בריאות ולייף סטייל

לתושבי הצפון שסובלים מחרדה מטיפולי שיניים יש כתובת

לא מעט ישראלים סובלים מחרדה מפני טיפולי שיניים – לרוב, בעקבות חווית עבר טראומטית. אך יש פתרון למצב, מרפאות שמזכירות לובי מהודר של בית מלון, ניחוחות נעימים, הגיינה מירבית, צוות שעבר הכשרה מיוחדת וכלים מתקדמים להרדמה ואלחוש.

מתכווצת לכם הבטן רק מהמחשבה על טיפולי שיניים? אתם לא לבד: חלק לא קטן מהאוכלוסייה סובל מחרדה דנטלית, או במונח המקצועי – דנטופוביה. נכון שנדיר מאוד לראות מטופלים מגיעים למרפאת שיניים בשמחה ובלי חשש; אך אצל לא מעט אנשים, רמת החרדה מהטיפול גבוהה מאוד – עד כדי כך שהם מעדיפים להזניח את בריאות הפה ולסבול מכאבים, רק כדי לא להגיע למרפאה.

“לרוב, דנטופוביה נובעת מחוויה טראומטית שעברה על המטופל בביקורים קודמים במרפאות שיניים – ונחרטה בזכרונו כאירוע קשה ומכאיב”, מסביר ד”ר ריאד סליבא, רופא בכיר בדנטלי, מרכז לשיקום הפה הפועל בצפון. “לכן, מטופלים אלה דוחים גם ביקורים ובדיקות שגרתיים והתוצאה היא שבמקום למנוע מחלות או לטפל בהן בשלב מוקדם, הם מגיעים למרפאה רק כשהנזק כבר חמור, והטיפול מורכב, ארוך ויקר יותר”.

אך לדבריו, היום יש דרכים להקל על הסובלים באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדישות או אפילו בעיצוב וריח שיפחיתו את החששות. “התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת, גם בתחום כמו טיפולי שיניים, לשנות את מה שרובנו התרגלנו וגדלנו עליו במשך שנים. היום כניסה למרפאת שיניים לא חייבת לייצר מיד חששות ורתיעה – היא יכולה להיות נעימה ומזמינה יותר”, הוא מסביר.

בלי ריח של מרפאת שיניים

“החוויה של מי שסובל מדנטופוביה מתחילה מייד עם הכניסה למרפאה – ריחות למשל, ידועים כיכולים לעורר תגובה רגשית עזה ולכן במרפאות המותאמות לחוששים מטיפול, הריח האופייני למרפאות שיניים, לא יורגש”.

“גם העיצוב הוא שונה – ונועד להעניק תחושה ביתית וחמימה יותר, דומה הרבה יותר ללובי של בית מלון מאשר למרפאת שיניים. זה נשמע אולי מוזר למי שאינו מכיר את הבעיה, אך לאלמנטים הללו יש חשיבות קריטית עבור המטופלים החרדתיים ואנחנו מקפידים עליהם אצלנו במרפאה ורואים תוצאות”, מסביר ד”ר סליבא.

צוות המרפאה פיתח פרוטוקול טיפולים מיוחד לתקופת הקורונה, שצפויה ללוות אותנו לאורך חודשים ארוכים. במרפאה עובדים לפי הנוהל המחמיר, על מנת לשמור על המטופלים ולאפשר להם לקבל את כל שירותי המרפאה בצורה הבטוחה ביותר וללא דיחוי.

המרפאה, שצברה שם ומוניטין בכל אזור הצפון חזרה כבר לפעילות מלאה, מסביר ד”ר סליבא. “המרפאה פתוחה וזמינה לכל סוגי הטיפולים כולל השתלות שיניים, כמו תמיד באופן המקצועי שאנחנו רגילים לו, ובבטיחות מלאה”.

תושבי הצפון? לקביעת פגישה לחצו כאן והשאירו פרטים >>

"לתת למטופל תחושת שליטה"

אך ההתמודדות עם אלו הסובלים מחרדה לא מסתיימת בחוויית הריח והעיצוב. היא כוללת גם רגישות מקסימלית והכשרה של הצוות המטפל לצד שימוש בכלים טכנולוגיים חדשניים שמאפשרים להקטין את הכאבים למינימום האפשרי.

"לצוות המטפל חשיבות גדולה מאוד בהצלחת ההירתמות לטיפול אצל פציינט הסובל מחרדה דנטלית. הרופא למשל צריך לתת למטופל תחושת שליטה, בין היתר על ידי הסברים מדויקים וברורים על התהליך הרפואי שהוא עומד בפניו, תיאום ציפיות, אפשרות לשאול שאלות, להעיר ולקחת חלק פעיל בקביעת מהלך הטיפול – כל אלה תורמים להפחתה משמעותית של החרדה".

ד"ר ריאד סליבא

"בנוסף, בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית באיכות חומרי ההרדמה והאלחוש המשמשים ברפואת שיניים, כך שהכאב והחרדה יורדים באופן משמעותי", מסביר ד"ר סליבא. "עבור מקרים קיצוניים של חרדה, ניתן לטפל גם באמצעות סדציה, או בהרדמה מלאה".

אחת המרפאות המובילות באזור הצפון

מרפאת דנטלי, שהוקמה ב-2013, נותנת מענה מקיף לטיפולי שיניים ושיקום הפה לתושבי קרית מוצקין והאזור כולו. מעבר לטיפולי השיניים הסטנדרטיים שהיא מספקת לכל תושבי האזור, היא אחת המרפאות המתמחות בהתמודדות עם חרדה דנטלית וצברה לה שם כאחת המרפאות המובילות בצפון למגוון רחב של טיפולים. בנוסף, המרכז עובד עם כל סוגי הביטוחים, ומקפיד על תנאי תשלום נוחים – עם עד 60 תשלומים בהוראת קבע.

על מנת לייעל ככל האפשר את הביקור במרפאה, ולמנוע אי נוחות מהמטופלים, השיקום והכתרים במקום נעשים באמצעות סריקה דיגיטלית שמאפשרת להגיע לרמת דיוק מקסימלית. "הסריקה הדיגיטלית מספקת תוצאה אסתטית מושלמת ומהווה גם פתרון מצוין עבור אנשים הסובלים מרפלקס הקאה, שקשה מאוד לקחת להם מידות בדרך הקונבנציונלית".

לספק חוויה מתקנת ונעימה ככל האפשר

צוות המרפאה בדנטלי, כולל בכירים בתחומים שונים, כאשר את תחום הכירורגיה והשתלות השיניים מוביל אחד הרופאים הבכירים בישראל – ד"ר ווסים עבוד, מומחה פה ולסת, אחראי מחלקת מפרקי הלסת בבית החולים שיבא ומרצה בכיר בפקולטה לרפואת שניים באוניברסיטת תל אביב שגם נבחר השנה ע"י מגזין פורבס העולמי כאחד מהרופאים הטובים בישראל.

"בימינו יש פתרונות לכל בעיה, גם למי שסובל מחרדות רק מהמחשבה על טיפולי שיניים. אני ממליץ לא להזניח את הנושא ולבחור במרפאה שתדע להתמודד עם זה ולספק חוויה מתקנת ונעימה ככל האפשר. פה חולה אינו גזירת גורל וחשוב לטפל מוקדם ככל שניתן", מסכם ד"ר סליבא.

מעוניינים לקבל פרטים נוספים על טיפולי שיניים? השאירו פרטים ונציגי מרפאת דנטלי יצרו עמכם קשר:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"