לימודים וקריירה

הכירו את מנטורית ה-NLP שלוקחת אנשים יד ביד אל עבר חיים ששווה לחיות

מה משותף לאישה בת 27 שחשבה שהיא לא ראויה לזוגיות בגלל משקל עודף, למנכ"ל חולה שליטה בן 50+ שהבריח את העובדים שלו ולשכירה בכירה שהרגישה שהיא נחנקת בעבודה? כולם סיימו קורס NLP פרקטישינר – והצליחו, לאחר שנים של תקיעות, לייצר שינוי של 180 מעלות – ולפרוח בתחומם. את הקורס פיתחה ומנחה נעמה קוסטיקה, מנטורית ומאסטרית NLP, שליוותה כבר מאות סיפורי הצלחה. "אנשים חיים במשך שנים בלי נשמה ובלי נשימה, והקורס הזה הופך אותם לגרסה הטובה ביותר של עצמם"

בתקופה האחרונה יוצא לנעמה קוסטיקה, מנטורית ומנחה בתחום ה-NLP, לדמוע לא מעט. "זה קורה בדרך כלל בשעות לא שעות. אני מקבלת הודעה לוואטסאפ ממישהו או מישהי שסיימו את הקורס או שעדיין נמצאים באמצע התהליך, ומרגישים צורך לשתף תמונה או טקסט קצר. 

"עכשיו, לא משנה כמה פעמים זה כבר קרה – זה תופס אותי לא מוכנה. אני קוראת ולא מאמינה, איזה כאב היה שם בהתחלה, ואיזו התכווננות ואמונה במי שהם ובמה שהם יש שם עכשיו. יש את הסדרה הזו: "תמונות מחיי נישואין", ואני קוראת לוואטסאפ שלי: "תמונות מחיי שינויים". אנשים עוברים שינויים מטורפים, שאם זה היה מופיע בסדרה הייתי אומרת שהתסריט לא אמין!".

"מתבוננת בוואטסאפ מבעד למסך דמעות"

ספרי על מישהו או מישהי כזו שהביאו אותך לדמעות לאחרונה. בני כמה הם בד"כ? מהיכן הם מגיעים?

"זה מגיע מכל מיני כיוונים לא צפויים, בכל גיל ומכל מיני מקומות ומגזרים. למשל, מהנדס תוכנה בן 39 שהזוגיות שלו תקועה, ומצא כוח ללכת לטיפול זוגי. או אישה בת 30 שהיתה שכירה בכירה, חרדתית מאוד ומוכשרת בטירוף, ומחליטה לפתוח עסק משלה. או בת 40 שחוותה מערכת מתעללת עם אבא שלה ומבינה באמצע החיים עד כמה זה השפיע על כל החלטה שלה והולכת לעצמאות כלכלית. או מנכ"ל בן 50+ שהיה כ"כ פרפקציוניסט וחולה שליטה שמגלה שהוא יכול להיות מנהיג אמיתי בלי להפעיל כוח, וזה עושה לו טוב – גם בחיים הפרטיים וגם בניהול החברה. פתאום הוא שולח לי תמונה עם העובדים שלו שחוגגים לו יום הולדת, מיוזמתם".

אבל תמונה אחת הביאה אותה לשטף דמעות ולהתרגשות מסוג שטרם הכירה. "מדובר במישהי בת 27 שנרשמה לקורס ה-NLP פרקטישינר, כשהיא במקום מאוד נמוך. היא לא האמינה שהיא ראויה לאהבה בגלל המשקל שלה. עם הפרעות אכילה הרסניות ומחשבות אובדניות. והיה לה קשה להגיע לקורס אבל היא נכנסה לזה ALL IN. ועברה תהליך מטלטל ומלמד. 

"ואז לילה אחד, לקראת חצות, הודעה נכנסת. אני מקבלת ממנה תמונה – יד אוחזת יד עם טבעת אירוסין. ואני מסתכלת על הטלפון מבעד למסך של דמעות. היו לי רעידות בכל הגוף. רק מי ששמע איך היא דיברה על עצמה קודם, כמה ביקורת וכמה חוסר אמונה ביכולות שלה, יכול להבין איזו דרך היא עשתה – ועשתה את זה בגבורה, ואני זכיתי ללוות אותה. זה דבר גדול וזכות גדולה בחיים האלה. זה גורם לי נחת".

המחזור הקרוב של קורס ה-NLP המקוצר של נעמה קוסטיקה יחל ב-13.08.2023 בת"א

מעוניינים במחיר מיוחד? השאירו פרטים >>

מתעניינים בקורס NLP? לחצו כאן והשאירו פרטים >>

"היו שתי נעמות - אחת מצליחה והשניה אפס, כלום ושום דבר"

נעמה קוסטיקה, בת 60, אם לארבעה וסבתא לחמישה נכדים, לא נולדה מנטורית, ולא תמיד הכל הלך לה חלק. ההיפך הוא הנכון. את דרכה המקצועית היא החלה במערכת החינוך, כמורה ולאחר מכן כמנהלת בית ספר לנוער שנפלט מכל מסגרת אפשרית. בעבודתה בחטיבת ביניים במרכז הארץ היא היתה אישיות נערצת, כזו שקוטפת פרסים ושבחים ושמה הולך לפניה. לכאורה, סיפור הצלחה. אבל כפי שהיא יודעת לספר היום – היו שתי נעמות, שהתקיימו זו לצד זו. נעמה הראשונה, אשת חינוך מצליחה ומלאה בביטחון, ונעמה השנייה, של הבית והמשפחה שהיא במילותיה שלה: "אפס, כלום ושום דבר".

מילים קשות מאוד להגיד על עצמך. איך כזו הצלחה וכזה כישלון מתקיימים באותו אדם?

"זה נכון. זה קשוח מאוד להגיד את זה על עצמי ובעיקר להרגיש את זה ולהסתובב עם המטען הזה שנים. אבל היום אני יודעת שיש כ"כ הרבה אנשים שמסתובבים עם גיבנת כזאת על הגב, גיבנת בלתי נראית. כלפי חוץ הם נראים כריזמטיים ומצליחים ובשליטה, אבל בפנים יש שם משהו שאוכל אותם, והרבה פעמים זה מביא לפיצוץ ואז ההידרדרות כבר ניכרת לעין. 

"ולפעמים זה לא מתפוצץ, אלא פשוט עומד במקום, ואנשים מגיעים לאיזה דשדוש, לחיים כאלה שהולכים לעבודה, חוזרים הביתה, מקפלים כביסה, מחכים לסופ"ש, רוצים לבלות עם הילדים ובני הזוג אבל בעצם סובלים איתם בכל דקה ורק מחכים שהזמן יעבור, שמשהו טוב יקרה, ואז מגיע יום ראשון וזה סבל נוראי ללכת לעבודה, וכך הלאה עד הפנסיה. חיים בלי נשמה ובלי נשימה".

למה זה קורה?

"הרבה סיבות. בסיפור שאני סיפרתי לעצמי במשך שנים, אם אני לא מצליחה מבחינה כלכלית אז אני כישלון. והסיפור הזה חלחל לכל חלקה טובה בחיים שלי, כמו נבואה שמגשימה את עצמה: לחיי הזוגיות, המשפחה. באמת לא הרווחנו מספיק אז נכנסנו לחובות והזוגיות הלכה והתדרדרה, חמקה לנו ממש בין הידיים. החיים הפכו לסרט אימה יומיומי של משטרה והוצאה לפועל, הילדים סבלו מזה נורא. בגיל 48 עוד הייתי בתחתית החבית, ולא חשבתי לרגע שאני יכולה לחיות אחרת. במובן הזה ה-NLP הציל את חיי".

"היה לי קשה לעצום עיניים ולהתמסר"

אז מה קרה? 

"קיבלתי מייל על סדנת NLP כהשתלמות. מה שתפס אותי זה שיש שיעור על שפת גוף, נושא מרתק שמאוד אהבתי וחשבתי לפתח אותו. הגעתי לקורס ובשלושה שיעורים הראשונים ממש לא התחברתי. היה בזה הרבה דמיון מודרך ולעצום עיניים, וזה נתפס אצלי כמשהו "רוחניקי" כזה. היה לי קשה להתמסר. אני עד היום לא אוהבת לעצום עיניים ואני גם מאפשרת למשתתפים בקורס שלי לעשות דמיון מודרך בעיניים פקוחות".

אוקי. אבל מתי מגיע הרגע ששינה את מסלול חייך?

"היה לנו שיעור על אמונות. ראשי התיבות של NLP זה נוירו (מערכת העצבים) לינגוויסטיק (שפה) פרוגרמינג (תיכנות). כלומר, המטרה של השיטה היא לתכנת מחדש את השפה שבה מדבר המוח שלנו, את התת מודע שלנו. באופן שטחי ניתן לומר שמחשבה מייצרת מציאות, ובהרחבה אפשר לומר שמחשבה בתת מודע מייצרת שפה או משפטים שלמים והם מייצרים פעולות, ובקיצור – מציאות. בשיטה יש דרכים שונות ומגוונות כדי לייצר את אותו פרוגרמניג, אבל כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להבין מה היתה אותה מחשבה שהביאה למציאות הבעייתית.

"אנחנו מסתובבים עם כל מיני אמונות לגבי עצמנו. יש כאלה שחושבים "אני לא יכול לצאת עם בחורה יפה" ויש מי שיחשבו: "אני חייבת לצעוק כדי שיקשיבו לי". אצלי זה היה: "חיי הם חיי דוחק ומחסור. אין לי מזל בחיים," ולצד זה "אני לא יכולה להתגרש כי אין לי כסף" או "אני כישלון כי היתה לי נקודת פתיחה לא טובה". ועשינו תרגיל שהוריד לי את האסימון – אלו רק אמונות, לא אמת ודאית! ברגע שהצלחתי להבין שזו לא אמת מוחלטת יכלתי להתחיל לנהל איתן דיון, ולמעשה לתכנת מחדש את תת המודע. שם התחיל משהו לזוז".

מחובות והוצאה לפועל לבית חלומות משלי

ואיך זה תורגם לשינוי במציאות?

"במציאות יצאתי מהשיעור בתחושה מטלטלת והחלטתי לצאת להליכה. הליכה עם מחשבות מטלטלות וכוח לקבל החלטות. כמו ההחלטה להיפרד מהאיש שהייתי נשואה לו 27 שנים. הבנתי כי למרות כל המאמצים, קיימת תהום ענקית ביננו בתפיסת החיים ובהתנהלות שלנו, תהום שרק פוגעת בכולנו – בו ובי ובילדים, ושלא רק שהמצב הכלכלי שלנו לא משתפר בעקבותיה, הוא אפילו מתדרדר. וממקום של דוחק גדול נפרדנו. נותרתי חסרת כל. בלי בית, עם 4 ילדים. כשאני אומרת את זה עכשיו, 11 שנים אחרי, אני לא מאמינה מאיפה הגיעו תעצומות הנפש. 

"ההחלטה הזו היתה ההתחלה של מסע ריפוי ופריצת גבולות התודעה. הפסקתי להשוות את עצמי לאחרים, הפסקתי לראות איפה אני "לא" והתחלתי לראות איפה אני "כן". אני היום מדברת על זה ממקום אחר לגמרי אני חיה בשפע, בעיקר שפע של תודעה ואני גרה בבית שקניתי בכספי, שהוא בית החלומות שלי. אני מסתובבת בבית הזה יחפה, נוגעת ברצפה ומרגישה כאילו מרחפת על ענן. ואני חיה בתדר של שקט ורוגע. 

"וזה לא רק הרכוש, זה לא רק הבית והקרקע היציבה שיצרתי לעצמי בעשר אצבעות – זה גם, ואולי בעיקר, מה שזה עשה לילדים שלי, שראו את אמא שלהם עושה את הבלתי אפשרי, והם קיבלו מזה שיעור מדהים לחיים. אני הבנתי מה כוחה של התודעה והם הבינו את זה ביחד איתי, וכל אחד מהם עושה שינויים מדהימים בחיים שלו עם כל הקשיים שיש בדרך".

28 שיעורים שמייצרים שינוי עומק (וקורס מקוצר לסקרנים)

קורס ה-NLP פרקטישינר של נעמה קוסטיקה הוא פרי פיתוח שלה והוא מהקורסים המעמיקים יותר הקיימים כיום בתחום. הקורס מתקיים בתל אביב וכולל 28 מפגשים שמתחילים במבוא ל-NLP ועוברים את היסודות של השיטה, מודלים של תקשורת, מודלים שפתיים, מפגש עם הילד הפנימי ומסגור מחדש של סיפור החיים, שחרור מהרגלים ועוד ועוד. בנוסף כולל הקורס סדנאות המאפשרות לתרגל הכל "על רטוב" כמו סדנת העמקה וטיפול בחרדות או סדנה לניהול קונפליקטים פנימיים. 

לדברי קוסטיקה, משתתפים רבים יוצאים מהקורס ואומרים: "אמא שלי חייבת לעבור את זה!" או "אני חייבת לשלוח את בן הזוג שלי אליך!", וכך נולד לו גם הקורס המקוצר, שכולל 5 מפגשים בלבד, המאפשרים טעימה של השיטה. "הקורס המקוצר הקרוב נפתח באוגוסט והוא מתנה מושלמת שאפשר לתת לעצמך לראש השנה, ומי שמגיע אליו בשל יכול לעבור בו שינויים מרחיקי לכת. כל מה שצריך זה להגיע עם סקרנות ולב פתוח".

המחזור הקרוב של קורס ה-NLP המקוצר של נעמה קוסטיקה יחל ב-13.08.2023 בת"א

מעוניינים במחיר מיוחד? השאירו פרטים >>

"אין קיצורי דרך, אבל יש מאיץ תהליכים"

לסיכום, אומרת קוסטיקה: "כדי ליצור שינוי צריך לעשות דרך, ואני בניתי את הקורס הזה כמו אקסלרטור – מאיץ תהליכים שעוזר לאנשים לעשות דרך משמעותית. אנשים תקועים במקום העבודה, מפחדים לשחרר את תלוש המשכורת, המציאות קשה, הזוגיות לוחצת, ואני לא רוצה שהם יגיעו לגיל הפנסיה כדי לעשות שינוי. כשהם נרשמים לקורס הם כבר נמצאים במצב של לקחת את המושכות לידיים, וברגע שהם מטמיעים את שינוי החשיבה ושינוי השפה זה פשוט קורה להם. הם מתרככים, הם יותר טובים לעצמם ולכל מעגלי החיים שלהם. 

"NLP הופך אותך לווירטואוז שמסוגל לפתור את הקונפליקטים הכי מורכבים. זה לא קורס למי שרוצה להילחם או להחליף חיים, זה מיועד למי שמרגיש שהוא נרדם בשמירה וחי על אוטומט ורוצה לחיות את החיים שלו באופן ששווה לחיות אותם. אנשים רוצים לפגוש את הגרסה הכי טובה של עצמם, ואני לוקחת אותם יד ביד, בעדינות ובנחישות, ומביאה אותם הישר אל עבר המטרה הזו".

עלות קורס NLP פרקטישינר, 28 מפגשים, 6,900 ₪

עלות קורס NLP מקוצר, 5 מפגשים, 1,000 ₪

מעוניינים במידע נוסף על ליווי בשיטת NLP עם המנטורית נעמה קוסטיקה בתל אביב?
השאירו פרטים >>

מתעניינים בקורס NLP? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"