כך תיפרדו מהחסמים שמונעים מכם להיגמל מעישון תוך 6 שעות בלבד

פחד מעלייה במשקל, התמודדות עם אירועים חברתיים והיעדר מוכנות, הם רק חלק מהחסמים שמונעים ממעשנים להתחיל בתהליך הגמילה. מיליוני אנשים שהתקשו להיפרד מהסיגריות, למדו להתגבר על החסמים שניהלו אותם בעזרת שיטת אלן קאר. כך תיפרדו גם אתם מהחשש להיגמל מעישון

חווית העישון מעצבת את היומיום של רוב המעשנים, החל מכוס הקפה של הבוקר ועד להפסקה בעבודה. הפחד מהאופן בו ייראו החיים בלעדיה, מוביל רבים מהם להתמודד עם קונפליקט שעשוי להימשך שנים. מצדו האחד נמצא הרצון לחיות ללא תלות בסיגריות או חשש מנזקים בריאותיים, ואילו מצדו השני ניצב החשש המובן מתהליך הגמילה. הפסקת העישון נתפסת כתהליך שמורכב מהתמודדות עם חסמים רבים, החל מהפחד לעלות במשקל ועד לחשש להחליף התמכרות אחת באחרת. כתוצאה מכך, רבים דוחים את ההתמודדות עם הפרידה מהסיגריה.

אלן, רואה חשבון ו"נגמל סדרתי" שניסה להפסיק לעשן ללא הצלחה, התמודד גם הוא עם התחושות הנפוצות הללו. לאחר שכשל פעם נוספת, הבין ששיטות הגמילה המסורתיות מתרכזות בחסרונות שבפעולת העישון. כך שהן מוציאות את הסיגריות מהפה אבל לא מהראש. אם בעבר היה משכנע את עצמו למה לא לעשן, הפעם הוא החליט לפעול אחרת ולשאול "למה אני כן מעשן?" השאלה עזרה לו להסיר את החסמים הפסיכולוגיים, והובילה אותו לפיתוח "שיטת אלן קאר". מאז ועד היום, נעזרו בשיטה פורצת הדרך למעלה מ-30 מיליון מעשנים ב-57 מדינות ברחבי העולם.

התמודדות נכונה עם החסמים הנפוצים

שיטת אלן קאר מבוססת על התבוננות שונה על תהליך העישון, ולכן מצליחה להתמודד עם החסמים שגורמים למעשנים לוותר על ניסיון הגמילה. אלה כמה מהחששות העיקריים שהשיטה עוזרת להתגבר עליהם:

  • "אני כבר רגיל לעשן" – הסיגריה מלווה מעשנים אל בילויים, ארוחות ואירועים חברתיים, ומטבע הדברים רבים חוששים כיצד הרגעים האלה ייראו בלעדיה. "לרבים מאתנו יש אמונה שעישון הוא הרגל ולכן קשה לנו לשנות את המצב, למרות שבפועל ההרגלים שלנו משתנים כל הזמן," מציינת מרב נירן, מפתחת ההדרכה המקצועית של אלן קאר בישראל. "אנחנו עוברים מסמארטפון אחד לאחר ונוהגים במדינות שונות בתנאים חדשים. קיימת אצלנו הסתגלות מהירה גם להרגלים חיוביים וגם לשליליים. אבל עישון הוא לא הרגל, הוא התמכרות. הפחד להפסיק לעשן נובע מההתמכרות הפיזית והנפשית יחד, ואם מבינים כיצד בנויה המלכודת מבינים גם ממה נובע הפחד ואיך מתמודדים איתו."
  • "הסיגריה עוזרת לי ברגעי משבר" – כשסיגריה הופכת ל'חברה הטובה ביותר', קשה לראות את עצמנו בלעדיה. באלן קאר מציעים להסתכל על הפעולה בדרך אחרת. "החיים מלאים בעליות ובירידות," אומרת נירן. "ברגע שמגיע אירוע שמותנה בסיגריה, מעשנים שהחליטו להיגמל מבלי שיש להם כלים להתמודדות עם החוסר הזה – עלולים לחזור להרגלים המוכרים. זאת הסיבה שאנחנו מביאים את המעשנים להסתכל על הסיגריה ממקום אחר. לא מתחושה של געגוע, אלא ממקום של אתגר".

רוצים להיפטר מהרצון לעשן בפגישה אחת? השאירו פרטיכם כאן לקבלת מידע מקיף על הסדנה

  • "אני עדיין לא מוכן" חלק מהמעשנים ממתינים לרגע בו ירגישו מוכנים, אבל המוכנות היא לא פקטור שמעיד על הצלחה. רוב המעשנים נמצאים על הספקטרום שבין חוסר רצון להיגמל לבין התלבטות. מיעוט מגיע לסדנאות גמילה בשלב שבו הוא מוכן לגמרי, אחרת הוא לא היה נאבק בפחדים. כל מה שצריך הוא להגיע עם ראש פתוח. "אמא שלי הכריחה אותי להגיע לסדנה לפני כמעט עשר שנים, מעשנת צעירה שלא רוצה לשמוע על גמילה, וזה עבד כל כך שהחלטתי להקדיש את הקריירה לזה," מספרת נירן.
  •  "אני אעלה במשקל" – החשש מפני עלייה במשקל הוא אחד מהחסמים הנפוצים שמעשנים מדברים עליהם. עם זאת, מדובר בתופעה שמתרחשת אצל מי שמאמינים שהגמילה כופה עליהם הקרבה של אחת מהנאות החיים. "השמנה מתרחשת במצב שבו אנשים נשארים פגיעים ורוצים פיצוי" אומרת נירן. "כשמפסיקים לעשן ממקום נכון, לא צריכים פרס ולא פונים לאוכל כתחליף."
  • "אין לי זמן" – הפתרון שמוצע באלן קאר מורכב מתהליך שכולל סדנה חד פעמית באורך שבין 6 ל-7 שעות בלבד. כל סדנה מועברת על ידי מעשנים לשעבר, אנשים שהתמודדו בדיוק עם אותם הלבטים. שיעורי ההצלחה הגבוהים שעומדים על 90%, מדברים בזכות עצמם. "המון מעשנים לא מאמינים כמה קל זה היה ביחס למה שהם ציפו," אומרת נירן. "אנשים מצפים שמשהו יהיה נורא מורכב ולפעמים הגאונות היא בפשטות."

אם גם אתם מעוניינים להיפרד מהחסמים בדרך לפרידה מהסיגריות, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למיליוני האנשים שנפטרו מהרצון לעשן בפגישה אחת. השאירו פרטיכם ותוכלו לקבל מידע מקיף על הסדנה הבאה. ללא עלייה במשקל, ללא ייסורי גמילה וללא געגוע לסיגריה הבאה.


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"