בריאות ולייף סטייל

הדיאטה של חלי ממן: עשרות אלפים ירדו במשקל ומצליחים לשמור עליו

אחרי שני עשורים של הצלחה שבהם הפכה לתוכנית ההרזיה המובילה בישראל, מספרת חלי ממן על הדברים שבאמת גורמים לאנשים לרדת במשקל ולהתמיד בו: "אוכל הוא חלק מהחיים שלנו, אי אפשר להפסיק לאכול אבל אנחנו שם כדי לתמוך ולכוון איך להתייחס אליו נכון"

לפני 19 שנה, נכנסה משתתפת, ששקלה 160 קילוגרם, לסלון ביתה של אמה של חלי ממן. הדירה, שהיתה בקומה השנייה של בניין בקריית חיים, היתה מקום המפגש של קבוצות ההרזיה של חלי ממן בראשית דרכה, והטיפוס במדרגות לא היה פשוט למי ששקלה אז מעל למאה קילוגרם. 

"בתחילת המפגש, היא שאלה אותי כמה היא צריכה לרדת ואני עניתי לה שהיא צריכה לרדת 5 קילו", נזכרת ממן. "היא היתה בהלם מהתשובה שלי, אבל היא לא באמת היתה צריכה אותי בשביל לדעת כמה היא צריכה לרדת", היא מספרת. "אם הייתי עונה לה 90 קילו, היא היתה נכנסת לתסכול ולא חוזרת לעוד פגישה – אבל אני מאמינה גדולה במטרות קטנות ואפשריות".

למרות הטיפוס הקשה במדרגות, המשתתפת חזרה לפגישה השנייה, והתמידה בפגישות עד שירדה 86 קילוגרם. "אנשים עם עודף משקל מתעסקים המון בהלקאה עצמית ובחוסר אמונה וזה רק מוריד מהיכולת שלהם להצליח בתהליך. לכן, צריך להציב יעדים שניתן להשיג ולהתעסק בהווה ולא בעבר או בעתיד הרחוק", אומרת ממן.

"אין דבר מחזק יותר מהכוח של הקבוצה"

מאז, חלי ממן סוגרת כבר שני עשורים בתור האישה הבולטת ביותר בתחום הדיאטות בישראל. תוכנית ההרזיה שלה כוללת יותר מ-400 קבוצות הפועלות ברחבי הארץ, ובהן עברו עשרות אלפים שנפגשים מדי שבוע עם מטרה משותפת אחת. "אין דבר מחזק יותר מהכוח של הקבוצה", אומרת ממן. "יש עשרות מחקרים שמוכיחים שירידה במשקל במסגרת קבוצתית טובה יותר ואין לי ספק ששם מקבלים את הכוח האמיתי ואת האמונה שזה אפשרי".

"הרזיה היא תהליך שדורש עבודה ויש בו עליות וירידות והמון רגעים מתסכלים לצד רגעי הגאווה והאושר. בקבוצה, אנשים נחשפים לסיפורים ומקרים שמראים להם את כל הצדדים של ירידה במשקל, הם נחשפים לרגעי הקושי אבל הם גם רואים שזה אפשרי. אנחנו מעבירים להם מסר כן: 'זה לא פשוט, אבל זה אפשרי' – מי שמאמין בזה יצליח בתהליך. מי שלא יכול אפילו לדמיין את עצמו במשקל אידיאלי, לא ייתן 100% מעצמו וההצלחה לא תגיע", היא אומרת. 

"כמעט לא מדברים על אוכל"

כמי שחוותה בעצמה את תהליך הירידה במשקל והאכזבה מדיאטות שלא עובדות פעם אחר פעם, ממן החליטה לפני 20 שנה, לפתוח את הקבוצות שהן הבסיס של התוכנית שלה. "ראיתי שהדבר שהכי משפיע על אנשים, זה לא תפריט כזה או אחר, אלא לדעת שמישהו מאמין בך. אנחנו שם בשביל להעצים, לחזק, לתת השראה לאנשים ולהחדיר בהם את האמונה בעצמם וביכולת שלהם לבצע שינוי. אין אצלנו בקבוצות כמעט דיבור על אוכל", היא מסבירה.

התוכנית מבוססת על תזונה מאוזנת ואכילה מבוקרת של 6 ארוחות ביום לפי שילוב מדויק בין קבוצות המזון השונות. היא כוללת מגוון רחב של תפריטים עשירים הזמינים באתר האינטרנט של החברה וגם באפליקציה, ומציעים שפע של אפשרויות לארוחות, לפי מספר הקלוריות המומלץ לכל אחד ולפי קבוצת המזון אליה שייך כל מאכל (מנת שומן, חלבון או פחמימה). 

מי שנרשם לתוכנית מחויב להגיע למפגש שבועי שמאפשר מעקב אחר הירידה במשקל בליווי תכנים שתורמים לעידוד התהליך והצלחתו. כל המנחים ב-400 הקבוצות של ממן הם כאלו שהשתתפו בתוכנית בעברם וירדו בהצלחה עשרות קילוגרמים ממשקלם: "זה המנוע של התוכנית שלנו ובמידה גדולה הסוד להצלחה", אומרת ממן. "כל אחד כזה מהווה השראה לכל הקבוצה שהוא מוביל ודוגמה לכך שזו משימה אפשרית וכדאית. מבחינתי כל משתתף שנרשם לחלי ממן הוא מנחה בפוטנציה", היא אומרת. 

חלי ממן

"תתעסקו במה שיש ויהיה יותר"

הקבוצות של חלי ממן הפכו מאז לשם דבר בירידה מבוקרת במשקל והן היום התוכנית המובילה והגדולה בישראל בתחום. המשתתפים בתוכנית מקבלים ליווי צמוד מהמנחים והם נהנים מבנייה של תוכנית הרזיה המתאימה להם באופן אישי, בין אם הם טבעונים, צליאקים או סוכרתיים. "רבים מגיעים אלינו ברמת תסכול מאוד גבוהה כי דיאטה זה לא פרויקט שנגמר אחרי תקופה כמו רישיון לאוטו או תואר באוניברסיטה – דיאטה זה לכל החיים. לכן, חשוב שיהיה שם לאורך הדרך בסיס מעודד שיתמוך גם ברגעים שבהם נופלים. 

מה גורם לאנשים להישבר ולהפסיק דיאטה?

"יש אנשים שמגיעים ליעד ומפסיקים, הם הציבו לעצמם מטרה כמו חתונה למשל, ואחרי זה פורקים כל עול. אחרים, חוזרים מכמה ימים בחו"ל, שם אכלו יותר מדי ומפסיקים את הדיאטה. זה נורא, אני תמיד שואלת למה להפסיק? איך זה יכול להיות שאדם שירד 20 קילו, עולה 2 קילו בטיול בחו"ל ומבטל את כל ה-18 שהוא עדיין ירד. 

"ההתמקדות הזו במה שאין חייבת להפסיק. אני ממש מטיפה לאנשים להתמקד במה שיש, במה שהם הצליחו להשיג בחייהם, לא רק בדיאטה בכל תחום. תתעסקו ביש ויהיה יותר ולהפך".

"תהליך שמניע את עצמו"

ממן ידועה בזכות נקודת המבט השפויה שלה לעולם ההרזיה. היא לא מקבלת לתוכנית שלה אנשים עם BMI של פחות מ-24 ולא מוכנה לתת יד לרזון מוגזם. "לא חסרים היום מודלים של רזון, אם תגיע לפה מישהי עם BMI תקין ותגיד שהיא רוצה לרזות 5 קילו בשביל להיות עוד יותר רזה היא לא תתקבל לקבוצה, אנחנו לא שם", היא מדגישה. 

"יחד עם זאת חשוב לי שאנשים יאמצו הרגלי אכילה נכונים. אף אחד לא נולד עם 30 קילו מיותרים, זה תמיד מתחיל בקטן ושם חשוב לזהות את הבעיה ולהתחיל להתמודד נכון, לפני שנכנסים למעגל ההשמנה המטורף. אנשים מגיעים אלינו בדרך כלל כשהם יודעים שזו הדיאטה האחרונה בחייהם – הם רואים מכרים שלהם שירדו עשרות קילוגרמים והצליחו לשנות את חייהם ולשמור על משקל תקין לאורך שנים ורוצים גם. 

"מה שטוב בדיאטה", מסכמת ממן, "זה שנהנים מכל ירידה. גם שני הקילוגרם הראשונים שיורדים מתוך עשרות הם כיף, לכן זה יכול להיות תהליך שמניע את עצמו – אפשר ליהנות מהשינויים הקטנים שהשגנו, לא להסתכל רחוק מדי, אלא להיות כאן ועכשיו וליהנות ממה שיש". 


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"