לימודים וקריירה

ההסבה המושלמת לתקופה: להפוך בתוך שנה למורה דרך מוסמך בישראל

השמיים אולי נפתחו, אבל רוב הישראלים מעדיפים להמשיך לטייל בישראל. מורי הדרך והעוסקים בתיירות מצפים לשובם של תיירים רבים, ברגע שהשמיים יפתחו גם לכניסת תיירים. ביד בן־צבי, המכשירה מורי דרך, מספרים שהביקוש למקצוע הרלוונטי מתמיד – נמצא בשיא

הקורונה עדיין איתנו, אבל במספרים קטנים בהרבה מאשר בשיא המגפה. מבצע החיסונים המוצלח הביא לכך שישראל היא אחת המדינות הבטוחות בעולם, בכל הקשור לקורונה. עם זאת, בשאר העולם הקורונה עדיין משתוללת, כך שישראלים רבים מרגישים בטוחים יותר לא לעלות על מטוס, ומעדיפים להמשיך לטייל בישראל, כמו שהתרגלנו לעשות בשנה וחצי האחרונות. 

הביקוש הגובר לטיולים בישראל, לצד עצירת רוב הטיסות לחו"ל, הביאו לעלייה בפופולריות של מקצוע מורה הדרך. ביד בן־צבי, מוסד מחקר, תרבות וחינוך ירושלמי שעוסק בתחומי ידיעת הארץ כבר שנים רבות ומכשיר מורי דרך כבר למעלה מ-10 שנים, מסבירים כי "הגיעו אלינו אנשים רבים שבתקופת הקורונה נאלצו לחשב מסלול מחדש, ולא יכלו להמשיך בקריירה הקודמת שלהם".

"הבינו שמרכז הכובד של הטיולים עובר לישראל"

ביד בן־צבי מספרים כי "חלק מהאנשים הללו חלמו תמיד לעסוק בטיולים ובהוראת דרך באופן מקצועי, אבל התגלגלו למקומות אחרים. היציאה לחל"ת או אפילו הפיטורים בזמן הקורונה, היו בשביל אנשים רבים הזדמנות, להשתמש בזמן הפנוי שנכפה עליהם כדי ללמוד את המקצוע שתמיד חלמו עליו, שנהפך מבוקש יותר מאי פעם. הגיעו אלינו גם ישראלים רבים שהדריכו טיולים בחו"ל, ומצאו את עצמם יושבים בבית כשאנשים הפסיקו לטוס לחו"ל. 

"הם הבינו שמרכז הכובד של הטיולים עובר לישראל, ושכישורי ההדרכה שיקבלו אצלנו רלוונטיים יותר מתמיד, משתי סיבות עיקריות: ראשית, הישראלים מגלים את הארץ ורוצים לטייל בה, ושנית, התיירים רואים שישראל היא מדינה עם שיעורי קורונה נמוכים מאוד ביחס לשאר העולם, ולכן צפויים להגיע לפה במספרים גדולים".

לימודים של שנה אחת במקום שנתיים

ביד בן־צבי מסבירים כי "הביקוש בהחלט מתבטא במספרים. בדרך כלל, אנחנו פותחים מדי שנה שני מסלולים של הקורס, אבל בשנת הקורונה, פתחנו שלושה מסלולים". על כך הקלה רפורמה שערך משרד התיירות במבנה הקורס של מורי הדרך. "כבר שנתיים שמשך הקורס קצר יותר משנים עברו: שנה אחת במקום שנתיים. כך שבתוך קצת יותר משנה, המשתתפים כבר מקבלים תעודת מורה דרך".

עם זאת, אומרים ביד בן־צבי כי "מאחר שהקורס התקצר, יש צורך להשקיע יותר בלימודים באופן עצמאי במהלך הקורס, עוד לפני מבחן ההסמכה בסוף הקורס שדורש אף הוא משמעת עצמית, השקעה ולימוד עצמי. אנחנו תומכים בתלמידים במסע הזה, ומעניקים להם מעטפת תוכן תמידית: משתתפי הקורס שלנו יכולים להצטרף למגוון קורסי סיורים והרצאות להכרת ארץ ישראל ותולדותיה, להצטרף לסיורים קצרים עם המדריכים שלנו וללמוד ממורי דרך ותיקים. משתתפי הקורס גם מקבלים מאיתנו מגוון ספרים מספרי הוצאת הספרים שלנו, ללא תשלום, חלק גדול מהם עוסק בידיעת הארץ, ובראשם סדרת מדריכי הסיורים 'וכל נתיבותיה'".

יותר מ־90% הצלחה

יד בן־צבי היא מהמוסדות הוותיקים בישראל העוסקים בתחומי ידיעת הארץ, ואפשר לראות זאת בתוצאות מבחני ההסמכה. לפי נתוני משרד התיירות, יותר מ־90% מהסטודנטים ביד בן־צבי מקבלים הסמכה כמורי דרך. שיעור התלמידים, בוגרי הקורס של יד בן־צבי, שעברו את מבחני ההסמכה של משרד התיירות בהצלחה, הוא הגבוה ביותר בישראל. 

הלימודים במסלול נמשכים כשנה, ובכל קורס משתתפים 45 סטודנטים.

"מורי הדרך הפכו יצירתיים מתמיד והצליחו לעבוד אפילו עכשיו באמצעות סיורים מקוונים שערכו בכל העולם לכל מי שמתגעגע", מספרים ביד בן־צבי. "אחרי שמבצע החיסונים הושלם בהצלחה, הישראלים חוזרים לטייל בהמוניהם, אבל בישראל. אין כל ספק שהרעב שהצטבר אצל כל מי שאוהב לטייל ייצר ביקוש אדיר למורי דרך בעתיד הקרוב וזה הזמן לקבל את ההכשרה המתאימה".

למידע נוסף על הקורס שנפתח ב-12.10.2021 השאירו פרטים >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"