כדאי לדעת

הצמד שכבש את המרוץ למיליון מדבר על היעד הבא בחיים האישיים: דרכון פורטוגלי

יצחק וחביב ממן מככבים בעונה השביעית של המרוץ למיליון ומקבלים המון אהבה ופרגון ברחוב. לדבריהם, סוד הקסם הוא באותנטיות שלהם ובכך שהם בוחרים לצחוק ולראות את הצד היפה של החיים רוב הזמן. תפסנו אותם במשרדי פורטוגליס לשיחה על החשיפה, בני הזוג והתכנונים לעתיד

זה לא מפתיע שחביב ויצחק בוחרים לפתוח את השיחה בכך שהם מרגישים "מהמם". הם מספרים על המון אהבה ופרגון ברחוב מאנשים שאוהבים לראות אותם על המסך, וגם הם עצמם מרוצים מהתוצאה: "באנו הכי אותנטיים שיש, וזה מחבר אלינו אנשים. אנחנו באמת כאלה, אוהבים לצחוק, מדברים בינינו במבט והכי כיף לנו יחד".

השניים הם מהזוגות החזקים במשחק, מאלה שכולם מדברים עליהם ואי אפשר להתעלם מהנוכחות שלהם. הם מצחיקים, כנים ושובי לב בפתיחות שבה הם מדברים על החולשות, החוזקות והמורכבות של חייהם. שניהם מנהלים מערכות יחסים ארוכות – כל אחד עם בן זוגו, ויצחק אפילו ערך לפני כשנתיים מסיבת חתונה, כדי לחגוג את הזוגיות.

מתכננים חתונה של ממש

לפני כשנה החלו שניהם בתהליך משותף להוצאת דרכון פורטוגלי במסגרת החוק שמאפשר לישראלים רבים לנצל את זכאותם לאזרחות אירופאית, והם מתכוונים לנצל את הדרכון המיוחל גם לצורך חתונה של ממש בפורטוגל. "לצערי בארץ אנחנו לא יכולים להתחתן במסגרת החוק, ולכן ברגע שנקבל את הדרכון, אחד הדברים הראשונים שאנחנו מתכננים לעשות הוא טקס חתונה רשמי בשילוב עם חופשה חלומית בפורטוגל", אומר יצחק.

ואכן, פורטוגל היא אחת המדינות הידידותיות ביותר כלפי הקהילה הגאה. כבר מיוני 2010 היא מאפשרת לזוגות חד מיניים להינשא בה כחוק, ובשנת 2016, לאחר מאבק ארוך, התקבל החוק המאפשר לזוגות מאותו המין גם לאמץ ילדים בדיוק כמו זוגות אחרים.

האחים מתלהבים לא רק מהאפשרות להינשא במדינה, אלא גם מכך שברגע שיקבלו את האזרחות, גם בני הזוג שלהם יוכלו לקבל דרכון פורטוגלי – וליהנות כמוהם מכל היתרונות של אזרחות אירופאית. "האזרחות הנוספת תאפשר לנו הרבה דברים שאי אפשר לעשות רק עם דרכון ישראלי, כמו לבקר במדינות מסוימות, לטייל בעולם בלי ויזה, לעשות רילוקיישן לתקופה או לעבוד קצת באירופה. מבחינתי, אם אפשר, ברור שצריך לעשות את זה", אומר חביב.

מעוניין/ת לבדוק זכאות לאזרחות פורטוגלית? מה גילך?

לא שבעו מטיולים בחו"ל

כשהם נשאלים אם לא טיילו כבר מספיק בעולם בזמן צילומי התוכנית, עונים האחים בלי היסוס: "שנינו אוהבים לטייל בעולם, מתים על חו"ל ואין מצב להפסיק. פורטוגל זה לגמרי היעד הבא, גם בלי קשר לדרכון. הבנו שזה אחד המקומות השווים – וכשנהיה אזרחים, אז בכלל…", הם צוחקים.

ואכן, הישראלים שמוציאים דרכון אירופאי יכולים לטוס לארצות הברית, למשל בלי צורך בהוצאת ויזה – תהליך מעצבן, מעיק ויקר שגם לא תמיד מסתיים בהצלחה. וזה לא הכל – הם גם יכולים לעבוד בפורטוגל ובכל מדינות האיחוד האירופי, כמו גרמניה, הולנד, צרפת ועוד – בלי אשרות מיוחדות ועם כל התנאים הסוציאליים הקבועים בחוק.

"מאוד מחוברים לשורשים שלנו"

מעבר להיותם קוסמטיקאים עסוקים, חביב ויצחק מופיעים יחד בתור צמד מרוקאיות קורע בשם סימי וסוליקה, ומרימים את האווירה בכל מסיבת רווקות או אירוע שהם מגיעים אליו. "אנחנו חצי מרוקאים וחצי טוניסאים ומאוד מחוברים לשורשים שלנו. סימי וסוליקה עושות שמח ומבוססות על דמויות שראינו בשכונה במעלות תרשיחא, שם גדלנו. בזכות השורשים שלנו זכינו גם ביכולת לעשות שמח וצחוקים במסיבות וגם בדרכון אירופי – ממש נהנים מכל העולמות".

בפורטוגליס, החברה שדרכה מוציאים השניים את האזרחות האירופאית שלהם, כל כך התלהבו מההיכרות עם השניים ועם חוש ההומור שסחף גם אותם, והחליטו להוציא סדרת סרטוני רשת קומיים שילוו את הקמפיינים של החברה.

"שמחתי מאוד שהתהליך אינו מורכב, לא דורש שפה או שהות ארוכה במדינה", אומר חביב ומסכם: "כשהגעתי לפגישה הראשונה דרך שי מפורטוגליס הבנתי כמה זה פשוט וישר התקדמנו עם זה. איזה כיף שאנחנו כבר חצי דרך לשם ושזה עוד רגע קורה!".

רוצים לבדוק האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ללא עלות?

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"