כדאי לדעת

גם זאב רווח בן ה-80 מצטרף למוציאי הדרכון הפורטוגלי

התרגשות גדולה ניכרה השבוע במשרדי "פורטוגליס" כאשר גדול שחקני התיאטרון והקולנוע הישראלי הגיע לסגור מעגל היסטורי ולהוציא את הדרכון הפורטוגלי – אירופאי!

גם בגיל 80 נראה שזאב רווח ממשיך בעשייה ובאנרגיה שליוותה אותו כל חייו. רווח ליווה את נוף הישראליות מגיל צעיר, כשכיכב בסרטים ובהפקות בלתי נשכחות, והטביע את חותמו על התרבות הישראלית לנצח.

הוא נולד ברבאט שבמרוקו וגדל בבית ציוני מאוד "אבא שלי, יצחק רווח, היה איש מיוחד מאוד בעדה המרוקאית", הוא מספר. "היה לו קשר עמוק לארץ ישראל וזו למעשה היתה תמצית חייו. עוד לפני שעלינו ארצה הוא ביקר רבות בישראל והתעקש על החדרת הרוח הציונית לכולנו בבית".

אביו של זאב, הוא דמות מרכזית בסיפור חייו ורווח נוהג לדבר עליו בערגה וגאווה מתוך כבוד ורצון להנציח את זכרו. "אבי היה מורה לעברית ואפילו כתב ספרי דקדוק ולימד בתיכון אליאנס במרוקו. בנוסף, הוא היה חזן ופייטן ורב בבית הכנסת – שילוב מיוחד בין ציונות לדתיות".

"סוגר מעגל נוסף בחיי כיהודי שעלה ממרוקו"

בביתו של זאב רווח במרוקו דיברו רק עברית, דבר יוצא דופן בקרב יהודי המדינה, "הציונות היתה בדמו של אבי, הוא התעקש שנדבר אך ורק בעברית וקרא לי על שמו של זאב ז'בוטינסקי – כך שכבר כשנולדתי יועדתי לציונות", מספר רווח בחיוך.

כשבדקנו מדוע הוא מתעניין באזרחות פורטוגלית – התשובה היתה מפתיעה ומרגשת: "יש לי עניין במקורות שלי", אומר רווח. "וחשבתי לעצמי שאשמח לקבל דרכון פורטוגלי ולסגור מעגל נוסף בחיי כיהודי שעלה ממרוקו וזכאי לנצל את זכאותו ההיסטורית מימי גירוש ספרד. זה הרבה מעבר לדרכון, זו מעיין הוכחת זיקה וקשר למקורות שלי".

"כשהגעתי למשרדי פורטוגליס המלווים אותי בתהליך, להפתעתי הרבה מצאתי את שמו של אבי המנוח בספר השמות הזכאים והייתה התרגשות גדולה אצל כל מי שנכח בפגישה. אני כבר אדם מבוגר, אך היכולת שלי עדיין לעמוד על קשר נוסף עם משפחתי ומקורותיי מרגשת אותי", הוא אומר.  ההתרגשות בין כולנו לא פסקה מאחר ומקרה זה הוא נדיר ביותר בו מופיע בספר השמות שמו המלא והתפקיד של אביו של זאב רווח שהיה דמות מפתח בקהילה היהודית המרוקאית.

זאב רווח עם ספר שמות המשפחה של מגורשי ספרד

מיליוני ישראלים זכאים לאזרחות אירופית

יוסי יצחק, מנכ"ל ומבעלי פורטוגליס, המתמחה בליווי ישראלים בתהליך להוצאת האזרחות הפורטוגלית מספר כי מיליוני ישראלים יכולים לנצל את זכאותם לאזרחות פורטוגלית-אירופית בתהליך שנחשב קל ופשוט ללא הצורך להתגורר בפורטוגל או לדעת את השפה. "בדומה לתהליך של זאב רווח יש מאות ישראלים שמצטרפים אלינו מדי חודש, כל שצריך הוא מספר מסמכים ואפשר להתחיל.

"לפני הכל אנחנו בודקים עבור המועמדים ללא עלות או התחייבות, האם הם אכן זכאים, על פי ארץ המוצא ועל פי שם המשפחה. רוב יהודי צפון אפריקה, ארצות הבלקן, סוריה ואפילו דרום אמריקה זכאים", מסביר יצחק.

"לאחר בדיקת הזכאות, אנחנו מבצעים את כל ההליך עבור המבקש ובתוך כשנתיים הוא מקבל את אישור האזרחות. כיום כבר כ-7,000 ישראלים קיבלו את האזרחות ויכולים להתחיל ליהנות מכל היתרונות שהיא טומנת בחובה, לעבוד וללמוד באירופה, לטייל בעולם ללא צורך בוויזות ועוד ועוד".

"מאמין שיש לנצל הזדמנויות בחיים"

"כדובר צרפתית שוטפת אני בהחלט חושב גם על כך שהאזרחות האירופית תפתח עבורי פתח נוסף לעבודה כשחקן בצרפת בפרט ובאירופה בכלל", אומר רווח. "אני שמח לחבר את העשייה שלי גם לאפיקים נוספים ואשמח לעבוד בהפקות בצרפת – האזרחות יכולה לעזור גם בכך.

"בנוסף, שני ילדיי, עוסקים בצילום – האחד בקולנוע והשני בטלוויזיה – וגם עבורם הדרכון הפורטוגלי יכול לעזור בהרחבת אופציות התעסוקה ולמנוע מהם את הביורוקרטיה הקשורה בעבודה בחו"ל עבור מי שאין בידיו אזרחות אירופית. יתר על כן , התשלום לאזרח אירופאי יכול להיות גבוה משמעותית.

"באופן כללי אני מאמין שכדאי לנצל הזדמנויות שנקרות בדרכנו במהלך החיים. פתיחת האפשרות של הרשויות בפורטוגל ליהודים ליהנות מאזרחות נוספת היא מבורכת מבחינתי ומשקפת יותר מכל את ההיסטוריה של העם שלנו", מסכם רווח.

רוצים לבדוק האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ללא עלות?

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"