בריאות ולייף סטייל

מתקשים לעלות ולרדת במדרגות בבית? לא חייבים לעבור דירה

עם הגיל ופגעי הזמן, אנשים רבים מגלים כי הם מתקשים לעלות ולרדת במדרגות ביתם. אך במקום להיות מרותקים לאחת הקומות או לעבור לדיור מוגן, אפשר להיעזר בטכנולוגיה המתקדמת בתחום

הבית הוא המקום הבטוח שלנו, בו אנו יכולים לנהל את שגרת היומיום שלנו יחד עם בני המשפחה. אבל מה קורה כאשר אחד מבני הבית כבר אינו יכול לעלות במדרגות?

זה קורה בלא מעט בתים. לפעמים הסיבה היא כאבים בברכיים וחולשה המגיעה עם הגיל, ובמקרים אחרים, מדובר במחלה או פציעה. התוצאה היא שאותו אדם כבר לא יכול להתנהל כרגיל, ונאלץ להישאר צמוד לקומה הראשונה, או להיות תלוי בעזרתם של אחרים כדי לנוע בתוך הבית.

"לנהל חיים כרגיל"

תוחלת החיים אמנם עולה כל העת, אבל הרפואה עדיין לא מצאה פתרון למצבים אלה. לכן, רבים פונים לפתרונות טכנולוגיים, שמאפשרים תנועה בין קומות הבית בלי צורך לעלות ולרדת במדרגות. "אחד מהמוצרים הללו הוא מעלון, כיסא שמתחבר למדרגות ועליו אפשר לשבת, ובלחיצת כפתור לרדת או לעלות", אומר עמיר ברקוביץ, המנהל הטכני בחברת "העיקר הבריאות", העוסקת בין היתר בפתרונות ניידות.

לדבריו, "זה מוצר שמהווה הצלה אמיתית לאדם שסובל מקושי בתנועה, או נמצא במצב סיעודי. במקום שהם יצטרכו לעזוב את ביתם ולעבור לדיור מוגן, כי הם לא יכולים לנוע בתוך הבית שלהם, באפשרותם להישאר בבית ולנהל חיים כרגיל. לדוגמה, מי שחדר השינה שלו בקומה השנייה, לא צריך להעביר את מרכז חייו לקומת הקרקע ויכול להמשיך בשגרה, לישון בחדר שלו, להשתמש בשירותים הצמודים וכן הלאה".

השימוש במעלון כיסא הוא פשוט ואינטואיטיבי, אומר ברקוביץ. "כל מה שצריך לעשות זה לשבת עליו, להפעיל באמצעות ידית או שלט – והכיסא עולה או יורד במדרגות, בהתאם לצורך. זה פתרון מצוין לאנשים שיש להם יכולת ניידות מסוימת, אבל מתקשים במדרגות. המעלון שלנו שקט, חזק וממשיך לפעול גם בזמן הפסקת חשמל".

התאמה אישית לגרם המדרגות

"אין פתרון אחד שמתאים לכל בית", מסביר ברקוביץ. "בכל בית גרם המדרגות נראה אחרת: רחב או צר, ישר או עם סיבובים, מידת השיפוע. לכן, את המעלון מתכננים ובונים בהתאמה ספציפית לגרם המדרגות של הלקוח. מעלון הכיסא שלנו, שמיוצר בגרמניה, מותאם גם למדרגות צרות ותלולות במיוחד".

"אנחנו שמים דגש מיוחד גם על נושא נוחות השימוש והבטיחות. אחרי הכל, גם אדם שמתקשה בניידות רוצה לעשות כמה שיותר דברים בכוחות עצמו, בלי להזדקק לעזרה. כאמור, את כיסא המעלון שלנו אפשר להפעיל עצמאית, והוא מצויד כמובן בחגורת בטיחות. אפשר גם להתקין מפסק שמונע את הפעלת הכיסא כל עוד המשתמש לא חגר את חגורת הבטיחות".

גם הפסקת חשמל לא משביתה את הכיסא

ברקוביץ מסביר כי "השלב הראשוני הוא ביקור שלנו בבית הלקוח, כדי לראות מקרוב מה הצרכים שלו. כחברה שמייבאת מוצרים בתחום הבריאות, השיקום, הניידות והבטיחות, לעתים קרובות אנחנו מספקים סל שלם של פתרונות ש"תפור אישית ללקוח", ולא מסתפקים רק במעלון. לאחר שמדדנו את השטח ובדקנו את מאפייני המדרגות, אנו מזמינים את המעלון במיוחד לפי המידות שלקחנו, מהיצרנית בגרמניה".

הכיסא עצמו מותקן על שתי מסילות חזקות ועמידות, ומאופיין בפעולה שקטה, בלי להפריע לבני הבית. כשהוא לא בשימוש, אפשר לקפל אותו לצד הקיר כך שלא יתפוס מקום. בנוסף, יש לו סוללות שמאפשרות לו להמשיך לפעול גם במקרה של הפסקת חשמל בבית.

מאפיין ייחודי בשירות של "העיקר הבריאות", שאינו קיים בקרב חברות אחרות בשוק הישראלי, הוא אספקת מעלון נייד עד להגעת המעלון הקבוע. "מרגע שלקוח יוצר איתנו קשר, אנחנו מצמידים לו נציג אישי שבודק בכל שלב מה הוא צריך ואיך אפשר לעזור לו. אנחנו רוצים שכבר מההתחלה, הוא יקבל את הפתרונות הדרושים לו, וכך יוכל להמשיך ככל האפשר בשגרה היומיומית שלו, ולהרגיש בנוח בבית", מסכם ברקוביץ.

מתעניינים במעלון בבית? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"