לימודים וקריירה

"מי שלא שולט באקסל, יתקשה למצוא עבודה במשרד"

היעדר ידע באקסל גורם לישראלים רבים לפספס משרות מתגמלות או להיתקע בלי קידום במקום העבודה. מיכל דוד, מומחית אופיס עם 20 שנות ותק, החליטה לשנות את המצב.

כמעט בכל תפקיד היום, אחת מדרישות המעסיק היא שליטה בסביבת עבודה ממוחשבת. ישראלים רבים אמנם מסתדרים היטב עם תוכנות כמו וורד ופאואר פוינט, אבל נקודת החולשה שלהם היא תוכנת האקסל, שנחשבת מורכבת ומסובכת במיוחד.

"הבעיה היא שכיום, ידיעת אקסל היא כבר דרישת סף בלא מעט תפקידים", אומרת מיכל דוד, מייסדת המכללה האינטרנטית לייעול המשרד. "מצפים לכך ממנהלי חשבונות (שעד לפני מספר שנים כמעט ולא עבדו באקסל), רואי חשבון, יועצים עסקיים וכלכליים, כלכלנים, אנליסטים וחשבי שכר. מנהלי חשבונות שאינם שולטים באקסל באופן מקצועי, יתקשו כיום להתקבל למקומות עבודה".

"אבל גם בתפקידים נוספים, כמו מזכירות, ניהול, רכש, לוגיסטיקה, תפעול, משאבי אנוש ועוד, הדרישה הזו רק מתגברת. גם סטודנטים נדרשים להשתמש בה באופן שוטף תוך כדי הלימודים. הבעיה היא שרוב האנשים שולטים באקסל ברמה הבסיסית בלבד, כאשר מי שמכיר היטב את התוכנה זוכה לאפשרויות תעסוקה חדשות וגם להזדמנויות לקידום במקום העבודה".

אפשרויות קריירה חדשות למסיימים

לאור הדרישה שהגיעה מהשטח, החליטה מיכל לבנות קורס אקסל המועבר באינטרנט, ומאפשר גם למתחילים לרכוש ידע מקצועי וניסיון בתכונות המתקדמות של אקסל. הקורס כולל תשעה שיעורים, שכל אחד מהם מחולק למספר פרקים. בכל פרק מציגה מיכל נושא חדש בסרטון וידאו, ומיד לאחר מכן מוזמנים התלמידים לתרגל את הידע החדש.

מיכל דוד נחשבת לאחת המומחיות המובילות בתוכנות האופיס של מיקרוסופט, כשהיא מעבירה הדרכות מקצועיות בתחום המחשוב במכללות, חברות וארגונים, כבר למעלה מ-20 שנה ואף מוכרת כספק מורשה בפורטל הספקים הממשלתי ובמשרד הביטחון. בין הארגונים שבהם הדריכה ניתן למנות את משרד האוצר, משרד האנרגיה, איירפורט סיטי, נציבות המדינה, התעשייה האווירית, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חברות ביטוח ועוד.

ב-2012 היא הקימה את המכללה האינטרנטית לייעול המשרד, כדי להנגיש את הידע הרב שצברה בדרך הפשוטה ביותר ולקהל רחב, תוך התאמה של התכנים לדרישות השוק. במקביל להרצאות בארגונים ולקורסים שהיא יוצרת, מחזיקה מיכל בבלוג קבוע באתר של מיקרוסופט ישראל, בו היא חולקת עם הקוראים טיפים לעבודה נכונה באקסל וב-MS Project.

מעוניינים לדבר עם מיכל ולהירשם לקורס? השאירו פרטים כאן >>

השתתפות בשיעור בכל שעה, מכל מקום

"הקורס ידידותי מאוד, ואני מקפידה על הסברים ברורים במיוחד", אומרת דוד. "זו הסיבה שמגיעים אלי אנשים שלמדו בקורסים אחרים והתאכזבו, אבל כאן הם מקבלים מענה ומרגישים שהצליחו להשתלט על ה'סודות' של אקסל. הגמישות מלאה – אפשר לצפות בשיעור ולתרגל מתי שרוצים, בכל שעה ביום, ומכל מקום. גם מי שעובד בבוקר, יכול ללמוד בערב, או בסופי שבוע. שיעור חדש נשלח כל שבוע, אבל אם רוצים מיכל יכולה לשחרר את השיעורים מהר יותר".

"מי שמכיר היטב את התוכנה זוכה לאפשרויות תעסוקה חדשות וגם להזדמנויות לקידום במקום העבודה"

"בנוסף, הקורס מהווה הוצאה מוכרת, והוא כולל המון מידע וטיפים לעבודה עם האקסל. בעיני, החלק החשוב הוא התמיכה המלאה לכל תלמיד, גם במהלך הקורס וגם אחריו, עם מענה לשאלות בטלפון או במייל. המטרה היא שכל מי שמסיים את הקורס יחזיק בידע מתקדם באקסל, שיפתח בפניו קשת רחבה של תפקידים ואפשרויות בשוק התעסוקה".

קורס שנבנה בהתאמה לדרישות השוק

הקורס נבנה מהיסוד ועד לרמה המתקדמת ביותר, כך שהוא כולל נושאים כמו עבודה יעילה עם נתונים, תאים שורות ועמודות, טכניקות עיצוב באקסל, הסרת כפילויות, עבודה עם טבלאות, לימוד מעמיק של פונקציות, אימות נתונים, מיון וסינון נתונים, הפקה והצגה של דוחות, בניית תבניות לחיסכון בזמן, סיכומי ביניים, VLOOKUP ופונקציות חיפוש ואיתור מידע ואפילו טבלת ציר (Pivot Table).

"כל הקורסים במכללה נבנו במחשבה רבה ובהתאם לדרישות השוק", מסבירה דוד. "פרט לתמיכה וליווי גם אחרי הקורס, כל מי שמגיש את כל התרגילים זכאי לתעודה של המכללה. חשוב לי שכל מי שעובד באקסל יוכל לעבוד בצורה עצמאית מבלי שיצטרך להיעזר באחרים", היא מוסיפה. "ידע ושליטה הם קריטיים לביטחון תעסוקתי וליכולת להתקדם הן בהיבט הפיננסי והן מבחינת המעמד במקום העבודה, וזה מה שיקבלו משתתפי הקורס".

מתעניינים בקורס אקסל אונליין? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"