בריאות ולייף סטייל

מתאמנים בספורט תחרותי, בחדר כושר או באימונים אישיים? כדי לראות תוצאות חשוב לשלב תזונה נכונה

בעידן שבו המסכים השתלטו על חיינו, כבר ברור לכולם עד כמה חשוב לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע בכדי לשמור על אורח חיים בריא. רבים כבר הפכו את הספורט ליותר מתחביב –  החל מאלה שמתאמנים בספורט תחרותי כמו כדורגל או שחייה, "המכורים לחדר הכושר" שלא מוותרים ומגיעים שלוש עד חמש פעמים בשבוע לפחות, וגם מי שבגיל מבוגר יותר החליט לעשות שינוי, הציב לעצמו יעד והצטרף לקבוצת ריצה, טריאתלון או לקח מאמן כושר פרטי.

המשותף לכולם הוא הרצון לראות תוצאות ולעמוד ביעדים והמטרות שהגדירו לעצמם, כמו למשל: להוריד את אחוזי השומן בגוף ולהעלות מסת שריר, להצליח לרוץ מרתון שלם, להגיע להישגים ולקטוף פרסים בענפי ספורט תחרותי, לרדת 10 ק"ג במשקל וכדומה. אבל כדי באמת לשפר תוצאות ולהשיג מטרות, לצד הפעילות הספורטיבית נדרשת גם הקפדה על תוכנית תזונה קבועה ומסודרת.

שיטה מדעית מתקדמת להתאמת תוכנית תזונה לספורטאים

מי שפיתח שיטה ייחודית  לאבחון והתאמת תוכנית תזונה לספורטאים הוא ד"ר נסטור ליפובצקי – דיאטן קליני מבכירי המטפלים בארץ בתחום התזונה כבר קרוב ל-30 שנה. על פי השיטה של ד"ר נסטור, תוכנית התזונה מותאמת אישית לספורטאי על פי מדידה מדויקת של אחוזי השומן בגופו, שריפת האנרגיה היומית שלו, הנתונים האישיים ואורח החיים שהוא מנהל.

"השלב הראשון בהתאמת תוכנית התזונה לספורטאים", מסביר ד"ר נסטור, "הוא אבחון מטבולי בעזרת מכשור מדויק ומתקדם. באבחון אני לומד קודם כל על ההוצאה הקלורית של הספורטאי הנובעת מפעולות בלתי רצוניות כגון תהליך הנשימה, עבודת איברים כדוגמת הלב, הכבד, הכליות וכו’. למעשה מדובר במרבית האנרגיה שאדם ממוצע מוציא ביום. בנוסף, אני מודד את ההוצאה הקלורית בזמן הפעילות הספורטיבית. משתי הבדיקות הללו ניתן לדעת בדיוק כמה אנרגיה מוציא הספורטאי ביום ומה צריכה להיות ההכנסה האנרגטית שלו. על פי תוצאות האבחון המטבולי, אני בונה לספורטאי תוכנית תזונתית אישית מותאמת לתוצאות אותן רוצה להשיג".

למי מתאימה השיטה?

"מגיע אלי קהל מגוון ורחב של מתאמנים וספורטאים. החל מילדים ונערים שעוסקים בספורט תחרותי מקצועי כמו כדורגל, כדורסל, שחייה או אמנויות לחימה ורוצים להגיע להישגים, צעירים שהולכים בקביעות לחדר הכושר לחיטוב הגוף  ועד נשים מבוגרות יותר שעוסקות בספורט באופן קבוע ומטרת האימון שלהם היא בעיקר ירידה במשקל".

אחד המטופלים הוותיקים של ד"ר נסטור הוא דווקא בחור צעיר בן 20 – עומר כץ, שוער קבוצת ביתר ת"א רמלה. "את ד"ר נסטור פגשתי לראשונה לפני 6 שנים", מספר כץ, "כששיחקתי כשוער במכבי ת"א הגעתי אליו עם אבא שלי ששמע המלצות על שיטת האבחון והטיפול הייחודית שלו. המטרה שלי ככדורגלן מקצועי הייתה להוריד את אחוזי השומן בגוף ולהעלות מסת שריר. לאחר שנסטור בדק מהי כמות האנרגיה שאני מוציא במהלך שבוע אימונים רגיל, הוא התאים לי תוכנית תזונה אישית, עליה אני מקפיד עד היום".

תמונה_אאוטבריין

"היום אנחנו נפגשים אחת לשלושה חודשים ובודקים איפה אני עומד. אני יכול לומר שבזכות ד"ר נסטור הצלחתי להוריד את כמות אחוזי השומן בגוף מ-14% ל-7% וזה בהחלט הישג משמעותי וחשוב לקריירה שלי כשוער".

רוצים להתייעץ טלפונית עם ד"ר נסטור או לתאם פגישת היכרות ללא עלות? השאירו פרטים:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"