בריאות ולייף סטייל

זקוקים לשיקום הפה? אלו הדברים שחשוב להקפיד עליהם לפני שמתחילים

המרכז הרפואי בעיר ימים נתניה (צילום: Dental Medical Centers)

בימים בהם המבצעים, ההבטחות והטריקים השיווקיים הגיעו גם לתחומי רפואת השיניים – בדקנו עם ד"ר דורון בר חן, מומחה לשיקום הפה, השתלות שיניים – על מה חשוב לשים דגש ואיך בוחרים מרפאה, לפני שמתחילים בהליכים לשיקום הפה

כולנו יודעים עד כמה חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת של השיניים, מעקב קבוע במרפאה וטיפולים בעת הצורך; אבל לא מעט אנשים, עדיין סובלים מבעיות שיניים מורכבות כמו טיפולי שורש, ספיגת עצם, נשירת שיניים ועוד – בין אם בגלל חוסר הקפדה או בשל נטייה גנטית.  

אך גם כשאנחנו יודעים שיש בעיה, רבים מאיתנו נוטים לדחות את הטיפולים. טיפולי שיניים נחשבים לכואבים ויקרים ולא מעט אנשים ממש נכנסים לחרדה בעקבות הצורך בטיפול.

לדברי ד"ר דורון בר חן, Specialist in oral rehabilitation ואחד מרופאי השיניים הבכירים בישראל, "לבעיות בשיניים יש השפעה משמעותית על מצב בריאותו של המטופל – ואם מזניחים אותן, התוצאה עלולה להיות לא רק כאבים קשים, אלא גם נזק בריאותי מתמשך. לכן, חשוב לבצע תהליכים מקיפים של שיקום הפה בשלב מוקדם ככל הניתן ולפנות לגורמים מקצועיים שישפרו את איכות החיים של המטופל".

"הבטחות שנשמעות מפתות, אבל עלולות לגרום נזק"

ד"ר בר חן מדגיש כי "בימינו, זמינות המידע על טיפולי השיניים השונים עצומה – אבל גם מאוד מבלבלת. אנשים נחשפים להבטחות על 'טכניקות מהפכניות', 'שיניים ביום אחד' ו'העמסות מיידיות' – שנשמעות מאוד מפתות, אבל בפועל, הן יותר המצאה שיווקית מאשר טכנולוגיה רפואית מוכחת, ועלולות לגרום יותר נזק מתועלת.

"ברפואה בכלל וברפואת שיניים בפרט, עוברות שנים רבות עד שאנחנו יודעים בוודאות אם חומרים וטכנולוגיות חדשות אכן מועילים למטופלים, או לא. קרה לא פעם שחומרים ושיטות 'מהפכניים' התבררו ככשלונות קליניים, ולעתים הם אף גרמו לנזק רפואי של ממש".

לייעוץ ללא התחייבות לשיקום הפה במרפאות דנטל מדיקל סנטרס השאירו פרטים >>

לדברי ד"ר בר חן, מומחה לשיקום הפה, מרצה ומדריך על השתלות שיניים, גם שתלים דנטליים אינם פתרון פלא. "כיום יודעים ש-40% מהשתלים נגועים במחלות חניכיים שונות, מה שמכונה 'המחלה המודרנית של רפואת השיניים'. כדי לצמצם את הסיכוי לכך, חשוב להקפיד על תחזוקה של השתל ולשוב למרפאה מדי שישה חודשים לביקורת, וכן להקפיד על הסרת אבנית באופן שוטף, על ידי שיננית".

בשני המרכזים הרפואיים של ד"ר בר חן, Dental Medical Centers בעיר ימים נתניה ובקיסריה, המציעות טיפולים מקיפים לשיקום חלל הפה, משתמשים אמנם בטכנולוגיה מתקדמת – אך לא מסתמכים רק עליה. "השתלות דנטליות הן עניין שדורש מומחיות – ולכן חשוב שתהליך ההשתלה יוכוון ויבוצע על ידי הרופא המטפל, ולא בידי גורם אחר", מדגיש ד"ר בר חן. "במקרים מורכבים של שיקום פה חלקי או מלא, ראוי להתייעץ גם עם מומחה בטרם ההחלטה על הטיפול".

מדיק
ד"ר דורון בר-חן

סטנדרט חדש של מרכזים דנטליים

"כדי להפוך את התהליך ליעיל וקצר יותר, חשוב לשים לב שמקבלים מענה הוליסטי לכל התחומים של שיקום הפה תחת קורת גג אחת. אצלנו בונים את תוכנית הטיפולים בסנכרון בין כולם, והמטופלים לא צריכים לבזבז זמן וכסף על טרטור בין מרפאות שונות". המרפאות של מדיקל סנטר, הממוקמות בקיסריה ובעיר ימים שבנתניה, כוללות גם מעבדת שיניים חדישה – גורם נוסף שמקצר את תהליך השיקום.

"בקרב רוב האנשים, טיפול שיניים נחשב חוויה לא נעימה ואפילו כואבת, ולא פעם עצם הכניסה למרפאת שיניים מרתיעה. לכן, הקפדנו לעצב את מרפאות הרשת באופן שונה, כך שהן מזכירות יותר ספא – כך שנוכל לספק חווית טיפול נעימה. זו אחת הסיבות שמגיעים אלינו מטופלים מכל רחבי הארץ, ואפילו מחו"ל", אומר ד"ר בר חן.

צוות המרפאה, הכולל רופאי שיניים ומומחים בתחומי הדנטליים השונים, מבטיח כי תוכנית הטיפולים נבנית בהתאמה מלאה לכל מטופל. "לא ייצא מפה לקוח שאינו שבע רצון ב-100% מהשירות שלנו. לשם כך, אנחנו מקפידים על ליווי אישי בתהליך, זמני המתנה קצרים במיוחד, וזמינות מלאה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, במקרי חירום".

אין קיצורי דרך בתחום השיניים

השירות במרפאות דנטל מדיקל סנטרס כולל ייעוץ ראשוני וקבלת חוות דעת מומחה ללא התחייבות, כולל אפשרות לחוות דעת נוספת. במטרה להנגיש את הטיפולים לקהל רחב, ולמרות מיקום המרפאות באזורים יוקרתיים יחסית, שומרים במרפאה על מחירים אטרקטיביים, וכן מציעים ללקוחות אפשרויות מימון מגוונות. עם גמר הטיפולים, מקבלים הלקוחות אחריות מלאה – לשנים רבות.

"הניסיון הטיפולי הרחב שצברנו במהלך שנים בטיפולי שיקום פה לימד אותנו שאין קיצורי דרך בעולם השיניים, ויש בעיות רבות שאי אפשר לפתור ביום אחד", אומר ד"ר בר חן. "עם זאת, אנחנו מקפידים על קיצור וייעול של תהליך הטיפול. אנחנו מאמינים שטיפול מקצועי צריך להיות נגיש לכולם – וגאים להציע חוויה שונה בתחום טיפולי השיניים בישראל".

מתעניינים בייעוץ ללא התחייבות לשיקום הפה במרפאות דנטל מדיקל סנטרס? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"