כדאי לדעת

ילדים ובני זוג של אזרחי פורטוגל יקבלו דרכון במסלול ייחודי ובהליך פשוט

בשורה לישראלים הרבים שזכאים לדרכון פורטוגלי: גם בני הזוג והילדים שטרם מלאו להם 18, יוכלו לקבל דרכון – בהליך פשוט וללא צורך בהוכחת זיקה ליהדות ספרד.

הדין הפורטוגלי קובע כי בני זוג וילדים קטינים של בעלי דרכון פורטוגלי, יכולים לקבל גם כן את הדרכון – בהליך פשוט ומקוצר ממסלול הנפקת הדרכון הקלאסי.  הילדים או בני הזוג לא יידרשו להוכיח כי מוצאם במשפחות שהגיעו מספרד ופורטוגל על מנת לקבל את הדרכון – כל שנדרש הוא להוכיח את קרבת המשפחה לאדם שכבר קיבל דרכון פורטוגלי. "אפשר לומר שהידיעה הזו משנה את כללי המשחק", אומר עו"ד יוסי יצחק, מנכ"ל פורטוגליס המספקת שירות הוצאת דרכון פורטוגלי לזכאים. "הנהירה של הישראלים אל הדרכון הפורטוגלי אינה חדשה – וקיימת זה כמה שנים. אבל ישראלים רבים שחשבו שאינם זכאים לאזרחות הפורטוגלית יכולים להימצא זכאים בכל זאת. למשל, ישראלית ממוצא פולני יכולה לקבל דרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית – בתנאי שהיא נשואה למישהו שזכאי לאזרחות מבלי שהיא תצטרך להוכיח זיקה ליהדות פורטוגל.

עוד עשרות אלפי זכאים

אם כן, מספר הישראלים הזכאים לדרכון פורטוגלי שנעמד בכמה מליונים, אפילו צומח עוד יותר לאור ידיעה זו. "נוצרה פה הזדמנות מדהימה לעוד עשרות אלפי ישראלים לקבל דרכון אירופאי בהליך פשוט ועם צורך בפחות אישורים, מסמכים וביורוקרטיה", מסביר יצחק.

לדברי יצחק, ישנם לא מעט ישראלים שיודעים שהם זכאים לדרכון פורטוגלי, אבל עד עכשיו לא התחילו בתהליך – כי הם עצמם לא מעוניינים להתגורר או ללמוד באירופה. "אנחנו מעריכים שבעקבות הידיעה הזו, רבים מהישראלים האלה יחליטו להוציא דרכון פורטוגלי בשביל הילדים – כדי לפתוח להם הזדמנויות רבות בעתיד", בנוסף הוא מדגיש כי עדיף לא להמתין מפני שייתכן ויהיו שינויים בחוק הפורטוגלי.

מי שכבר החל בתהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי-אירופאי יוכלו לצרף את בני זוגם ואת ילדיהם הקטינים לתהליך, ובפורטוגליס אף החליטו להציע הטבה למשפחות – מסלול מיוחד המתחשב בשינוי בתנאים ומציע הטבה מיוחדת, עבור מי שיבחרו להכניס את כל המשפחה לתהליך.

לבדיקה בחינם עבור זכאות לדרכון פורטוגלי-אירופאי, השאירו פרטים:

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"