כדאי לדעת

מדוע גם הבוזגלוס מסתערים על הדרכון הפורטוגלי?

בשיתוף

אבי המשפחה יעקב בוזגלו כבר חושב על נכדיו: "ראינו בעבר את הבירוקרטיה שמנעה ממאור להצליח באירופה – לנכדים זה כבר יהיה אחרת". בשיתוף פורטוגליס.

משפחת בוזגלו. חושבים על 13 הנכדים (נעם מורנו)

אם אתם אזרחי מדינת ישראל ולא שמעתם על טירוף הוצאת הדרכונים האירופאיים, אתם כנראה חיים על פלנטה אחרת.

היום יותר ויותר משפחות חושבות על עתיד הילדים והנכדים כאשר היתרונות מהוצאת הדרכון ברורים לכולם: אזרחות במדינה אירופאית (פורטוגל במקרה זה), מעבר ותנועה באיחוד האירופי וכניסה למאות מדינות ללא אשרה דוגמת ארה"ב, אפשרויות ללימודים מסובסדים ופיתוח קריירה, וכן אופציות להשקעות ולמיסוי.

תאמינו או לא, הגשר הזה הוא בפורטוגל ולא בסן פרנסיסקו (רויטרס)

מיותר לציין כי בעולם בו אנו חיים, עולם ספורט, היתרונות הללו מקבלים משנה תוקף, שכן כדורגלן ישראלי למשל, המחזיק בדרכון מסוג זה, הוא בעל אופציות רבות להשתלבות בליגות האירופאיות – זאת בניגוד לאלו אשר מחזיקים באזרחות מקומית בלבד (כפי שנראה בהמשך אצל משפחת בוזגלו למשל).

בשל כל האמור לעיל, אפשר להבין מדוע החברות המלוות את תהליך הוצאת הדרכון מאיצות באזרחי ישראל להתחיל בתהליך, תוך כדי שהן מציינות כי מעבר לכלל היתרונות המיידים, החוק בנושא האזרחות יכול להשתנות בעתיד הקרוב, כך שחלון ההזדמנויות לטענתן, יכול להיות קצר משנדמה.

האם גם אתם זכאים לדרכון אירופאי?

כעת וייתכן שאתם שואלים את עצמכם האם גם אתם מתאימים לפתיחת הליך שכזה, מה שיוביל אתכם לשלב הראשון והוא בדיקת הזכאות. במקרה ומדובר בדרכון פורטוגלי המדינות העיקריות המזכות הן: טוניס, מצרים, מרוקו, לוב, אלג'יר, יוון, טורקיה, בולגריה, ארצות הבלקן, סוריה לבנון ודרום אמריקה (כל זאת בעקבות חוק פורטוגלי אשר מנסה לתקן את העוול ההיסטורי לאזרחים המגורשים).

המשפחה מצפון אפריקה? אתם בכיוון הנכון (MichaelGaida)

על פי חברת פורטוגליס, אשר נחשבת לגדולה ולמובילה בתחום עם חמישה סניפים ברחבי הארץ, מדובר בתהליך של חמישה שלבים: התקשרות והנעת התהליך (כאן תהיה בדיקת הזכאות), אישור הקהילה היהודית, הכנת בקשה רשמית לממשלת פורטוגל, הגשת הבקשה הרשמית בפורטוגל ואישור בקשת האזרחות ע"י ממשלת פורטוגל. על פי נתוני החברה, אשר ליותה כבר מאות משפחות בהוצאת דרכון אירופאי, מדובר בתהליך אשר אורך בממוצע כ-24 חודשים.

יעקב בוזגלו כבר חושב על הנכדים

לצד אליניב ברדה ואשתו, וספורטאים נוספים, גם המשפחה המפורסמת ביותר בעולם הספורט הישראלי, משפחת בוזגלו כבר החלה בתהליך.

מי שנמצא בפרונט, כמו תמיד, הוא אבי המשפחה יעקב בוזגלו, שמעבר לאשתו ולילדיו, כבר חושב על היום שאחרי – על הנכדים (13) שאולי יפרצו בגדול בעולם הכדורגל וירצו להגיע גם לאירופה.

יעקב וחני בוזגלו. דואגים לנכדים (עמרי שטיין)

יעקב ניסה להסביר מאיפה הכול התחיל: "האמת שכבר שנתיים שגם מאור וגם אלמוג עשו הכול על מנת להגיע לדרכון פורטוגלי. לשמחתי מאור קיבל לאחרונה, ואלמוג בדרך, וחשבנו כמשפחה שרצוי וכדאי שלכולנו יהיה. המחשבה היא בעיקר על הנכדים – זה יכול להועיל להמשך".

על השיקול המרכזי שהנחה את משפחתו: "כידוע, כולנו במשפחה עשויים מכדורגל, ואני חושב שהיה פספוס גדול בעבר עקב הבירוקרטיה שבני מאור נתקל בה. בניגוד לאותן שנים, כיום לחלקנו תהיה הזכות לממש את האפשרויות שלנו בלי כל כל המגבלות שמאור חווה.

“אם מאור לא היה נתקל בבירוקטיה הקשה, אך ורק בשל העובדה שהוא ישראלי, אז דרכו היתה סוגה בשושנים – זו ההוכחה שזה כדאי ובטח לא מזיק".

מאור בוזגלו. מה היה צופן לו עתידו אם היה לו דרכון אירופאי? (רדאד ג'בארה)

על משפחות אחרות ששוקלות את המהלך הוא מוסיף: "הייתי ממליץ להן בפה מלא. אתה קודם כל פותח לעצמך צוהר נוסף בחיים – זה יכול לעזור בהשקעות ובתחומים נוספים שלא זמינים לנו כישראלים. להיות חלק מהאיחוד האירופאי לא יכול להזיק לאף אחד, במיוחד לא לישראלים".

יעקב לא מזלזל כמובן בעלות הכלכלית הכרוכה בתהליך: "אם מישהו משום מה לא רואה את המהלך הזה ככיוון להתפתחות עתידית זה שיקול שלו. אבל מי שרוצה לתת למשפחה שלו אפשרות להתפתח וליצור לה חלון הזדמנויות בכל מיני תחומים בחו"ל, זה בהחלט שווה את המאמץ – גם למי שמתלבט בשל הפן הכלכלי וזה לא פשוט עבורו.

“במקרה האישי שלנו, מדובר כידוע בכדורגלנים,  ואני כבר רואה איך הנכדים יכולים להתאים ולצמוח שם. זו השקעה משלמת בלי שום צל של ספק".

רוצים לבדוק האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית ללא עלות?

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"