האם לימודי מנהל עסקים הם הונאה?

אם תשאלו את ניר דובדבני איזה תואר כדאי לכם ללמוד כדי להפוך לאנשי עסקים מוצלחים או כדי לפתוח עסק בכל תחום – התשובה שלו תהיה שתואר הוא בכלל לא הכיוון. מבחינת דובדבני עולם ההשכלה הגבוהה והריצה אחר תארים הוא לא פחות מהונאה אחת גדולה, כאשר מי שמסיים כלל לא מבטיח את ההצלחה שלו בעולם העסקים האמיתי.

"גיליתי את זה על בשרי כשהשלמתי בגרויות והלכתי ללמוד באוניברסיטה. סיימתי תואר שני בביקורת פנים והגשתי קורות חיים לכל החברות הכי נחשקות שחלמתי לעבוד בהן ואף אחת לא יצרה איתי קשר. הרגשתי שעבדו עליי. 

"לכן חשוב לי להעביר את המסר למי שנמצא בצומת הזו בחיים וחושב ללכת ללמוד 3 שנים תואר כמו מנהל עסקים ולבזבז על זה הון גדול שמתבטא בזמן ובכסף", אומר דובדבני. "חוץ מתעודה, אתם לא תקבלו את הכלים הפרקטיים כדי להפוך לאנשים מצליחים בעבודה שתבחרו".

"להפוך לסיפור הצלחה"

לדבריו, עולם ההשכלה הגבוהה הוא בועה שמתחילה להתפוצץ, ושעידן הקורונה רק מחזק את המגמה. "העולם השתנה והוא מהיר יותר מבעבר. סטודנטים שלומדים סילבוסים שאושרו בתחילת שנת הלימודים, הופכים ללא רלוונטיים אחרי כמה חודשים כי החוקים משתנים כל הזמן, האלגוריתם של פייסבוק או אינסטגרם לא מתאים את עצמו לחומר הלימוד. יש בוגרים של תארים יוקרתיים במנהל עסקים שלמדו מימון וסיימו בהצטיינות, אבל הם מגיעים לשטח ואין להם מושג איך מנהלים משא ומתן וזה הבסיס להכל".

לפרטים נוספים בנוגע לקורס יועצים עסקיים של ניר דובדבני >>

אז מה האלטרנטיבה?

"ללמוד מאנשים שעשו את זה בעולם האמיתי. התיאוריות שמלמדים באקדמיה הופכות להיות לא רלוונטיות בעולם של היום. הפרופסור שיילמד אותך תיאוריות בשיווק כנראה לא חי את עולם השיווק הדיגיטלי בכלל והסיכוי שהיה לו אי פעם עסק מצליח שואף לאפס. מוסדות הלימוד מנסות לנרמל אותך והיום בשביל להצליח לא צריך להיות כמו כולם, אלא דווקא שונה מכולם.

"זה מה שאני מלמד בקורסים שלי: איך למצוא את הבידול שלך ולהפוך להיות אלפא בעסקים. מי שלומד אצלי בקורס מקבל מסלול הכשרה מלא כדי להפוך את עצמו לסיפור הצלחה בכל תחום שייבחר".

ניר דובדבני

ואכן, דובדבני מציע חלופה מאורגנת ומסודרת היטב ללימודים הגבוהים שבה התלמידים מקבלים את הכלים הפרקטיים ביותר כדי להפוך ליועצים עסקיים לחברות או כדי לנהל עסק בעצמם בצורה הטובה ביותר. הקורס נפרש על פני 6 חודשים וכולל 20 מפגשים פרונטליים ועוד 15 מפגשים ב"זום" והתלמידים מקבלים ספרים וחוברות לתרגול וכן מחויבים בסטאז' על עסק קיים על מנת לסיים בהצלחה. כעת, חבר דובדבני לקרן מיוחדת שמאפשרת למי שרוצה להירשם לקורס פריסה של התשלום ל-60 תשלומים נוחים שיכולים להתאים לכל אחד.

לפרטים נוספים בנוגע לקורס יועצים עסקיים של ניר דובדבני >>

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"