בריאות ולייף סטייל

שיפור זיכרון, קשב וריכוז (ללא כדורים)

בשנים האחרונות כמות הריטלין הנצרכת בישראל עולה בצורה מדאיגה – נכון לשנת 2017, כמעט מיליון (!) מרשמים הונפקו, מדובר בכמות גדולה פי שתיים לעומת שנת 2013 בקרב מבוגרים (גיל 35 ומעלה).
תופעות הלוואי של התרופה הן ירידה בתיאבון, כאבי ראש, נדודי שינה, אי־שקט, רעד ועצבנות. כמו כן, יש הטוענים כי נטילת תרופות ממריצות כגון ריטלין עלולה להוביל להתמכרות. אך האם זו באמת הדרך הטובה ביותר לשפר קשב וריכוז?

מסתבר שיש דרך חדשנית יותר לשיפור הקשב, הריכוז והזיכרון שאינה כוללת הכנסת כימיקלים עם תופעות לוואי לגוף – באמצעות תוכנות מחשב שפותחו על ידי מדענים מרחבי העולם, ניתן לאמן את המוח וכך לשפר את מהירות עיבוד המידע, לחדד את הקשב והזיכרון – ואפילו נמצאו תוצאות של ביטחון העצמי גבוה יותר, נהיגה בטוחה יותר, ומצב רוח משופר. מאות מחקרים נעשו בתחום האימון הקוגניטיבי, ונמצא שההשפעה של האימון נשמרת גם מספר חודשים (ולפעמים שנים) אחרי.

איך זה עובד?

האימון הקוגניטיבי מבוסס על רעיון הנוירופלסטיות (גמישות מוחית), בניגוד למה שחשבו פעם – שהמוח מפסיק להתפתח ולהצמיח תאים חדשים מגיל מסוים – מסתבר שהמוח הוא גמיש וניתן לעצב, לפתח ולחזק אותו בכל גיל. דמיינו למשל מסלול עצבי בין שני תאים אסוציאטיביים במוח. מידע עובר ביניהם בכל פעם שאנחנו "שולפים" מילה מסוימת, אבל מה יקרה אם המסלול הזה ייפגע? זו יכולה להיות דעיכה שמתרחשת באופן טבעי עם הגיל, או פגיעה כתוצאה מחשיפת הגוף לגורמים חיצוניים שיכולים לגרום לפגיעות הללו. כעת המסלול העצבי הזה לא פעיל, ויהיה לנו קושי לשלוף את אותה מילה. אחד הדברים שהאימון הקוגניטיבי עושה, הוא יצירת קשרים עצביים חדשים בין התאים במוח (נוירונים) וכך גם אם מסלול מסוים נפגע – יהיו מסלולים עקיפים שיחפו עליו. ככל שרשת הקשרים הזו מורכבת ומפותחת יותר – כך היכולות הקוגניטיביות שלנו מפותחות וחזקות יותר.

למי זה מתאים?

אימון קוגניטיבי מתאים לכל אחד ואחת, בכל גיל. הדבר היחידי שנדרש הוא יכולות שימוש בסיסיות במחשב (עכבר ומקלדת) והבנת הנקרא. רוב התוכנות הן באנגלית, אבל חלק מהן גם תורגמו לעברית. המקרה היחיד בו נמצא שהאימון הקוגניטיבי כבר לא יעיל, הוא במצבים מתקדמים של דמנציה – לכן מומלץ להקדים תרופה למכה ולהתחיל להתאמן בגיל צעיר. על פי המחקרים, אימון קוגניטיבי יכול לעכב את ההתפרצות של הדמנציה בשלוש עד חמש שנים.

מהבית או במכון

בשנת 2008 הוקם מכון "בריין טריין", שמרכז תחת קורת גג אחת את התוכנות הכי מתקדמות לאימון קוגניטיבי. למכון סניפים רבים ברחבי הארץ וניתן להגיע ולהתאמן בהם בליווי צמוד של המדריכים. אפשרות נוספת היא לרכוש מנוי לתוכנה ולהתאמן מהמחשב בבית או במשרד.

רוצים להתנסות ללא עלות באימון כושר למוח? התקשר ל- 077-9969619 או השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

רוצים להתנסות ללא עלות באימון כושר למוח?

או השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

רוצים להכניס את המוח שלכם לכושר? לחצו כאן לפרטים נוספים על תוכנת 'נוירוביק':


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"