השקעות

מחירי הדירות בשיא? זה הזמן להשקיע בקרקעות

השקעה בדירה אולי תעזור לכם להתפרנס, עם הכנסה משכירות של כמה אלפי שקלים בחודש. אבל למי שחושב בגדול, השקעה בקרקע הנכונה יכולה להניב רווחים של מאות אחוזים

חושבים שמירוץ עליית מחירי הדירות בישראל הגיע לשיא? תחשבו שוב.לפי הלמ"ס עד 2048, מספר תושבי המדינה כמעט יכפיל את עצמו, ל-15 מיליון איש, וכולם יצטרכו דירות לגור בהן. ככל שהתהליך יתקדם, החיפוש אחרי קרקעות מתאימות יהפוך לקשה יותר, כי פשוט יהיה פחות מהן. 

בישראל, נמצאות רוב הקרקעות בבעלות רמ"י (רשות מקרקעי ישראל, לשעבר מינהל מקרקעי ישראל). רק 7% מהקרקעות הן בבעלות פרטית, וגם המספר הזה יורד מדי שנה, בעקבות הבנייה החדשה. התוצאה היא שבעוד שהאוכלוסייה רק גדלה, הקרקע הפנויה ממשיכה להצטמצם ולהפוך לנדירה, בוודאי כשמדובר בבעלות פרטית. 

כשמביאים בחשבון גם את העובדה שתוחלת החיים ממשיכה לעלות, מבינים כי המשמעות היא מצוקת דיור מחריפה והולכת, גם בגלל היעדר קרקעות, גם בגלל הגידול באוכלוסייה, וגם כי דירות קיימות לא יוצאות חזרה לשוק. 

יש להבין כי כשמדובר בעליית מחירי הנדל"ן ,מה שלמעשה עולה ומתייקר זה רכיב הקרקע ולכן בעלי הקרקעות יהיו המרוויחים הגדולים. כבעלי הקרקעות, שכאמור יהפכו למצרך עוד יותר קשה להשגה מהיום, הם יוכלו לראות רווחים גבוהים מאוד של מאות אחוזים ואפילו יותר.

בלי משכנתא ובלי למצוא שוכרים

משקיעים רבים כבר הגיעו למסקנה כי במצב כזה, הנכס הכדאי ביותר הוא לא הדירות עצמן, אלא הקרקעות. יש לכך כמה סיבות: ראשית, מחירי הדירות כאמור כבר גבוהים מאוד, כך שכדי לרכוש דירה להשקעה צריך סכום גבוה במיוחד. לכך יש להוסיף ביורוקרטיה וטרטורים של משכנתא, מיסוי ועוד. כשמשכירים את הדירה, אפשר אולי לקבל עליה סכום חודשי נחמד, אבל גם זה כרוך בתחזוקה, תפעול, מציאת שוכרים, גבייה ועוד ועוד. בקרקעות, פשוט קונים את הקרקע. בלי בלאי, בלי משכנתא, ובסכומים נמוכים בהרבה לעומת מחירי הדירות של היום. 

אם ניקח לדוגמה משקיע שקנה לפני עשר שנים קרקע פרטית בייעוד חקלאי במרכז הארץ, בין חדרה לגדרה, רוב הסיכויים שעליית הערך שרשם על ההון העצמי המושקע, גבוהה בהרבה לעומת משקיע שקנה דירה באותו אזור. כל זאת, בלי שהיה צריך לשלם על תכנון ובנייה, ולאחר מכן מס רכישה, מס על ההכנסה משכירות ועוד ועוד. כלומר, במקום תשואה קטנה משכירות חודשית, שאולי תעזור למשקיע לסגור את החודש, בהשקעה בקרקע אפשר לגזור רווחים אדירים.

מתעניינים בקרקע בגבעת עדה? השאירו פרטים כאן >>

תחנת הרכבת שהופכת לעוגן נדל"ני משמעותי

דוגמה מעניינת להשקעה בקרקע שכיום היא חקלאית, ויכולה להניב רווחים גבוהים במיוחד בעתיד, ניתן למצוא במספר אזורי ביקוש בארץ. למשל בתחום המועצה האזורית בנימינה-גבעת עדה משווקת כיום בבקעת הנדיב היפיפיה דונם קרקע במחיר של 389,000 שקל לדונם. היישוב המבוקש, שנהנה מדירוג סוציואקונומי גבוה (8 מתוך 10), מושך בשנים האחרונות משפחות מכל רחבי הארץ, הודות לרמת החיים הגבוהה, מערכת החינוך האיכותית, הסביבה הירוקה והקהילתיות החמה. 

בנוסף לכל היתרונות הללו, צריך לבדוק שהקרקע שרוכשים ממוקמת ביישובים שנהנים מגישה תחבורתית נוחה במיוחד. גבעת עדה קרובה לכבישים 4 ו-6, וקיימת בה תחנת רכבת שנהפכה לעוגן נדל"ני משמעותי. ההיסטוריה מעידה כי יישובים שקיימת בהם תחנת רכבת, נהנים משדרוג משמעותי בהיבטים רבים, כגון הגירה חיובית ותנופת פיתוח, שמתבטאת בבנייה עסקית כמו גם בבנייה למגורים. 

"מלאי הקרקע הפרטית הולך ואוזל"

בחברת MSN, המשווקת את הקרקע, מסבירים כי "בתחום הקרקעות יש אלמנטים שיכולים להעיד על הפוטנציאל של הקרקע לפני שרוכשים אותה. במקרה של גבעת עדה, בניגוד להרבה הצעות מפתות אחרות, מדובר בקרקע בלב תחום השיפוט של גבעת עדה בנימינה, מה שאומר שיש לה פוטנציאל גבוה לשינוי ייעוד. זו קרקע שכבר מוגדרת בתשריט, ובאופן נדיר היא מגודרת ומתוחמת, כך שהרוכשים יכולים אפילו לנטוע בה בוסתן פרטי, בזמן שהם ממתינים להפשרה". 

עוד אומרים בחברה, כי  "דבר נוסף שחשוב מאוד לבדוק הוא שמדובר בקרקע בבעלות פרטית – מוצר הולך ונעלם, כשבשנים הקרובות המלאי שלהן צפוי לרדת . עובדה זו, בשילוב הביקוש הגובר למגורים בבנימינה-גבעת עדה, תורמות להערכה שלנו כי בשנים הקרובות, יזנק מחיר הקרקע במאות אחוזים. זו הזדמנות יוצאת דופן להשקעה ביישוב מבוקש שנמצא במרכז הארץ, ובקרקע שכיום כבר קשה למצוא כמוה בישראל". 

חשוב לזכור שמחירי קרקע חקלאית עולים בד בבד עם עליית מחירי הדיור,עובדה שהמחירים היום של קרקעות אינם זהים למחירם לפני 10-15 שנה למרות שהקרקע עדיין חקלאית.

*הקרקע אינה זמינה לבנייה

מתעניינים בקרקע בגבעת עדה? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"