כדאי לדעת

הדרכונים החלו להגיע…

עשרות אלפי הבקשות לדרכונים אירופאים שהוגשו בשנתיים האחרונות על ידי ישראלים מתחילות לקבל את אישורן, וגל מתעצם של אזרחויות פורטוגליות החל בישראל. "בכל חצי שעה אזרח ישראלי מקבל דרכון פורטוגלי חתום"

"כשהתחלנו במתן השירות שלנו, הוצאת דרכון פורטוגלי לישראלים, נתקלנו בהמון אנשים פסימיים שחשבו שמדובר בתהליך מסובך שסיכויי ההצלחה שלו נמוכים", מסביר שי כהן, מנכ"ל חברת פורטוגליס, החברה הגדולה והמובילה בישראל העוסקת בתחום. "בימים אלו, הם מקבלים את האזרחות החדשה שלהם וגם הספקנים הגדולים ביותר שמחים שאכן ניצלו את חלון ההזדמנויות בזמן וזכו באזרחות האירופאית המיוחלת", הוא אומר. 

"מי שעדיין לא ניצל את זכאותו יכול להגיש בקשה"

בשנתיים האחרונות חלה התעוררות בנושא וכאמור, עשרות אלפי בקשות הוגשו לרשויות בפורטוגל. בימים אלו, אלפי ישראלים מקבלים את האישור והופכים לאזרחים אירופאים מן השורה. הנתונים מדברים על כך שבכל חצי שעה אזרח ישראלי מקבל דרכון פורטוגלי-אירופאי. "התהליך לוקח כמעט שנתיים ולכן אין זה מפתיע שהקצב עכשיו בשיאו – כל מי שהחל את התהליך בשנים האחרונות נהנה היום מהתוצאות". 

"מי שטרם ניצל את זכאותו, יכול עדיין להגיש בקשה", מדגיש כהן ואומר כי כדאי לבצע בדיקת זכאות אינטרנטית בחינם באמצעות שאלון קצר וחכם >>

כ-10,000 ישראלים כבר קיבלו אזרחות

החל מחודש מרץ 2015 שונה החוק בפורטוגל כך שיהודים צאצאים למגורשי ספרד זכאים להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית בהליך מהיר ופשוט. מאז הוגשו בתוך 4 שנים 45 אלף בקשות לאזרחות פורטוגלית: 32 אלף מהן מישראל, 5,000 בקשות מטורקיה ו-2,500 בקשות מיהודי ברזיל. עד כה אושרו כ-13,000 בקשות, כ-10,000 מהן של ישראלים. 

זרם הבקשות לדרכון פורטוגלי הולך ועולה בצורה ניכרת מידי שנה: אם ב-2015 הוגשו 466 בקשות לקבלת הדרכון, מהן 150 מישראל, ב-2018 הוגשו כ-14 אלף בקשות, מתוכן 11,000 בקשות מישראל. ב-2019 הוגשו עד כה כ-30 אלף בקשות, רובן המוחלט מישראל.

חלון ההזדמנויות יכול להיסגר

הפופולריות הגואה של הדרכון הפורטוגלי נובעת, בין היתר, מהיתרונות המשמעותיים שיש לאזרחים פורטוגליים כחברי האיחוד האירופי. למעשה, אזרחי פורטוגל הם בעלי אזרחות אירופאית ונהנים מיתרונות בשלל תחומים, כמו הזדמנויות עבודה, לימודים, מעבר ,השקעה ומגורים בכל אחת ממדינות האיחוד. 

"אנו מציעים לנצל את ההזדמנות ולמהר לבדוק את הזכאות לאזרחות פורטוגלית. כדאי לזכאים להגיש בקשה כל זמן שהחוק, על תנאיו המקלים, מאפשר זאת. מהניסיון של המדינה השכנה – ספרד – ניתן לראות שחוקי הגירה מקלים עשויים להשתנות ולעיתים תנאים נוספים עשויים להתווסף", מסביר כהן.

שי כהן, מנכ"ל פורטוגליס

איך יודעים מי זכאי?

לדברי כהן, יש בישראל לבדה מיליוני יהודים שזכאים לאזרחות פורטוגלית. למעשה, כל מי שלו שורשים הקשורים בגירוש ספרד זכאי לאזרחות ולפיכך רובם המוחלט של צאצאי העולים מצפון אפריקה (מרוקו, טוניס, אלג’יר, לוב ומצרים), ארצות הבלקן (בולגריה, יוון, טורקיה ויוגוסלביה לשעבר), סוריה, לבנון וגם יהודי דרום אמריקה – זכאים. מספיק רק שמוצא אחד מהסבים או הסבתות הינו ממדינות אלו על מנת לבסס זכאות.

איך מגישים את הבקשה?

"הדרך הפשוטה ביותר היא לפנות לחברה גדולה המתמחה בתחום אשר תדע איך למקסם את סיכויי ההצלחה ולהפוך את התהליך לידידותי ונעים", מסביר כהן. "אין צורך בעורך דין בשביל התהליך וצריכים רק כמה מסמכים בסיסיים בשביל להתחיל"

פורטוגליס, היא מהחברות הראשונות בתחום –הגדולה והמקצועית בישראל ו-7 סניפיה פרוסים בכל רחבי הארץ. לחברה כ-100 עובדים ו3 סניפים בפורטוגל (ליסבון, אסטוריל ופורטו) המקלים על התנהלות ההליך. בנוסף, החברה היא גם אחת החברות היחידות המתמקדות באזרחות הפורטוגלית בלבד, ולכן נחשבת כאוטוריטה ובעלת ניסיון אדיר בטיפול ובהשלמת התהליך. 

יתרה מכך, החברה משקיעה רבות בפיתוחים טכנולוגים (איזור אישי ומנגנון דיגיטלי) על מנת להנגיש את ההליך ולהפוך אותו לשקוף ופשוט עבור עשרות אלפי לקוחותיה.

לבדיקת זכאות חינם לדרכון פורטוגלי השאירו פרטים וייצרו עמכם קשר:

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"