לימודים וקריירה

קורס מורי דרך: התיירים חוזרים לישראל – והביקוש למקצוע עולה

אחרי שההגבלות ירדו והשמים נפתחו – התיירים חוזרים לארץ הקודש. ביד בן־צבי, מוסד מחקר, תרבות וחינוך המתמחה בהכשרת מורי דרך, מספרים כי הפריחה המחודשת של ענף התיירות מייצרת שיאי ביקוש חדשים לקורס מורי הדרך שלהם. הסבב הבא ייפתח באוקטובר 2022 – ונותרו מקומות אחרונים בלבד

שדות התעופה ואתרי התיירות השוממים, אליהם התרגלנו בתקופת הקורונה, התחלפו בן לילה בשדות תעופה עמוסים ואתרים הומי אדם. ענף התיירות עדיין לא חזר להיקפים שאפיינו את שנת 2019, טרם תקופת הקורונה, אך הוא צועד לשם בצעדי ענק. ובעוד שישראלים רבים יוצאים לחופשות בחו"ל, ישנה תנועה מאסיבית פנימה, ותיירים רבים, שנאלצו לדחות את הטיול שלהם לארץ הקודש, מגיעים עכשיו בהמוניהם לישראל וגודשים את סמטאות העיר העתיקה בירושלים והרחובות בתל אביב, חיפה, עכו ונצרת.

הזינוק במספר התיירים מביא עמו עלייה בצורך במורי דרך. ביד בן־צבי, מוסד מחקר, תרבות וחינוך השוכן בירושלים ומכשיר כבר דורות של מורי דרך, מסבירים כי "בעקבות הקורונה ראינו זינוק מפתיע בביקוש ללימודים לקבלת תעודת מורה דרך. אנשים רבים שאיבדו את עבודתם או יצאו לחל"ת החליטו לחשב מסלול מחדש וללכת בעקבות הלב שלהם. הרבה אנשים הבינו שהם אוהבים לטייל בשבילי ארץ ישראל ולהעביר את האהבה הזו הלאה, ומצאו את מבוקשם בקורס מורי הדרך שלנו. כעת, עם פתיחת השמים וירידת ההגבלות, התיירים חוזרים לארץ – והביקוש למורי דרך עולה".

"עבודה עם נשמה שבצדה פרנסה טובה"

"בתקופת הקורונה אנשים גילו מחדש את המקצוע העתיק הזה שנקרא 'מורה דרך'. אנשים מחפשים היום עבודה עם נשמה, אבל כזו שיש בצדה פרנסה טובה. הם מגיעים אלינו כי הם רוצים להיות השגרירים הכי טובים של הארץ שלנו, של הטבע, התרבות והמורשת – וגם להתפרנס מכך בכבוד". 

ביד בן־צבי מציינים כי הקורס הבא, שייפתח באוקטובר 2022, זוכה להתעניינות עצומה. "ההתעניינות בקורס הקרוב גבוהה במיוחד – גם בזכות ההתאוששות של התיירות וגם בזכות רכז הקורס במחזור זה, שי בייטנר, שהוא מדריך מומחה ומוציא מסעות חינוכיים בנתיבי הפלמ"ח, כמו גם סיורים לימודיים למורי דרך לירדן. בסיום הקורס הבוגרים יוצאים למסע בירדן עם שי, שכולל ביקורים באתרים היסטוריים ותנ"כיים. מדובר במסע מרגש ומשמעותי להבנת ההיסטוריה של העם היהודי וארץ ישראל". 

הלימודים במסלול נמשכים כשנה, ובכל קורס משתתפים 45 סטודנטים. "הודות למעמד שלנו כמוסד ותיק בחקר ארץ ישראל, קהילות ישראל במזרח וירושלים, אנחנו מעניקים לתלמידים שלנו תוכן מעמיק במיוחד. הם יכולים להצטרף לסיורים שלנו וגם לקורסים אחרים, ללא תשלום, ואנחנו מלווים אותם יד ביד עד להסמכה", אומרים ביד בן־צבי.

מתעניינים בהרשמה לקורס מורי דרך? השאירו פרטים >>>

מתעניינים בהרשמה לקורס מורי דרך? השאירו פרטים >>>

הצלחה של כ-90%

יד בן־צבי היא מהמוסדות הוותיקים בישראל בתחום, ולפי נתוני משרד התיירות, מדובר במוסד המחזיק באחוז הגבוה ביותר של זכאים לרישיון מורי דרך בארץ. בשנים האחרונות, כ-90% מהסטודנטים שלמדו במוסד קיבלו הסמכה כמורי דרך – השיעור הגבוה ביותר בישראל.

"התלמידים שלנו יוצאים מהקורס עם מקצוע מבוקש וסט ספרים מפואר בנושאי ארכיאולוגיה, ארץ ישראל ודתות בחסות ההוצאה הפרטית שלנו. בנוסף – מורי הדרך הצעירים מקבלים את הזכות ללמוד ממורי דרך וותיקים את סודות המקצוע." 

יתרון נוסף הוא הוצאת הספרים של המוסד הוותיק, המתמחה במדריכי וספרי טיולים בנושא חקר ארץ ישראל. "אנו מוציאים לאור מדריכי סיורים וספרים רבים בנושא חקר ארץ ישראל ויישובה. כל הסטודנטים שלנו מקבלים שי של 400 שקלים לרכישת ספרים בחנות ההוצאה, המסייעים להם ללמוד ולהגיע מוכנים לבחינה של משרד התיירות".

"להיות שגרירים מול מיליוני תיירים"

ביד בן־צבי רואים בתפקיד מורה הדרך הרבה מעבר למדריך טיולים. "עבור רוב התיירים, הביקור בארץ אינו סתם 'עוד' טיול, או חופשה. התיירים והצליינים שמגיעים אלינו לביקור, מונעים מרגש עמוק, דתי או לאומי, משפחתי או תרבותי, בין אם הם יהודים או נוצרים. המפגש עם נופי הארץ, תרבותה ואנשיה, מחזק את האהדה לישראל, גם בקרב אותם תיירים שבאו עם גישה פחות אוהדת כלפי ישראל.

"החוויה הרוחנית-דתית, הטבע היפהפה, הקידמה הטכנולוגית, המפגש עם הישראלים, הביקור במקומות הקדושים, באתרים הארכיאולוגיים, השווקים הססגוניים והקולינריה הישראלית הנפלאה – כל אלה יוצרים חוויה מיוחדת במינה, המסייעת לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם. תפקידו של מורה הדרך, הוא ליצור את החוויה העשירה ולהיות שגריר של ארצנו אל מול מיליוני התיירים המגיעים לישראל. אין כל ספק שהרעב שהצטבר אצל כל מי שאוהב לטייל יצר ביקוש אדיר למורי דרך בעתיד הקרוב, וזה הזמן לקבל את ההכשרה המתאימה".

לפרטים והרשמה אודות קורס מורי הדרך של "יד בן־צבי":


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"