בריאות ולייף סטייל

בבית וגם בחוץ: הפתרון לבעלי מוגבלות שמתקשים לעלות ולרדת במדרגות

אנשים רבים הסובלים מקשיי ניידות אינם יכולים לעלות ולרדת במדרגות, בבית או מחוץ לו. זחל מטפס מיוחד המתחבר לכיסא גלגלים מספק להם פתרון – בלי צורך לצאת מהכיסא ולהיכנס אליו בחזרה

אנשים מבוגרים או נכים המרותקים לכיסא גלגלים שהברכיים כבר לא סוחבות אותם בקלילות של פעם, נאלצים לוותר פעמים רבות על פעילויות מחוץ לבית ונמנעים מלרדת ולעלות במדרגות.

אם בעבר המשימה דרשה כוחות משותפים והרבה עזרה מצד קרובים, היום ישנם פתרונות טכנולוגיים פשוטים שעוזרים למבוגרים המתקשים בהליכה לנהל שגרה כמעט רגילה, בלי הרבה מאמץ. "הטכנולוגיה נחלצה לעזרתנו, ומציעה פתרונות מאוד יצירתיים שהופכים את החיים לפשוטים הרבה יותר מבעבר", אומר עמיר ברקוביץ’ המנהל הטכני של חברת "העיקר הבריאות", שמייבאת לישראל פתרונות ניידות ומוצרי בריאות שונים.

"זחל מטפס הוא אחד הכלים היותר נמכרים שלנו שמשנים את חייהם של רבים בזכות פשטות השימוש והקומפקטיות שלו. הזחל מאפשר לחבר אליו את כיסא הגלגלים ואז לרדת ולעלות במדרגות בלי שום מאמץ של המלווה. עבור מי שגר בבית משותף עם מדרגות – זה מוצר שמאפשר סוף סוף לצאת מהבית בקלות ובלי לחשוב פעמיים".

איך זה עובד?

"התהליך די פשוט. מחברים את כיסא הגלגלים לזחל ומוודאים כי היושב בתוכו חגור בחגורות בטיחות. המלווה אוחז בזחל ובלחיצת כפתור, ללא כל מאמץ, הזחל המטפס ועליו הכיסא, נע למעלה או למטה במדרגות.

כאשר הכיסא מגיע למשטח ביניים, נשלפים גלגלים מיוחדים שמאפשרים לו להסתובב על צירו, ולהמשיך בעלייה או בירידה, לפי הצורך". לדברי ברקוביץ’, "ניתן להשתמש בזחל בכל מקום אליו מגיע האדם הסובל ממוגבלות באופן קבוע, כמו למשל מקום עבודה. כך הוא יכול להמשיך בשגרת החיים בבית וגם בחוץ".

"לא דורש שום מאמץ"

לדברי ברקוביץ’, "הזחל מתאים לשימוש פנימי או חיצוני, ובאפשרותו לטפס על מדרגות מבטון, אבן, שיש, עץ ואפילו מתכת. בתכנון הזחל הוקדשה מחשבה רבה לנוחות השימוש. המלווה או  אינו נדרש  להתאמץ כלל בכל התהליך הזה, ולרשותו עומד מוט היגוי שמאפשר לו שליטה מלאה בכל הפונקציות של המכשיר שמסתובב באופן מלא וב-360 מעלות", הוא מוסיף כי "מדובר בטכנולוגיה בטיחותית ואמינה במיוחד, שמיועדת לשימוש יומיומי באופן שגרתי, למשך שנים".

"דורש רק הטענה מפעם לפעם"

ב"העיקר הבריאות" מדגישים כי הדבר החשוב ביותר בבחירת זחל מטפס הוא בטיחות השימוש. "מדובר בכלי פשוט לתפעול שדורש רק הטענה מפעם לפעם ואין כל תחזוקה אחרת שיש לדאוג לה. לכן, זהו כלי מועדף על רבים ונמצא בשימוש קבוע אצל מי שיושב בכיסא גלגלים ולא רוצה להיות מרותק לביתו כל היום או לחשוש מלהגיע למקומות שיתכן ויהיו בהם מדרגות".

"עבור לא מעט לקוחות שלנו, המכשיר הזה הוא ההבדל בין לשבת בחדר אחד בבית כל היום, לבין חיים פעילים ומלאים, מגורים בחדר השינה הרגיל והנוח שלהם וטיולים בחוץ", אומר ברקוביץ’.

"בעזרת הנציג האישי שאנחנו מצמידים לכל לקוח, הוא מקבל סל פתרונות לבעיות ניידות ושיקום, בדיוק לפי הצרכים שלו. כשמישהו מספר לנו איך בזכות הזחל המטפס הזה חייו השתנו לטובה, זה הגמול הטוב ביותר שלנו", הוא מסכם.

מתעניינים ברכישת המוצר? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"