כדאי לדעת

גם לירון רביבו כמו ישראלים רבים מסתערת לעבר הדרכון הפורטוגלי בעיקר למען עתיד הילדים ופיתוח הקריירה

בחודשים האחרונים יותר ויותר ישראלים גילו את האטרקטיביות שבקבלת אזרחות פורטוגלית. היתרונות ברורים ומשמעותיים ולכן לא פלא שרבים התחילו בתהליך לאחרונה, וביניהם גם מנחת הטלויזיה, הדוגמנית והשחקנית לירון רביבו. אתם ודאי מכירים אותה כשהתפרסמה כמתמודדת ב"הישרדות", מהפרסומות של מותג האופנה "קסטרו", הנחתה את "החופשה המושלמת"  "הבנים והבנות"  וכיכבה בפסטיגל ובסדרות: "התחנה", ו "פולמון" .

לירון, כיצד גילית שאת זכאית לאזרחות פורטוגלית?

“לפני מספר חודשים ראיתי פרסום באינטרנט והסתקרנתי. במקביל, חבר שקיבל אזרחות פורטוגלית סיפר לי שהתהליך פשוט יחסית. לאחר שבדקתי לעומק את תנאי הזכאות, גיליתי כי לכל יוצאי צפון אפריקה קיימת זכאות מובהקת. מוצא משפחתי הוא ממרוקו והובהר לי שעם השם רביבו לא תהיה לי כל בעיה. בדיקת הזכאות הראשונית היא בכל מקרה ללא תשלום והחלטתי להיכנס לעניין”.

מסתבר שלפי הנתונים הדמוגרפיים העדכניים, מיליוני זכאים לאזרחות פורטוגלית, עשרות אלפים כבר בתהליך ואלפים כבר מחזיקים בדרכון פורטוגלי. התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי הפך את הפרוצדורה לפשוטה וקלה, וזאת גם אחת הסיבות שכל כך הרבה כבר הצטרפו למרוץ לדרכון.

למה היה חשוב לך לקבל אזרחות פורטוגלית?

“המחשבה הראשונה שלי היא על עתיד הילדים אבל גם לצורכי עבודה. בתור שחקנית, האזרחות האירופאית תפתח לי הרבה דלתות ואפשרויות באירופה”.

כיצד אזרחות פורטוגלית תקל על עתיד ילדיך?

“אני ובן זוגי הולכים להיות הורים ממש בקרוב וברור שהדאגה לעתיד הילדים היא הדבר הכי חשוב לנו. אין ספק שאזרחות אירופאית היא כלי נפלא שיכול לפתוח בעבורם דלתות בהמשך, בעיקר בתחום הלימודים והקריירה. כאזרחים אירופאים הם יוכלו ללמוד לימודים אקדמאים בחינם או במחירים מסובסדים באוניברסיטאות ציבוריות מובילות ברחבי האיחוד, וגם יוכלו לשלב עבודה באופן חוקי בתקופת הלימודים. בנוסף, בעולם גלובלי – אזרחות של האיחוד האירופי מציעה הזדמנויות רבות לפיתוח קריירה במגוון תחומים לאחר הלימודים”.

מה זה דרש ממך? מי מטפל בכל הבירוקרטיה?

החבר שעבר את התהליך בקלות ובפשטות המליץ לי על חברת “פורטוגליס” המתמחה באופן ספציפי בתהליך להשגת אזרחות פורטוגלית. היתרון בשירות שלהם הוא שאצלם לא רק מדריכים אותך מה צריך לעשות, אלא ממש מטפלים עבורך בכל הפרוצדורות. אפילו לא ממש בדקתי אלטרנטיבות ופניתי אליהם ישירות. לא הייתי צריכה לרוץ לשום מקום. הייתי צריכה רק להביא דרכון, תעודת נישואין של ההורים וזהו בערך. בכל שאר ה”טופסולוגיה”, הבירוקרטיה והליכי הבקשה החברה מטפלת. שמעתי על חברים שהתחילו את התהליך דרך עורכי דין או חברות אחרות, ונאלצו לטפל בעצמם בחלק מהפרוצדורות, ועבורם התהליך היה מורכב יותר”.

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לחץ לבדיקת זכאות >>

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

אז איפה עומד התהליך כרגע?

“קיבלתי כבר אישור פורמלי של הקהילה היהודית הקובע שאני צאצאית רשמית של מגורשי ספרד ופורטוגל. למעשה זהו השלב המהותי והחשוב ביותר בתהליך. מפה והלאה ב”פורטוגליס” מארגנים את המסמכים ומטפלים בכל הליכי התרגום והאישרור שלהם עד ההגשה הרשמית של הבקשה לממשלת פורטוגל שתוגש כנראה בחודש הקרוב. לאחר מכן, כל מה שנשאר זה להמתין מספר חודשים לאישור האזרחות ע”י ממשלת פורטוגל“.

קרדיט: אינסטגרם לירון רביבו

שי כהן, מנכ"ל חברת “פורטוגליס”, מבהיר כי יותר ויותר ישראלים כבר הבינו את היתרונות הרבים, הזכויות וההטבות שמעניקה להם האזרחות הפורטוגלית, בדיוק כמו כל אזרחות אירופאית אחרת. העובדה שכעת הפרוצדורה עדיין פשוטה והחשש שהתנאים לקבלת האזרחות ילכו ויחמירו, מביאה ישראלים רבים לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר כעת והפונים אלינו לפורטוגליס כחברה הגדולה והמקצועית בישראל בתחום כדי להתחיל בהליך מוקדם ככל האפשר.

שאלנו את כהן ליוצאי אלו ארצות כדאי לבדוק האם הם זכאים לדרכון?

“מיליוני ישראלים זכאים לאזרחות אירופאית-פורטוגלית, הכל מתחיל מהנתון המטורף הזה, מסביר לנו כהן. מדובר ברוב המוחלט של צאצאי העולים מצפון אפריקה (מרוקו, טוניס, לוב, אלג'יר, מצרים), ארצות הבלקן (יוון, טורקיה, בולגריה והארצות שהרכיבו את יוגוסלביה לשעבר), סוריה, לבנון ויהודי דרום אמריקה. כמי שמתמחים בתחום כבר מספר שנים, זיהינו את הצורך והפוטנציאל האדיר והחלטנו לתת מענה נגיש, נוח ומקצועי לציבור הישראלי בידיעה ששירות מקצועי הוא קריטי בתחום כזה“.

“היותה של “פורטוגליס” חברה גדולה ויציבה בפריסה ארצית, עם מערך שירות לקוחות ייעודי שכל כולו ממוקד בתחום אחד שאשר רק המערך עצמו מונה יותר מ- 20 אנשי שירות מקצועיים בישראל ו- 10 בפורטוגל, יחד עם הקשרים והניסיון שלנו, מאפשרים לנו לתת ללקוח שירות איכותי וראש שקט לאורך התהליך. פורטוגליס מתמקדת באופן אסטרטגי ומתמקצעת אך ורק בתחום האזרחות הפורטוגלית ובו בלבד. בעינינו מיקוד = מקצועיות ומקצועיות = הצלחה“.

אז איך מתחילים את התהליך?

את בדיקת הזכאות מבצעים ב”פורטוגליס” ללא תשלום.

ומה קורה אחרי שנמצאנו זכאים? “לאחר בדיקת הזכאות, הלקוח נדרש לאסוף ולמסור לנו מספר מסמכים בסיסיים שיש בכל בית“, מסביר כהן. “מאותו רגע אנחנו מטפלים בבקשה מא’ ועד ת’, מול הקהילה היהודית והרשויות בפורטוגל שהם הגורמים המאשרים ע"פ הדין הפורטוגלי. אנו בוחנים כל העת את סטטוס הבקשה ומעדכנים את הלקוח באופן שוטף, עד לקבלת האזרחות“.

רוצים לדעת האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לבדיקת זכאות חינם השאירו פרטים

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"