בריאות ולייף סטייל

הפיתוח של נאס"א שעוזר לישראלים עם בעיות קשב וריכוז

ישראלים רבים בכל הגילאים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, שמקשות עליהם ללמוד, לעבוד ולתפקד בזוגיות ובמשפחה. הטיפול התרופתי כרוך בתופעות לוואי לא פשוטות, מה שמביא רבים לחפש אלטרנטיבה כמו טכנולוגיית נוירופידבק, שפותחה בנאס"א והגיעה גם לישראל.

ערב אחד, הוריה של ט' בת השבע קיבלו שיחת טלפון מהמורה. זו דיווחה להם כי ט' סובלת מבעיות קשב וריכוז, המקשות עליה ללמוד ולעקוב אחר הנעשה בכיתה. היא ביקשה כי יפעלו לפתרון הבעיה. הוריה של ט' החלו לשקול כיווני פעולה אפשריים, אך לאחר ששמעו מחברים על ההשפעות השליליות של כדורים כגון ריטלין, החליטו לנסות דרך אחרת.

הוריה של ט' הגיעו למכון א"מ הדרך ושם נחשפו לטכנולוגיה חדשנית לסיוע לילדים ומבוגרים הסובלים מבעיות קשב וריכוז ותופעות הנלוות להן, ללא התערבות של תרופות כלל. "לאחר בדיקה ראשונית, נמצא כי המקור לקושי של ט' הוא פעילות איטית באזור האחראי לארגון וקשב", אומרים מירב שקד טולידאנו ואלי טולידאנו, בעלי המכון.

"בנינו עבורה תוכנית טיפול מותאמת אישית, שהובילה לשיפור משמעותי ביכולות שהפגינה ט', ובהמשך – לעלייה בציונים, שיפור ברמת הארגון, ומה שחשוב הרבה יותר – לשיפור התקשורת שלה עם סביבתה". כיום, שנים לאחר הטיפול, מדווחים הוריה של ט' כי היא מתמידה בהישגים אלה. ט' שומרת על ציונים טובים וההישגים שלה אף משתפרים עם הזמן.

התאמה אישית לטכנולוגיה של נאס"א

מירב, עובדת סוציאלית קלינית בהכשרתה, ואלי שהוא מנהל בית ספר לשעבר,  הקימו את המכון ב-2005, לאחר שחיפשו דרך להתמודד עם בעיות הקשב והריכוז של ילדיהם  אך לא מצאו את מבוקשם. הם יצאו למסע חיפושים. "בסופו של דבר, גילינו שנאס"א פיתחה כלי טכנולוגי חדשני, שנועד לסייע לאסטרונאוטים להתרכז בזמן שהותם בחלל. זוהי טכנולוגיה המבוססת על משוב עצבי ונקראת נוירופידבק – ביצוע התניה של המוח, כך שהוא לומד לשנות את דפוס הפעולה שלו ולהגיע לתפקוד בטווח הנורמה".

בשלב הראשון, עוברים מטופלי המכון בדיקת qeeg באמצעות חיישניים המוצמדים לראשם ומקליטים את פעילות גלי המוח, תוך השוואה למאגר מידע עולמי הכולל נתונים של אנשים בני גילו של המטופל, שאינם סובלים מבעיות כלשהן. לדברי אלי ומירב: "השוואה זו מאפשרת זיהוי מדויק ואישי של מקור הבעיה, ובניית תוכנית טיפול אישית לכל אחד".

לאחר התאמת תוכנית הטיפול, מתחיל המטופל להתאמן באמצעות תוכנה ייעודית, במכון בפתח תקווה או מביתו הפרטי. משך האימון הוא כ-40 דקות, פעמיים בשבוע, והוא כולל צפייה בתוכן אינטרנטי לבחירתו של המטופל – כך שהאימון אינו משעמם וניתן להתמיד בו לאורך זמן.

המטרה היא לשנות את פעילות המוח תוך צמצום הסימפטומים של הפרעת הקשב והריכוז, עד שהם נעלמים כמעט לחלוטין. "יתרון מרכזי של השיטה הוא העובדה שמדובר באבחון אובייקטיבי, אינדיווידואלי ומדויק, דבר המאפשר מתן טיפול ממוקד יותר, בעל תוצאות טובות יותר הנשמרות לאורך שנים רבות".

לבדיקת ההתאמה לטיפול במכון א"מ הדרך – בחרו את קבוצת הגיל של המטופל:

גם מנהלים בכירים סובלים מהפרעות קשב

"להפרעות קשב וריכוז יש סימפטומים רבים שעשויים להגיע ממקורות שונים במוח, כמו למשל חרדות, אפילפסיה, לקויות למידה ועוד", מסבירים מירב ואלי. "כתוצאה מהחריגה הזו בפעילות המוח, אנו רואים קושי לשמור על קשב וריכוז, חוסר יכולת להתמקד, אי שקט, מתח ועוד".

במקרים רבים פותרים את הבעיה בחומרים כימיים כגון ריטלין, אך אלה נקשרו לתופעות לוואי רבות, כמו ירידה במשקל, פגיעה בשינה ובמצב הרוח. בנוסף, ברגע שמפסיקים את הטיפול התרופתי, כל הבעיות חוזרות כי לא פתרנו את המקור אלא רק טיפלנו בסימפטום.

"ילדים רבים סובלים מבעיות כאלה, וההורים מקבלים תלונות מהגננת והמורים על כך שהילד מפריע בכיתה. אך הפרעות קשב יכולות להתבטא בכל גיל. סטודנטים למשל, עשויים להתקשות להקשיב בשיעורים, לסיים מטלות בזמן וללמוד למבחנים, מנהלים בדרגות בכירות לא מצליחים לעמוד בעומס המשימות המוטל עליהם, ועוד. הפרעות אלה באות לידי ביטוי גם בין בני זוג ומעוררות כעסים ותקשורת לקויה. בנוסף, לא מעט הורים מגלים, שכמו ילדיהם, גם הם סובלים מהפרעת קשב וריכוז".

שיעורי הצלחה של יותר מ-90%

למירב ואלי ניסיון עשיר בטיפול בבעיות קשב וריכוז, והם הפכו למומחים בטיפול בטכנולוגיית נוירופידבק. בשנות פעילותו, עברו במכון אלפי מטופלים ושיעור ההצלחה עומד על יותר מ-90%.

"במכון א"מ הדרך לא מתמקדים באבחנה אלא במקור שלה ובשינוי הפעילות באותו אזור באופן קבוע. מרגע שהפעילות באותו אזור היא בתחום הנורמה, אזי גם ההתנהגות של האדם הופכת לנורמטיבית יותר ונשארת כך לאורך שנים".

לבדיקת ההתאמה לטיפול במכון א"מ הדרך – בחרו את קבוצת הגיל של המטופל:

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"