בריאות ולייף סטייל

שוקלים ניתוח לקיצור קיבה? "בלון צריך להיות האופציה הראשונה, הרבה לפני הבחירה בניתוח"

ישראל היא אחת השיאניות העולמיות בביצוע ניתוחים לקיצור קיבה ביחס לאוכלוסייה. אך ברוב המקרים אנשים בוחרים בניתוח משיקולים כלכליים ומבלי שבדקו את האפשרויות האחרות – המסוכנות הרבה פחות

ישראלים רבים נאבקים במשקל עודף רב שמשפיע על חייהם באופן שלילי, ומונע מהם מלבצע פעילויות מסוימות ואף יכול לגרום לחוסר ביטחון ולבעיות בריאותיות. אלו שסובלים, מתמודדים במהלך חייהם עם האפשרויות השונות המוצעות להם לטיפול בבעיה וירידה במשקל, החל משינוי תזונתי ועד לניתוחי קיצור קיבה. 

ניתוחי קיצור קיבה הם כלי נפוץ בישראל יותר מכל מדינה אחרת ב- OECD לטיפול בהשמנה. למרות הסיכונים הכרוכים בתהליך ואחוזי התמותה ממנו – העובדה שקופות החולים מממנות את הניתוח, מביאה רבים לבחור דווקא בו כאופציה המועדפת, בלי לקחת בחשבון את כל החלופות לפני ההחלטה.

"ניתוח בריאטרי הוא אופציה טובה עבור אנשים שנמצאים בסכנת חיים בגלל ההשמנה", אומר ד"ר יאיר מיכאל, גסטרואונטולוג ב-"אופטימל לייף" ובאסף הרופא. "אבל, כל אלו שסובלים מעודף משקל, גם חמור מאוד, צריכים להבין שהניתוח לא יכול להיות הבחירה הראשונה שלהם רק בגלל שזה בחינם. מדובר על ניתוח מסוכן עם מקרי תמותה לא מעטים ועם סיבוכים אפשריים, ומעבר לכך, הנתונים מראים כי 60% מהמנותחים עולים חזרה במשקל ואחד מכל שישה חוזר לניתוח נוסף".

האפשרות ההפיכה: בלון הקיבה המתכוונן "ספאץ"

לצד הניתוחים לקיצור קיבה קיימת אופציה שמוכיחה את עצמה כעדיפה בפרמטרים רבים על פני הליך כירורגי מורכב – בלונים. בלוני הקיבה מוכנסים לקיבה דרך הפה, באמצעות רופא, ושם הם מנופחים וממלאים כשליש מגודל הקיבה. התוצאה היא שהמטופל לא דורש את כמויות האוכל הרגילות – בדיוק כמו בקיצור קיבה, ויכול להתחיל לשנות הרגלים ולרזות במהירות.

ההליך נחשב בטוח ביותר, כאשר הבלון המתקדם בעולם "ספאץ" מציג אפס מקרי מוות מתוך עשרות אלפי פרוצדורות שנעשו בו ברחבי העולם. הכנסת הבלון לקיבה אינה כרוכה בהליך כירורגי, היא מבוצעת על ידי רופא מומחה, הפיכה לגמרי ומאפשרת ירידה מהירה אך מבוקרת במשקל בלי סיכונים, בלי ימי אשפוז ובלי פגיעה ברקמות הגוף. 

"בלוני קיבה הם אופציה בטוחה ומוצלחת שעובדת בהצלחה בעולם כבר כמעט 40 שנה. במרוצת השנים הבלונים הלכו והשתפרו כאשר היום הבלון המתקדם ביותר – "ספאץ" נחשב למילה האחרונה בתחום עם יתרונות בולטים על פני הבלונים האחרים", מסביר ד"ר מיכאל.

גשר לפני ניתוח

בגלל הסכנות הכרוכות בניתוחים, ישנם רבים שחוששים ומתלבטים בין ניתוח לבלון, אך חשוב לדעת כי  לאחר ביצוע ניתוח אין אפשרות לקבל בלון: "אנשים שעברו ניתוחי קיבה נמצאים במצב רגיש ולא יכולים בשום אופן להתקין את הבלון בגופם", מסביר ד"ר ג'פרי ברוקס שפיתח את בלון ה"ספאץ". 

"יחד עם זאת, פעמים רבות הבלון מהווה מעין 'גשר' לפני ניתוח שמוריד את הסיכון שלו. הרופאים שולחים את המטופלים להתקין את הבלון וכאשר מתחילה הירידה במשקל, הסיכונים של הניתוח הבריאטרי יורדים באופן משמעותי. בנוסף, אנחנו יודעים שמי שלא יצליח לרדת במשקל עם הבלון כנראה לא יצליח לרדת לטווח ארוך גם בניתוח, משום שבעיית השמנה היא לא רק עניין של אוכל. לכן, כמעט תמיד ה"ספאץ" צריך להיות האופציה הראשונה שבוחרים", הוא מסביר.  

יתרונות גם מול הבלונים הישנים

"בלון ה"ספאץ" אכן מביא עימו בשורה לסובלים מעודף משקל", אומר ד"ר מיכאל. "הבלון פותח לפני כ-15 שנים על ידי ד"ר ג'פרי ברוקס והוא ניחן ביתרונות שאין לבלונים הישנים יותר: יכולת כיוונון בתוך הגוף ושהייה בקיבה של 12 חודשים לעומת רק 6 חודשים בבלונים האחרים". 

"יכולת הכיוונון בגוף מביאה לתוצאות מרשימות מאוד למטופלים. זה מאפשר לרופא להקטין משמעותית את האפשרות לחוסר הסתגלות לבלון ובנוסף, עוזר מאוד במקרה של 'עצירה' בירידה במשקל כי למעשה, כיוונון הוא כמו קבלת בלון חדש בלי צורך לשלם שוב ובלי פרוצדורה נוספת", הוא מסביר. 

תוצאות דומות לניתוח

"יותר מ-51 אלף אנשים בעולם כבר ניסו את בלון הקיבה המתכוונן "ספאץ" ב-15 השנים מאז שפותח. הירידה במשקל היא דרמתית ובממוצע מגיעה ליותר מ-50% מהמשקל העודף של המטופל – כלומר תוצאות שיכולות להיות דומות לתוצאות של ניתוח. 

"אך זה לא רק תלוי בבלון, יש לנו מעטפת ליווי שלמה של יועצים, דיאטניות ומאמנים ומי שמתמיד ומשתמש בכל השירותים ומראה רצינות – מצליח. הדבר הכי חשוב הוא ההחלטה וכמובן שעדיף לקבל החלטה שתהיה בטוחה יותר למטופל ולא תזיק לו ותהיה בלתי הפיכה. ניתוח הוא אופציה טובה עבור מקרים מאוד מסוימים, בכל שאר המקרים אני מאמין שהבחירה המועדפת והראשונה צריכה להיות בלון", מסכם ד"ר ברוקס.

מתעניינים בהרזייה באמצעות בלון "ספאץ"? השאירו פרטים ונציג "אופטימל לייף" ייצור איתכם קשר:

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת מידע ודיוור בנושא פתרונות הרזיה רפואיים מ-"אופטימל לייף".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"