לימודים וקריירה

עובדים סוציאליים? זה הארגון שאתם רוצים לעבוד בו

עבודה בתחום של בריאות הנפש ותמיכה באוכלוסיות המתמודדות עם קשיים גופניים ונפשיים יכולה להיות שוחקת ולא מתגמלת . שְׂלָו שירותי שיקום הוקמה מתוך סיפור אישי וכבר 23 שנה שהיא שומרת על הרמה הגבוהה ביותר של הוסטלים ומסגרות תומכות לאנשים עם מוגבלויות. כעת מחפשים בחברה עובדים סוציאליים ברמה בכירה, שיוכלו לתמוך בצמיחה שלה.

בשנת 1997 קיבל משה שלו, אב לניר, ילד עם שיתוק מוחין, פנייה ממשרד הבריאות להקים מסגרת שיקומית למתמודדים עם מחלות נפש. זו היתה למעשה היוזמה הראשונה בישראל להקים מסגרת תומכת בקהילה, למי שהיו מאושפזים שנים ארוכות בבתי חולים לבריאות הנפש.

משה קיבל את הפנייה ושילב בין החוש היזמי והעסקי שניחן בו, לקשר האישי שלו עם התחום ועם אנשי מקצוע מתחום הרפואה והשיקום. הוא הקים את הבית הראשון של שלו שירותי שיקום בבאר שבע, ואכלס בו 30 אנשים לאחר שהיו מאושפזים במשך שנים. בבית החדש הם קיבלו עצמאות על חייהם, והתחילו לדבר איתם על תהליכי שיקום בתקווה שעם התמיכה הנכונה יוכלו לחזור לחיות בקהילה.

הפיילוט עבר בהצלחה וביחד עם עולם השיקום התפתחה החברה, וכיום מונה היום כ-40 מסגרות (בתים לחיים, דיורים מוגנים, מרכזי הורים ותעסוקה ועוד) בכל  רחבי הארץ המיועדים להעניק שירות למגוון רחב של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

"מקפידים על הרמה הכי גבוהה שיש"

מדובר על חברה משפחתית שהוקמה לאור ההתמודדות האישית עם הבן הבכור ניר. היום מנהל את החברה שי יחד עם אביו משה. כל המשפחה מעורבת בעשייה ודואגת לשמור על הרמה הגבוהה והיחס האישי המכבד לכלל העובדים והאנשים שמקבלים שירותים מהחברה.

"התחום של שיקום והתמודדות עם אוכלוסיות שזקוקות לתמיכות מהמדינה, יכול להיות שוחק ומביא קשיים רבים להתמודד איתם כעובד", אומר שי שְׂלָו, מנכ"ל שְׂלָו שירותי שיקום. "שמים אצלנו, חברה משפחתית שהוקמה מתוך היכרות אישית עם ההתמודדות ורצון אמיתי להקים מקום שיהיה בית למי שמתמודד עם ממצב רפואי או נפשי מורכב, דגש על הענקת כבוד ומקום לכל אחד".

"אנחנו עוסקים כל הזמן בפיתוח של החברה ובצמיחה של כל האדם (מקבלי השירות והצוות), ומקפידים על הרמה הכי גבוהה שיש. זה בא לידי ביטוי בדירות ובמשרדים אותם אנו שוכרים למסגרות שלנו – רצון למקם אותם בשכונות הכי טובות בעיר, ובבחירת הצוות שיהיה יצירתי עם החופש להוביל ולהתמקצע במערכי טיפול ושיקום אלטרנטיביים ותוך התוויית הדרך למקבל שירות  שתתאים לו, וכל זאת עם דגש על המשפחתיות", מסביר שי.

"מחפשים מנהלים שיוכלו להוביל צוות"

החברה נמצאת כל הזמן בצמיחה ופותחת עוד ועוד מסגרות לטיפול במצבים וקשיים שונים. "עכשיו אנחנו פותחים בתים לנשים שיצאו ממעגל הזנות ושלטר לנשים מכורות. יש לנו בית שהוקם עבור חירשים ועיוורים גם יחד – הראשון מסוגו בארץ ויש לנו מסגרות דיור שונות בקהילה לאנשים עצמאיים ששוכרים דירות בעצמם ואנו מלווים אותם ומסייעים להם להשתלב בקהילה".

כעת מחפשים בארגון עוד אנשי צוות שיוכלו לגבות את הצמיחה המהירה וההתפתחות המקצעית. "אנחנו מחפשים בעיקר מנהלים שיש להם כבר ניסיון בעבודה סוציאלית, בהדרכות ובשיטות טיפול ושיקום שונות. מנהלים שידריכו את הדור הבא של עובדי השיקום, ויסייעו להחברה להגשים את החזון שלה", מסביר שי.

"בזכות העובדה שאנחנו מעניקים שירות למגוון רחב של אוכלוסיות ומצבים – כל איש צוות יכול למצוא את הנישה שהוא הכי מתחבר אליה. הגישה שלנו היא לשים את האדם במרכז ולא את המצב שאיתו הוא מתמודד וכשחושבים על זה ככה אז מתאימים לכל אדם את הדרך שמתאימה לו. אנחנו פתוחים לשיטות טיפול מתקדמות שהעובדים מביאים איתם כמו מיינפולנס, טיפול באומנות, CBT, טראומה מורכבת ועוד".

"יש אנשי צוות שהם חלק מאיתנו כבר 20 שנה ועברנו איתם הכל הן בעבודה והן בחיים האישיים. בגלל שאנחנו חברה משפחתית, גם העובדים הם חלק מהמשפחה. אנחנו שולחים אותם ללימודים אקדמאיים, לקורסים מקצועיים, ללימודים של משרד הרווחה או הבריאות ומקפידים לקדם ולאפשר לכל אחד למצוא את המקום המתאים לו ביותר".

מתעניינים בעבודה בשְׂלָו שירותי שיקום? השאירו פרטים כאן >>
"שמים אצלנו דגש על הענקת כבוד ומקום לכל אחד" שי שְׂלָו

"מאפשרים לעובדים סוציאליים לצמוח ולהתקדם"

אחד הפרויקטים הכי מעניינים שפתחו לאחרונה בשְׂלָו שירותי שיקום הוא מרכז ציפור הנפש. מדובר במסגרת ייחודית שבה מלווים הורים המתמודדים עם בעיות נפשיות בעיקר לצורך חיזוק וחידוד תפקידם ההורי. "להיות הורה מכיל ומקדם היא משימה לא פשוטה לאף אחד כמעט. זה תפקיד שדורש הרבה תעצומות נפש, סבלנות ורגישות ולהורה שסובל מדיכאון למשל או ממאניה דיפרסיה, יש קשיים נוספים שמתווספים לקושי הבסיסי שכולנו חווים".

"לכן, הקמנו את 'ציפור הנפש' שעוזרת להתמודד עם כל המורכבות של המשפחה, לצד המצב הנפשי ממנו ההורה סובל. זו מסגרת ייחודית שהולכת ומתפתחת ותופסת תאוצה בעוד ועוד מקומות בארץ. כחלק מהגידול של החברה, אנחנו מחפשים מנהלים לסניפים חדשים שעמודים להיפתח וכאן יש כבר דרישות מיוחדות ומי שמתמודד לתפקיד צריך להיות בעל רקע בטיפול משפחתי".

"עובדים סוציאליים בישראל עושים עבודה חשובה וקריטית לתפקוד התקין של מאות אלפי אזרחים במדינה, אך למרות זאת, הם מרוויחים שכר צנוע ונאלצים להיאבק כדי לקבל עוד תקנים ותוספות שכר ראויות", אומר שי ומסכם: "אנחנו בשלו, עושים הכל כדי לספק להם מסגרת תומכת ומשפחתית שבה הם יוכלו להגשים את החזון המקצועי שלהם ולצמוח, להתפתח ולהתקדם".

מתעניינים בעבודה בשְׂלָו שירותי שיקום? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"