השקעות נדל״ן

יש לכם 200 אלף שקל? אל תתפתו לקנות רק נכס אחד בחו"ל

מי שצבר כמה מאות אלפי שקלים בחשבון הבנק מתלבט מאוד בימים אלו כיצד להשקיע את כספו. רבים פונים לאפיק הנדל"ן בחו"ל בגלל התשואות המפתות והעלות הנמוכה, אבל כדאי לבדוק איך ניתן לפזר את הסיכון ולהשקיע בתיק נכסים במקום בנכס אחד.

הדילמה המרכזית שעומדת כיום בפני לא מעט ישראלים שהצליחו לחסוך כמה מאות אלפי שקלים היא כיצד להשקיע סכום זה. הריבית הנמוכה, שקרובה מאוד לאפס כבר כמה שנים, הופכת את הפיקדונות בבנקים לבלתי כדאיים, בגלל היעדר התשואה. לעומת זאת, בשביל להשקיע כיום בשוק ההון נדרשים עצבים חזקים במיוחד – בגלל אי הוודאות הגדולה בעידן הקורונה. ומה עם נדל"ן בישראל? המחירים שעולים בהתמדה הופכים השקעה זו לבלתי אפשרית עבור מספר גדל והולך של משקיעים.

מסיבה זו, ישראלים רבים בוחרים באפיק הפופולרי של השקעה בנדל"ן בחו"ל – בגלל היתרון המשמעותי של מגוון נכסים גדול מאוד, במחירים שיכולים להתאים כמעט לכל אחד, ובשווקים שונים. עם זאת, שפע האפשרויות הזה גם יכול להיות מבלבל, ולא תמיד קל לדעת איזה מסלול יניב תשואה יציבה לאורך זמן בסיכון הנמוך ביותר האפשרי.

בחברת הנדל"ן הישראלית ארלוזורוב גרופ פיתחו מסלול השקעה ייחודי המיועד למשקיעים שברשותם סכום של 200 אלף שקל ומעלה והם מעוניינים להשקיע במגוון נכסים. החברה בונה קבוצת משקיעים שרוכשים יחד 20-30 נכסים למגורים מתחת למחיר השוק במדינת ניו יורק, וכל אחד מהם מקבל חלק בבעלות על כל נכס.

היתרון: פיזור סיכונים

לאסטרטגיה זו יש יתרון מרכזי – פיזור סיכונים והעלאת פוטנציאל התשואה. כך לדוגמה, השקעה בנכס אחד בלבד, גם אם הוא מניב תשואה יפה על הנייר, עלולה להיות מסוכנת: מספיק שהדייר יפסיק לשלם את דמי השכירות, ויידרשו חודשים ארוכים כדי לפנות אותו, כדי שהתשואה תיעלם ואולי אף ייווצרו הפסדים. לעומת זאת, כאשר משקיעים בשורת נכסים, הרווחים מכלל התיק יפצו על הפסד אפשרי בנכס אחד.

בקבוצה מקפידים לרכוש  נכסים עם שוכרים קיימים או ברי השכרה מיידית, שכבר הוכיחו את יכולתם להניב תשואה גבוהה, קבועה ושוטפת למשקיע. על פי התוכנית העסקית שלהם, לאחר חמש שנים מתבצעת מכירה של הנכסים בתיק. כלומר, המשקיעים יקבלו דמי שכירות באופן שוטף, מהיום הראשון, ובסוף תקופת ההשקעה גם את הרווח ממכירת הנכסים.

"חיים ונושמים את השוק המקומי"

לארלוזורוב גרופ יש ניסיון משמעותי בשוק הנדל"ן האמריקאי והישראלי, בהם היא פועלת כבר יותר מ-15 שנה. בתקופה זו החברה יזמה וניהלה פרויקטים בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקלים. הניסיון וההיכרות עם השוק המקומי הם שמאפשרים לה לאתר נכסים בעלי פוטנציאל גבוה במיוחד עבור המשקיעים, גם כשמדובר בעסקאות בלעדיות שכלל עדיין לא יצאו לשוק.

צחי שנרך ודוד לוי - בעלי חברת ארלוזורוב

מאחר שהקבוצה רוכשת נכסים בהיקף כספי גדול, נהנים היזמים מהיכולת לקבל מימון בנקאי בשיעור של כ-70% משווי הנכסים – וכך המשקיעים למעשה ממנפים את כספם לקניית מספר גדול יותר של נכסים בהשוואה למה שיכלו לקנות לבדם. כשכבה נוספת של הגנה על הכסף, כל משקיע נרשם כבעלים של הנכסים בטאבו בארה"ב.

"הכסף נכנס ישירות לחשבון הבנק"

הנכסים שרוכשת ארלוזורוב גרופ ממוקמים בצפון מדינת ניו יורק – אזור עם ביקושים גדולים ותשואות גבוהות מדמי השכירות. החברה מחזיקה סניף במנהטן, במרחק נסיעה מהנכסים הללו, מה שמאפשר לה לנהל ולתפעל אותם באופן שוטף. בנוסף, היא שומרת על זמינות מלאה לכל משקיע – בין אם בישראל או בארה"ב.

"מאחר שאנחנו נמצאים פיזית בארה"ב, אנחנו חיים ונושמים את השוק ומנהלים את הכל ממקור ראשון" אומר צחי שנרך, בעלים משותף בחברה. "אנחנו נכנסים כשותפים מלאים בכל עסקה, ורק לאחר שהתשואה הראשונית עוברת למשקיעים אנחנו מתחילים להרוויח".

"כל הנכסים מנוהלים בידי חברת ניהול מקצועית שדואגת לכל הדרוש, וכך דמי השכירות שמקבל המשקיע הופכים למעשה להכנסה פסיבית אמיתית, קבועה ושוטפת, המגיעה בכל רבעון היישר לחשבון הבנק של המשקיע. בכל שלב בהשקעה, כל נתוני העסקה נגישים במלואם למשקיעים – וניתן גם לממש את ההשקעה לפני תום חמש השנים.

"המודל שלנו מביא לידי ביטוי את המושג תשואה פסיבית אמיתית, מאחר שהמשקיע לא נדרש לשום פעולה. אנחנו עושים עבורו הכל, ודואגים שתיהיה זהות אינטרסים מלאה למשקיעים וליזמים וביטחון מקסימלי. לכן מבחינתנו מדובר בהצעה המתאימה במיוחד למשקיע שמעוניין בשקט נפשי ותשואה יציבה על כספו".

מתעניינים בהשקעה בתיק נכסים בניו יורק? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"