כדאי לדעת

"מעבר דירה לא חייב להיות סיוט": כל הטיפים של דוקטור סדר

כל מי שעבר דירה כבר יודע שמדובר בדרך כלל בתהליך מורכב, שמשלב עבודה פיזית קשה באריזה, מיון ופריקת חפצים, קושי רגשי להיפרד מחפצים לצד ניסיונות לתאם בין בעלי מקצוע שונים. רונית גור, שהקימה את חברת דוקטור סדר, מסבירה איך שומרים על שפיות גם בתהליך הקשה הזה

מעבר דירה הוא בדרך כלל אירוע מרגש ומשמח, שמסמן התחלה של פרק חדש בחיים. בין אם זה מעבר לעיר אחרת, מעבר לדירה גדולה ומרווחת יותר או זוג הרוכש דירה ראשונה, קשה להמתין בסבלנות עד ליום שבו תעברו לדירה החדשה. אבל כל מי שעבר פעם דירה יודע שמדובר באירוע מעייף ומתיש, שמחייב ימים ארוכים של הכנות, אריזות, פריקה, תיאומים ועוד. התוצאה היא שאל הדירה החדשה אנחנו נכנסים עם הלשון בחוץ, אחרי התרוצצויות ארוכות.

התהליך המורכב מתחיל באריזה. רק כשאנחנו עוברים דירה, אנחנו מגלים פתאום את הכמויות האדירות של חפצים שצברנו במרוצת השנים, בין אם מדובר בבגדים, כלי מטבח, צעצועים או ספרים. כך, החדר שתכננו לארוז בתוך שעות, מתמשך על פני ימים ארוכים שבהם גם יש צורך למיין ולהיפרד מחלק מהדברים.

בעיה נוספת היא עם חברות ההובלה. לא מעט ישראלים מקבלים הצעת מחיר להובלה בטלפון, אבל מגלים שברגע האמת, המובילים דורשים תוספות של מאות שקלים בגין רהיטים שכביכול לא צפו שיהיו חלק מהמעבר או עבור פירוק רהיט שנדרש פתאום – כל אלה גורמים לכך ש"מעבר דירה, עבור רוב האנשים, הוא סיוט אמיתי", כמו שמגדירה זאת רונית גור, הידועה בכינוי "דוקטור סדר".

"חשוב להתכונן לתהליך כמה שבועות מראש"

גור, שהקימה את דוקטור סדר לפני 17 שנה, צברה ניסיון רב לאחר שסייעה לאלפי ישראלים לעבור דירה בשנים האחרונות, באמצעות שירותי מיון, אריזה, פריקה וסידור. "עם השנים, למדתי איך להפוך את מעבר הדירה שבעיני רבים הוא סיוט, לחלום אמיתי", היא אומרת. "הדבר שהכי חשוב לעשות הוא לתכנן מראש. צריך להכין רשימה של כל הארגונים והסידורים לקראת המעבר, כמו אריזה, מציאת מוביל, ניקיון בדירה החדשה והישנה, התקנות אינטרנט, טלוויזיה וכו'".

מה הטיפ הכי חשוב שלך למי שעוברים דירה?

"דוקטור סדר" - רונית גור

"חשוב מאוד לא לחכות לרגע האחרון, כי אם ממתינים יותר מדי זמן, נוצר לחץ גדול שגורם לנו לקבל החלטות לא נכונות ולשלם יותר מדי כסף לאנשי מקצוע, שעלולים לנצל את הלחץ שלנו. בכל מקרה, חשוב מאוד שכל בעל מקצוע שנותן הצעת מחיר, כמו מוביל, יראה את הדירה במו עיניו ויקבל את כל המידע הרלוונטי. כך נוכל להימנע מהתופעה המוכרת של מובילים שפתאום אומרים שיש יותר רהיטים ממה שסוכם ולכן דורשים יותר כסף, כשלבעל הדירה אין באמת אפשרות לסרב, כי הוא תקוע בין שתי דירות".

"במקום לארוז כל הלילה – אנשים פונים אלינו"

לדברי גור, רשימת המשימות לקראת מעבר דירה לא מסתכמת בלקבוע תאריך עם המוביל. "חשוב למדוד את כל הרהיטים ולבדוק אם הם ייכנסו בשטח שמיועד להם בדירה החדשה", היא מסבירה. "בנוסף, צריך לתאם בין כל בעלי המקצוע השונים, כדי שכל העבודות יסתיימו עוד לפני שתעברו לדירה החדשה. לגבי אריזה, מומלץ לא להגיע לזה ברגע האחרון. עדיף להתחיל כמה שבועות מראש ולעבוד בנחת, במקום לארוז כל הלילה".

"במקום לחיות על ארגזים במשך שבועות - להגיע לדירה מסודרת ומאורגנת שבה כל חפץ נמצא במקומו"

ומה עושה מי שאין לו את הזמן הפנוי או הכוחות שדרושים לכל המשימות האלה?

"רבים מהאנשים האלה מגיעים אלי. מדובר בלקוחות שמתגוררים בדירת 4 חדרים או יותר באזור המרכז, ומבינים שגם אם הם יכולים לארוז ולפרוק בעצמם, זו משימה אדירה ומעייפת שתגזול מהם כוחות רבים ולא פחות חשוב – זמן רב. זאת, במיוחד כשמדובר באנשים עם ילדים צעירים, קריירה תובענית, לוח זמנים צפוף או אנשים עם בעיות בריאות שונות".

"השירות שלנו מאפשר להם לעבור דירה בראש שקט, בלי לדאוג לשום דבר. אנחנו מטפלים באריזת החפצים, מתאמים מוביל ובעלי מקצוע אחרים במידת הצורך, וגם פורקים ומסדרים הכל בבית החדש. התוצאה – במקום לחיות על ארגזים במשך שבועות, עד שהם ימצאו את הזמן לפרוק ולמיין הכל, הם מגיעים כבר מההתחלה לדירה מסודרת ומאורגנת, שבה כל חפץ נמצא במקומו".

"מעבר דירה זו הפקה"

לגור יש ניסיון רחב בכל מה שקשור ללוגיסטיקה וארגון. בעברה, היא היתה סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה בחברות גדולות, והיא בעלת תואר שני באמנות ועיצוב. את החברה שלה הקימה ב-2004. "צברתי ניסיון אדיר גם בעיצוב, גם בלוגיסטיקה וגם בתפעול, ניהול ושירות, והבנתי שיש ממש צורך אמיתי של אנשים שאהפוך את כל זה למוצר שלם ומקיף, שירות שיעזור לאנשים לעבור דירה בקלות וליהנות מבית מאורגן ומסודר", היא מספרת.

"מעבר דירה זו הפקה שדורשת לוגיסטיקה וכישורי תיאום וארגון, ולא לכל אחד יש אותם או את הזמן והכוח להתעסק עם זה", היא מסכמת. "בדיוק כמו שאנחנו פונים לבעלי מקצוע כדי שישפצו עבורנו את הבית או יבנו לנו מטבח חדש, או אפילו, מזמינים אוכל מוכן במקום לבשל, יש צורך גם בבעלי מקצוע מהסוג שלי, שהופכים מעבר דירה מסיוט מתמשך ומתיש, לתהליך קל ונעים. המטרה שלנו היא לחסוך מהלקוחות את כאב הראש ולדאוג במקומם לכל הפרטים, גם הקטנים ביותר, כדי לקבל תוצאה מושלמת".

עוברים דירה וזקוקים לאריזה וסידור? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"