כדאי לדעת

איך הקורונה מייצרת גם הזדמנות לבעלי חנויות מסחר אלקטרוני

בתקופה שבה בתי עסק וסניפים פיזיים נאלצים לסגור את שעריהם, הנוכחות באינטרנט הופכת להיות מקור ההכנסה היחיד לעסקים רבים. בבעלות חלק מהעסקים ישנו אתר אינטרנט מכירתי (E-Commerce), אבל לעיתים חסרים להם הידע המקצועי כיצד למצות את פוטנציאל המכירות. הידע הזה קריטי כעת כשתנועת הלקוחות, תרתי משמע, עברה לאינטרנט. הלקוחות מודעים יותר לחוויית הרכישה באתר והתחרות עברה כולה לזירה הוירטואלית.

לצד הקשיים האלו מתעוררות הזדמנויות נדירות להגדלת המכירות והתנועה לחנות הוירטואלית. שווקים שלמים שתופסים חלק ניכר מהמדיה עצרו את הפרסום שלהם ואחרים הורידו את היקף הפרסום בכמעט 100%. למשל שוק התיירות ושוק הנדל"ן. עצירה זו יצרה מצב חסר תקדים של תחרות נמוכה בפרסום באינטרנט.

יחד עם זאת, הרבה אנשים נמצאים כיום בבית בחל"ת ומעבירים את זמנם באתרי החדשות וברשתות החברתיות. אם כן, המדיה המאווררת ונוכחות הגולשים הגדולה ברשת גרמו לירידת מחירים של עשרות אחוזים בכמה מערוצי הפרסום בדיגיטל. "באופן מפתיע נוצרה כאן הזדמנות למפרסמים רבים להגיע לקהלי היעד שלהם בקלות ובעלויות נמוכות", אומר רועי קיסרי, מנכ"ל משרד הפרסום בדיגיטל מרקטיזם. "בלי הקורונה, בתקופה הזו בשנה עלויות המדיה רק עולות. נכנסים יותר מפרסמים והם משקיעים תקציבים גדולים יותר שמתחרים על אותם שטחי פרסום שכיום בגלל הקורונה נמכרים בזול".

בימים שבשגרה מנהלים במרקטיזם פעילות פרסומית בדיגיטל עם דגש על מדידה מדויקת ועמוקה. "בזכות המודל הייחודי שבנינו, אנחנו מנטרים את התנועה באתרים העוסקים במכירת מוצרים באינטרנט ויודעים להתאים את הפרסום בהתאם לסוגי הקהלים שמבקרים באתר, עמודים שנצפו ועוד הרבה פרמטרים שניתוח שלהם בזמן אמת מביא בסופו של דבר להגדלת המכירות."

יש לכם חנות דיגיטלית? השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף ממרקטיזם

מה הכוונה בזמן אמת?

"המודל שבנינו מרכז את כל הנתונים מכל ערוצי הפרסום יחד עם נתונים ישירים מהאתר לתוך Dashboard שבאמצעותו אנחנו מנהלים את הפעילות. אנחנו רואים בלייב מה עובד ומה לא. כשאנחנו מנתחים פעילות של טווח זמן מסויים אחורה כל המידע כבר קיים ומוצג במערכת. בלי צורך לקושש מידע ממלא פלטפורמות ולרכז לקובץ אקסל שקשה ללקוח לעקוב אחרי הנתונים בו."

"אנחנו מספקים ללקוחות שלנו מערכת 'דשבורד' שמעבירה להם את הנתונים בזמן אמת"

יש לך עצה לבעלי חנויות מסחר אלקטרוני בימים אלו של הקורונה?

"הסטירה שהאנושות קיבלה כנראה שתשפיע על תרבות הצריכה שלנו וזה כשלעצמו ישנה תעשיות לנצח. חשוב להישאר ערניים להזדמנויות שנוצרות ולצרכים שעולים מהשטח. זה דורש להיות 'על הדברים' ולנתח באופן מקצועי את התנועה באתר ואת הרספונסיביות של הקהל לפרסומים."

יש לכם חנות דיגיטלית? השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף ממרקטיזם


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"