בתקופה שבה בתי עסק וסניפים פיזיים נאלצים לסגור את שעריהם, הנוכחות באינטרנט הופכת להיות מקור ההכנסה היחיד לעסקים רבים. בבעלות חלק מהעסקים ישנו אתר אינטרנט מכירתי (E-Commerce), אבל לעיתים חסרים להם הידע המקצועי כיצד למצות את פוטנציאל המכירות. הידע הזה קריטי כעת כשתנועת הלקוחות, תרתי משמע, עברה לאינטרנט. הלקוחות מודעים יותר לחוויית הרכישה באתר והתחרות עברה כולה לזירה הוירטואלית.
לצד הקשיים האלו מתעוררות הזדמנויות נדירות להגדלת המכירות והתנועה לחנות הוירטואלית. שווקים שלמים שתופסים חלק ניכר מהמדיה עצרו את הפרסום שלהם ואחרים הורידו את היקף הפרסום בכמעט 100%. למשל שוק התיירות ושוק הנדל”ן. עצירה זו יצרה מצב חסר תקדים של תחרות נמוכה בפרסום באינטרנט.
יחד עם זאת, הרבה אנשים נמצאים כיום בבית בחל”ת ומעבירים את זמנם באתרי החדשות וברשתות החברתיות. אם כן, המדיה המאווררת ונוכחות הגולשים הגדולה ברשת גרמו לירידת מחירים של עשרות אחוזים בכמה מערוצי הפרסום בדיגיטל. “באופן מפתיע נוצרה כאן הזדמנות למפרסמים רבים להגיע לקהלי היעד שלהם בקלות ובעלויות נמוכות”, אומר רועי קיסרי, מנכ”ל משרד הפרסום בדיגיטל מרקטיזם. “בלי הקורונה, בתקופה הזו בשנה עלויות המדיה רק עולות. נכנסים יותר מפרסמים והם משקיעים תקציבים גדולים יותר שמתחרים על אותם שטחי פרסום שכיום בגלל הקורונה נמכרים בזול”.
בימים שבשגרה מנהלים במרקטיזם פעילות פרסומית בדיגיטל עם דגש על מדידה מדויקת ועמוקה. “בזכות המודל הייחודי שבנינו, אנחנו מנטרים את התנועה באתרים העוסקים במכירת מוצרים באינטרנט ויודעים להתאים את הפרסום בהתאם לסוגי הקהלים שמבקרים באתר, עמודים שנצפו ועוד הרבה פרמטרים שניתוח שלהם בזמן אמת מביא בסופו של דבר להגדלת המכירות.”
יש לכם חנות דיגיטלית? השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף ממרקטיזם
מה הכוונה בזמן אמת?
“המודל שבנינו מרכז את כל הנתונים מכל ערוצי הפרסום יחד עם נתונים ישירים מהאתר לתוך Dashboard שבאמצעותו אנחנו מנהלים את הפעילות. אנחנו רואים בלייב מה עובד ומה לא. כשאנחנו מנתחים פעילות של טווח זמן מסויים אחורה כל המידע כבר קיים ומוצג במערכת. בלי צורך לקושש מידע ממלא פלטפורמות ולרכז לקובץ אקסל שקשה ללקוח לעקוב אחרי הנתונים בו.”
יש לך עצה לבעלי חנויות מסחר אלקטרוני בימים אלו של הקורונה?
“הסטירה שהאנושות קיבלה כנראה שתשפיע על תרבות הצריכה שלנו וזה כשלעצמו ישנה תעשיות לנצח. חשוב להישאר ערניים להזדמנויות שנוצרות ולצרכים שעולים מהשטח. זה דורש להיות ‘על הדברים’ ולנתח באופן מקצועי את התנועה באתר ואת הרספונסיביות של הקהל לפרסומים.”