בריאות ולייף סטייל כדאי לדעת

המיזם הישראלי שעושה מהפכה בתרומת והשתלת כליות בכל העולם

המתנה להשתלת כליות יכולה לקחת שנים. מיזם ישראלי שפיתח מושתל כליות, מחבר בין תורמים פוטנציאליים לחולי כליות בכל העולם באמצעות טכנולוגיית ביג דאטה המצליבה את הנתונים הרפואיים. השירות ניתן בחינם ודורש רק הרשמה למאגר.

רענן גילה בגיל 30 שיש לו מחלת כליה חמורה שמצריכה השתלה. סבו, נפטר בגיל 30 מאותה מחלה ואימו נזקקה להשתלה כשהיתה בת 50 ושתי הכליות שלה הפסיקו לעבוד. רענן עבר את ההשתלה בהצלחה לאחר שנמצא לו תורם, אך רק כשגילה שבתו החיילת סובלת מאותה מחלה, ותצטרך גם היא, לעבור השתלה – החליט לעשות מהפכה בנושא הכאוב הזה.

"יש בעולם מאות אלפי אנשים שזקוקים להשתלת כליה ובישראל, 10% מהאוכלוסיה הבוגרת סובלת ממחלת כליות כרונית", מספר רענן. "ההמתנה להשתלת כליה בישראל ממושכת מאוד ויכולה להגיע לשנים רבות במקרה שאין תורם פוטנציאלי מתאים מבני המשפחה. כשהבת שלי אובחנה עם המחלה הבנתי שאני חייב לעשות שינוי ולייעל את האפשרות לקבל תרומה במהירות גבוהה יותר כדי להציל חיים.

"חקרתי את הנושא במשך 4 שנים ואז הקמתי את דונקט (Donnect), מיזם חברתי שהמטרה שלו היא לייצר מאגר של כמה שיותר תורמים פוטנציאליים וחולים שממתינים להשתלה – ולחבר ביניהם", מסביר רענן. "ככל שיירשמו למאגר הזה יותר אנשים, הסיכוי שלנו לעשות חיבור מוצלח ולהציל חיים יעלה".

"המתנה לכליה היא תהליך מייאש"

המיזם שפותח בישראל, פועל בכל העולם בשיתוף פעולה עם הגורמים הרגולטוריים ועם מערכות הבריאות. הוא מבוסס על טכנולוגיית ביג דאטה שמצליבה בין הנתונים הרפואיים והגנטיים של התורמים והחולים, וכך מזהה התאמות ביניהם במהירות. "המתנה לתרומת כליה היא אחד הדברים המייאשים ביותר שיכולים לקרות לאדם. מדובר על שנים של ובדרך עוברים המון טיפולים מייסרים ואיכות החיים גרועה מאוד", אומר רענן. "בפועל, חולה צריך לחכות שמישהו ימות ויתרום את איבריו על מנת "ליהנות" מהתרומה – יש בזה המון כאב ורגשות מעורבים. 

"דונקט נועדה לקצר את התהליך הזה באופן משמעותי ולאפשר לאנשים שזקוקים לתרומה לקבל אותה בידיעה שהתורם עשה זאת מתוך רצון לתרום. יש לנו הרבה תורמים שיש להם קרובים שזקוקים לתרומה, אך הם לא נמצאו מתאימים. הם מכירים מקרוב את החשיבות של התרומה ורוצים לתת כדי שגם הקרובים שלהם יקבלו יום אחד את החיים בחזרה.

"רוצה לחולל מהפכה"

דונקט הוקמה כמיזם ללא מטרות רווח והשירות ניתן בחינם לגמרי לתושבי ישראל. "אני גאה שהבשורה הזו יוצאת מישראל, ממש כמו מאגר עזר מציון שעשה מהפכה בתרומות מח עצם. כל מי ששומע על המיזם אומר לי – איך לא חשבו על זה קודם", הוא אומר בחיוך, "אבל מסתבר שלפעמים גם הדברים הפשוטים ביותר לכאורה, צריכים שמישהו ירים את הכפפה ויוציא אותם לפועל.

"אני רוצה שהמיזם יגיע לכמה שיותר אנשים ויחולל מהפכה בדרך שבה מוצאים התאמות בין חולים לתורמים בכל העולם. הכוח של הטכנולוגיה הוא אדיר וזה כיף ומספק שאפשר לנצל אותו למשהו בריאותי שעושה רק טוב בעולם", מסכם רענן.


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"