כדאי לדעת

רוצים להיות רונאלדו: הכדורגלנים הישראליים שמוציאים דרכון פורטוגלי

מאז 2015, אז פתחה פורטוגל את שעריה לצאצאים של מגורשי ספרד, נראה כי אין ישראלי ממוצא מזרחי שוויתר על ההזדמנות לפתוח בתהליך הוצאת דרכון זר. עכשיו המגמה הגיעה גם למגרשי הכדורגל שלנו: בדקנו עם אלי אוחנה, טל כחילה, אליניב ברדה והבוזגלוס, למה הם צריכים את זה

בזמן האחרון אנחנו שומעים על אלפי ישראלים, ביניהם סלבריטאים רבים, שבוחרים להוציא לעצמם ולבני משפחתם אזרחות ודרכון פורטוגליים. עכשיו נראה כי הבהלה לדרכון הפורטוגלי הגיעה גם למגרשי הכדורגל, כשיותר ויותר שחקנים ומאמנים מממשים את זכאותם ומוציאים את הדרכון המבוקש, מתוך מחשבה על המשך הקריירה שלהם, ההזדמנויות העסקיות – וגם על הדור הבא.

"האפשרות להוציא דרכון זר לא ברורה מאליה עבורי", אומר לנו אליניב ברדה, אגדת כדורגל ועוזר מאמן הפועל באר שבע. "כשהבנתי שאני עומד בקריטריונים וזכאי לדרכון, מיד ידעתי שאנצל את ההזדמנות". ברדה מספר כי הוא חושב על המשך הקריירה שלו בעולם הכדורגל, וכי דרכון אירופאי יכול לפתוח לו דלתות גם לכיוונים נוספים – כמו למשל, עסקים חובקי עולם.

גם טל כחילה, בלם בית"ר ירושלים היוצא, מתרגש מהאפשרות להשתלב בכדורגל האירופאי: "המחשבה לשחק מחוץ לישראל בלי צורך באשרות מיוחדות ובקלות רבה, עודדה אותי להוציא את הדרכון בהקדם האפשרי", הוא מספר.

ואכן, האזרחות הפורטוגלית, שפתוחה כיום בפני יותר משלושה מיליון ישראלים, היא נכס משמעותי עבור אלה המתכננים קריירה בינלאומית – בכדורגל או בתחומים אחרים. פורטוגל, כמו רבות ממדינות אירופה, מציעה תנאים סוציאליים נוחים לאזרחיה, ולכן מי שנחשב לאזרח במדינה ומקבל שכר באירופה, נהנה מהפרשות פנסיוניות ומזכאויות שונות בהתאם למעמדו.

"לימודים כמעט בחינם"

כחילה ציין בפנינו כי הוא חושב גם על לימודים בחו"ל: "מעניין אותי ללמוד משהו בחו"ל, לא חוויתי את זה עדיין ואני לא פוסל את האפשרות של לימודים באוניברסיטה בעתיד הלא רחוק. בתהליך הוצאת הדרכון הבנתי שבעלי אזרחות אירופית יכולים ללמוד שם כמעט בחינם, אז בכלל יש לי 'דרייב' עכשיו לנושא", הוא צוחק.

יוסי יצחק, מנכ"ל פורטוגליס, מסביר כי בניגוד לנעשה בישראל, עלות הלימודים גבוהים באוניברסיטאות ברחבי אירופה היא מזערית עבור אזרחים – וגם תנאי הקבלה נוחים הרבה יותר, ומבוססים בעיקר על הציונים בשנת הלימודים הראשונה, ולא על ציוני הבגרות או הפסיכומטרי.

"למען עתיד הילדים והנכדים"

יצחק אף מספר לנו כי רוב הישראלים שפונים לחברה שבניהולו עושים זאת למען הדור הבא: "צעירים שמגיעים אלינו מבינים שבעתיד האופציה הזו תהיה כנראה סבוכה הרבה יותר, ומחליטים להוציא את הדרכון גם במחשבה על כך שבעתיד הלא רחוק יהיו להם ילדים, והם יקבלו אזרחות באופן אוטומטי –  מתוקף מעמדם של הוריהם".

דוגמה לכך מציג טל כחילה שאומר כי: "שחקני כדורגל עסוקים יומם וליל בחיי הספורט ואין להם זמן לחשוב על היום שאחרי, הפרישה ממשחק הכדורגל תופסת אותך בדרך כלל לא מוכן. אותי דווקא המחשבה על הדור הבא ועל ההזדמנויות בדרך מעסיקה מאד. דרכון אירופאי יאפשר לי הזדמנויות רבות בחיים העסקיים גם אחרי פרישתי מכדורגל בעוד כמה שנים".

אלי אוחנה והבוזגלוס גם בתהליך

אלי אוחנה, יושב ראש בית"ר ירושלים וכוכב הקבוצה לשעבר, גם הוא בתהליך להוצאת דרכון פורטוגלי-אירופי ומספר לנו כי: "לאזרחות הנוספת יתרונות רבים, כמו אפשרות למגורים ועבודה באירופה או אפילו לטייל בקלות רבה יותר בכל רחבי העולם, לכן אני חושב שזו הזדמנות ששווה לנצל".

ואכן, כבעלי אזרחות אירופית, יכולים ישראלים להיכנס לכל מדינה באירופה ללא קושי, ואף לעבוד ביבשת באופן חוקי. בנוסף, ישראלים רבים שמחים על האפשרות להיכנס לארצות הברית ללא צורך לעבור את התהליך הביורוקרטי הארוך והמתיש של הוצאת ויזה – שלעתים מסתיים בכישלון יקר.

גם הבוזגלוס, המשפחה הראשונה של הכדורגל הישראלי, לא מפספסים את הטרנד – וכבר נמצאים בתהליכים להוצאת דרכונים פורטוגליים לכל המשפחה, והם אומרים כי עבורם, המחשבה לשחק באירופה או לאמן בה היא חלום – שיהיה להם קל הרבה יותר להגשים ברגע שיקבלו את האזרחות המיוחלת.

רוצים לבדוק האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ללא עלות?

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"