור של הגוף והנפש שלו, תוך זיהוי דפוסי החשיבה וההתנהגות שלו. השיטה מאפשרת לשנות דפוסים לקויים, לשחרר חסמים רגשיים ולזהות את הנקודות שיוצרות כאב. רק כך, אפשר להגיע לריפוי אמיתי של הבעיה".

מתעניינים בהרשמה לקורס בשיטת תירם בהרצליה? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"