נדל״ן

הפרויקט בחיפה שמשלב בתים היסטוריים עם משרדים מודרניים מ-49 אלף שקל

בעיר התחתית של חיפה, שנהפכה בשנים האחרונות ללהיט השקעה, יוצא לדרך פרויקט Retrio הייחודי ובו שני בתים מרהיבים לשימור ובניין משרדים בן 7 קומות. בהון עצמי של 49 אלף שקל (מתוך מחיר סופי של 251 אלף שקל), ניתן לרכוש משרד בן 27 מ"ר – שמגיע עם שוכר בחוזה חתום

שוק הנדל"ן של חיפה, בדגש על העיר התחתית, רותח, ומספר העסקאות בו שני רק לזה של תל אביב. ברבעון הראשון של 2020 עקפה חיפה את ירושלים וגם את באר שבע, עד לאחרונה בירת המשקיעים. העירייה מקדמת את חידוש העיר התחתית, והאזור הולך והופך לאחד המבוקשים ביותר בעיר, עבור משרדים ומגורים כאחד.

בין הפרויקטים החדשים שצצים בעיר התחתית הודות לביקוש הגדול, בולט במיוחד מתחם ייחודי בשם Retrio. לא מדובר בעוד בניין משרדים גנרי, אלא בשילוב מעניין בין שני מבנים אייקוניים בתולדות העיר, המיועדים לשימור, לבין בניין משרדים חדש ומודרני ובו שבע קומות.

משקיעים שכבר הבינו את הפוטנציאל הגדול של העיר התחתית, יכולים עכשיו לרכוש משרד של 27 מ"ר בפרויקט, שעלותו 251 אלף שקל פלוס מע"מ. ההון העצמי הדרוש הוא 49 אלף שקל בלבד.

ביתו של מנהל הרכבת יהפוך למשרדים

הבניינים לשימור במתחם Retrio הם חלק מההיסטוריה העשירה של חיפה. הראשון שבהם, בית הקשתות, הוא מבנה דו-קומתי מהתקופה העות'מנית, אותו ניתן לראות כבר במפה של חיפה מ-1894. במפה מאוחרת יותר, מ-1907, הוא מופיע כביתו של מנהלת תחנת הרכבת החיג'אזית. בית הקשתות יעבור תהליך שימור מחמיר, וייהפך לבית משרדים ייחודי, המשקיף אל העיר והנמל. קומת הקרקע תוקדש למסחר ובילוי, עם מסעדות, בתי קפה וחנויות, ולצידם רחבה מוצלת עם ספסלים.

הבניין השני הוא בית אבן מרשים באדריכלות אופיינית לתקופת הקמתו, בשנת 1907-1908. הוא כולל קומה אחת עם חדרים גדולים, תקרות גבוהות ועגולות וחלונות המעוטרים בקשתות. בין היתר, פעלה בו המחלבה הראשונה של תנובה בחיפה. לצד שני הבניינים ההיסטוריים, יוקם בניין משרדים בן שבע קומות, בתכנון המחבר את העבר אל העתיד.

ביקוש גבוה למשרדים קטנים

פרט לאדריכלות המעניינת, מתאפיין מתחם Retrio גם בנגישות גבוהה, ברכב פרטי וגם בתחבורה ציבורית. במרחק כמה דקות נסיעה נמצאות תחנת הרכבת והמטרונית, כך שניתן להגיע מאזור המרכז בתוך שעה בלבד. כביש 22 הסמוך מקצר מאוד את הנסיעה מאזור הקריות ישירות למתחם. עבור הבאים ברכב פרטי, קיימים שני מגרשי חניה במקום – פרטי וציבורי.

המתחם צפוי להשתלב היטב באזור התעסוקה והבילויים הצומח של העיר התחתית, שנהנה ממתיחת פנים בשנים האחרונות. בסמוך אליו פועלים הנמל, בית המשפט ומשרדי ממשלה רבים, כמו הטאבו, מיסוי מקרקעין, רשם החברות, משרד החינוך ועוד. כל אלה יוצרים ביקוש עז למשרדים באזור בקרב עורכי דין, רואי חשבון, חברות שילוח ועוד.

לקבל נכס עם שוכר מהרגע הראשון

כאמור, משרד בשטח של 27 מ"ר בפרויקט מתומחר ב-251 אלף שקל בתוספת מע"מ, וההון העצמי הדרוש לרכישה הוא 49 אלף שקל בלבד. מדובר בשטח פרטי בטאבו, בעיר שבה רוב הקרקעות שייכות לעירייה. בנוסף, באופן נדיר לגבי משרדים, הפרויקט הוא בעל ליווי בנקאי מה שמאפשר קבלת משכנתא לעד 30 שנה על נכס מסחרי, בכפוף לאישור הבנק.

בחברה היזמית KTV העומדת מאחורי הפרויקט, מסבירים כי "ההסכם לרכישת המשרד כבר כולל הסכם שכירות לדייר משנה לשנתיים מיום קבלת המפתח, כך שהנכס מתחיל לעבוד בשביל המשקיע כבר מהרגע הראשון לאחר מסירתו".

"פוטנציאל עליית הערך הוא הגבוה ביותר עכשיו"

"כשאנחנו מסתכלים על הפרויקט הזה, היתרונות שלו בולטים לעין", אומרים בחברת KTV, שהוקמה בידי חמישה חברים ששירתו יחד כחובלים בחיל הים, ומובילה כיום 15 פרויקטי נדל"ן. "מעבר לפריים לוקיישן, מדובר באזור שהעירייה מקדמת ודוחפת בכל הכוח ועומד להיות מוקד תיירות אדיר. זה גם מתחם ייחודי, הודות למבנים ההיסטוריים שמשלבים סביבת עבודה מודרנית עם מסעדות ובתי קפה.

"עבור משקיעים, העובדה שמדובר באזור שעדיין מתפתח היא מצוינת, שכן בנקודה הזו פוטנציאל עליות הערך הוא הגדול ביותר. ברבעון הראשון של 2021 לבדו, עלו מחירי הנדל"ן בחיפה בשיעור גבוה של 10%. התחזית היא ששילוב הפיתוח הסביבתי של העיר התחתית, והביקוש הגובר למשרדים חדשים ואיכותיים, יביאו לעליות מחירים משמעותיות מאוד גם בפרויקט הזה".

מתעניינים ברכישת משרד בפרויקט? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"