בריאות ולייף סטייל

"לא בשביל הפינוק" – העיסוי הרפואי לטיפול בכאבים תופס תאוצה

אם עיסוי נשמע לכם בעיקר כמו משהו שעושים בשביל הכיף, כדאי לכם להכיר את העיסוי הרפואי. "זה תחום שדורש ידע באנטומיה ואורתופדיה, ובעזרת מטפל מיומן, יכול להקל על כאבים כרוניים ואפילו להעלים אותם לחלוטין"

יהודה רפאל, מנכ"ל חברה העוסקת באחזקת מבנים, סבל במשך שנים רבות מכאבים שהקרינו  לבוהן. הוא ניסה שיטות טיפול שונות אבל הכאבים נמשכו, כשהם משפיעים על שגרת החיים שלו ועל תפקודו היומיומי. "לא הצלחתי למצוא פתרון הולם לכאבים", הוא מספר. כמו יהודה, ישראלים רבים סובלים מכאבים כרוניים או כאלה שמופיעים מעת לעת בחלקים שונים של הגוף. אך כשהם פונים לרפואה הקונבנציונלית, הם עלולים להתאכזב בגלל חוסר מענה מתאים.

"בדרך כלל, כשאדם שסובל מכאבים מגיע למרפאה, הרופא ינסה לזהות את הסימפטומים של הבעיה ולטפל בהם", אומר עופר נגב, המטפל בכאבים באמצעות עיסוי רפואי. "לרוב, המטופל יקבל משככי כאבים או תרופות נגד דלקת. אבל טיפול בסימפטומים בלבד לא יעזור. כדי לפתור את הבעיה מהשורש, חייבים למצוא את המקור שלה. אחרת, היא תחזור שוב ושוב".

לדברי נגב, בעלי קליניקה Negev-טיפול בכאבים בגבעת שמואל, "כיום רופאים רבים כבר מבינים את היתרונות של הטיפול בעיסוי רפואי ואת השפעתו על הכאב הכרוני של חלק מהמטופלים, כיום הם מפנים יותר ויותר מטופלים מהרפואה הקונבנציונלית לרפואה משלימה. שם, הם מקבלים מענה הוליסטי יותר, למשל בטיפולי מגע או עיסוי רפואי. בשיטות אלה, מסתכלים על המטופל כמכלול, כדי להבין מה המקור העמוק של הכאב ואיך לטפל בו באופן יסודי".

טיפול בכאבים מתמשכים וזמניים

האם עיסוי רפואי באמת יכול לפתור כאב מתמשך, במקרים שבהם התרופות נכשלו?

"כיום המודעות בציבור רחבה ורבים כבר מודעים ליכולת הריפוי של העיסוי הרפואי", אומר נגב. "חשוב להבדיל שלא מדובר בעיסוי ספא שאנחנו מכירים, כטיפול שנועד לפינוק והרגעה למרות שנשאף שטיפולי התחזוקה ירגישו כטיפולי ספא ללא כאב. בדיוק כמו שיש רופאים בהתמחויות שונות, כך גם יש תחומי עיסוי שונים שכל אחד מהם מיועד למטרה אחרת. ההתמחות שלי היא בטיפול בכאבים, תחום שכולל ידע רב באנטומיה ובאורתופדיה".

"העיסוי הרפואי יכול לטפל בבעיות שנוצרות כתוצאה מתנועה ויציבה לא תקינות. בין היתר, מדובר בכאבי גב, צוואר, גפיים, ברכיים ועוד. כולנו הרי יודעים שתנועה לא טובה בכתף, יכולה לגרום לכאבי צוואר, למשל. בעיסוי רפואי, משחררים את הרקמות והשרירים ומחזירים לגוף את טווח התנועה התקין והטוב. כשעושים זאת נכון, הכאב בדרך כלל נעלם אחרי יומיים או שלושה".

באילו בעיות אפשר לטפל בשיטת הטיפול היחודית שלך?

"בעבודה עם מאות מטופלים שסבלו מכאבים כרוניים, פיתחתי שיטה ייחודית שנועדה להמריץ את מערכת הדם, לשחרר שרירים תפוסים, להניע מפרקים ולהחזיר את טווחי התנועה. זו שיטה שמספקת מענה למי שסובל מכאבי שרירים, כאבי גב עם פריצות דיסק ובלטים, כאבי צוואר כרונים, וכאבי צוואר כתוצאה מתאונה (וויפ-לאש). הצלחתי לעזור גם למטופלים  שצרכו משככי כאבים חזקים לאורך שנים ובעזרת הטיפול בעיסוי הרפואי המינון ירד (כמובן תחת פיקוח של הרופא המטפל) ואיכות החיים חזרה לחייהם".

השפעה כבר בטיפול הראשון

נגב, שהקים את המרכז לפני כתשע שנים, מסביר כי "המפגש הראשון עם המטופל הוא החשוב ביותר. במפגש זה אנחנו לומדים לעומק את העבר הרפואי של המטופל. ויותר חשוב מכך, בודקים מתי ואיך מופיע הכאב, מה העוצמה שלו ואיך המטופל מתמודד איתו. כל המידע הזה מאפשר לי לבנות תוכנית טיפול מותאמת אישית, ולהתחיל בעבודה".

בתוך כמה זמן הטיפול משפיע?

"לשמחתי, אני יכול להעיד שברוב המקרים, כבר אחרי הטיפול הראשון רואים תוצאות. זה גם מאפשר לנו לבדוק עד כמה תוכנית הטיפולים האישית מתאימה למטופל, ולשפר אותה במידת הצורך".

להחזיר את התנועה לגוף

עלות כל טיפול היא 320 שקל, נגב מסביר כי הניסיון שצבר בתחום, מאפשר לו כבר בשיחת טלפון אם באפשרותו לעזור למטופל. "אנחנו לא גוררים לכאן מטופלים סתם. רק אם אני בטוח שנוכל לסייע בהקלה על הכאב או להעלים אותו לחלוטין, נזמין את המטופל למרכז ונתחיל בטיפול. אם המקרה פחות מתאים לטיפול שלנו, אני אומר את זה כבר בשיחת הטלפון. אני לא רוצה לבזבז את כספו של המטופל או את הזמן שלנו".

לסיכום, אומר נגב, "העיסוי הרפואי כבר נהפך לגישה טיפולית מקובלת. גם בקרב מטופלים, וגם אצל רופאים שעוסקים באורתופדיה, רופאי משפחה ועוד. הודות לניסיון המקצועי והידע המחקרי שנצברו, עיסוי רפואי הוא כיום אמצעי אמין שבו ניתן לטפל בבעיות כאב כרוניים ומזדמנים , לשפר את התפקוד של הגוף ולהחזיר אותו לתנועה ללא כאב".

מעוניינים לדבר עם עופר נגב? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"