כדאי לדעת

בעקבות מדיניות חדשה של משרד הרווחה – פתרונות דיור חדשים בעיר עפולה מהווים בשורה אמיתית לנכים ולמתמודדים עם מגבלות ואתגרים פיזיים

בעקבות מדיניות חדשה של משרד הרווחה – פתרונות דיור חדשים בעיר עפולה מהווים בשורה אמיתית לנכים ולמתמודדים עם מגבלות ואתגרים פיזיים

בעקבות מדיניות חדשה של משרד הרווחה להקמת דירות בקהילה לאנשים עם מוגבלויות, קמו לאחרונה פרוייקטים ייחודיים למגורים. הם מתאימים למי שנאלצים להתמודד עם אתגרים פיזיים מבחינת התפקוד היום-יומי. חלקם גם בגיל מבוגר נשארים לגור עם ההורים כדי לקבל תמיכה צמודה. היום, במסגרת החדשה, בעזרת ליווי של מטפלים ואנשי צוות, הם יכולים לנהל חיים עצמאיים בדגש על השתלבות בקהילה. כל זאת, תוך דאגה מלאה לכל צרכיהם, במימון של 80% מקצבת הנכות.

אילנה אבנרי, מנהלת בחברת “שְׂלָו” – חברה המעניקה שירותי שיקום ייחודיים ואחראית למגוון פתרונות הדיור הללו מרחיבה: “שְׂלָו מציעה מגוון פתרונות דיור המתאימים לדיירים שונים בעלי צרכים שונים: קיים דיור כפרי במזרע ודיור עירוני. הבית במעיינות מיועד לצעירים עם צרכים סיעודיים. הבית במזרע – יחידות סטודיו עבור צעירים בוגרים או זוגות. בנוסף; נפתחו דירות שותפים בערים מרכזיות באזור המרכז. מבחינת אנשי צוות, נמצאים באופן קבוע במקום מדריכים, עובדת סוציאלית, אח או אחות, מטפלים פרא רפואיים והמנהלים".

מה מייחד את הבתים של שְׂלָו?

“מגיעים אלינו דיירים במגוון גילאים, מגיל 18 ומעלה, שגרו עם ההורים או במעונות והוסטלים ומחפשים מסגרת חדשה. כשדייר חדש מגיע אלינו, אנו מתאימים לו תוכנית שיקומית אישית וקובעים ביחד איתו מטרות אישיות ויעדים לשיפור בתחומים שונים. קיים שילוב ייחודי של בחירה אישית, עצמאות ואוטונומיה עם שותפות ושילוב בקהילה. אנו פועלים לשילוב בקהילה בכל המישורים: דואגים לתעסוקה, לבילויים בשעות הפנאי, ללימודים ואפילו עוזרים במציאת בני זוג. עבורם זה הבית, כמו של כל אחד מאיתנו, וממנו הם יוצאים בבוקר לעבודה, נהנים מפעילויות שונות אחר הצהריים ומההווי המשותף במקום ומקבלים מענה לכל הצרכים שלהם”.

“גם ללכת לסופר יכולה להיות פעולה לא פשוטה עם מגבלה פיזית, והמדריך השיקומי מלווה את הדיירים שלנו ועוזר להם לערוך את הקניות בעצמם”, מוסיפה סמדר סגל מנהלת הדירות בעפולה.

הדייר הוא שותף מלא

סמדר מנהלת שתי דירות לצעירים עם נכויות פיזיות באזור עמק יזרעאל – הראשונה בקיבוץ מזרע, והשנייה נפתחת בימים אלו בעפולה עבור צעירים בגילאי 20 פלוס ברמת תפקוד גבוהה יחסית. “כל התהליך מתבצע בשותפות מלאה עם הדייר”, מדגישה סמדר, “הוא שותף מלא יחד עם הצוות בקבלת ההחלטות כמו למשל מציאת מקום התעסוקה”.

"הנוכחות של אנשים עם מוגבלות במרחב הפיזי והחברתי של כל אחד מאיתנו מאפשר להפחית חששות. אני מאמינה כי הילדים של קיבוץ מזרע שנפגשים בכל יום במדרכות עם דיירי הבית הכתום, מכירים אותם, נהנים מפעילויות משותפות, וכך מפסיקים לראות את המוגבלות ורואים את האדם שמאחוריה.

ילדים אלה יגדלו להיות הורים שלא יעבירו את ילדם למדרכה ממול כדי לברוח מהמראה, אלא יעצרו לשוחח איתם. זו המהפכה האמיתית ככל שיש הזדמנויות למפגש אמיתי ארוך טווח יורדות הסטיגמות, החששות והפחד מהשונה. זה קורה ואנחנו חלק משינוי גדול, יש לנו עוד עבודה רבה אבל הניצנים כבר קיימים".

"כל אחד הוא סיפור מרגש"

שאלנו את אילנה אם תוכל לשתף אותנו בסיפור מרגש ויוצא דופן של אחד הדיירים. היא חשבה רגע ואמרה: “כל אחד שמגיע אלינו הוא סיפור מרגש חדש ויוצא דופן. לראות אנשים שחיו עם הוריהם יוצאים לדרך של עצמאות והשתלבות בקהילה זה מרגש. גם אותנו וגם את בני משפחתם. ללוות אותם בתהליך השיקומי ולראות הצלחות והשגת יעדים שהציבו לעצמם, לעזור להם למצוא זוגיות – זה מרגש ומספק”.

מי זכאי ואיך מתקבלים?

זכאי לדיור כזה כל מי שיש לו מינימום 40% נכות על בסיס מוגבלות פיזית (שיתוק מוחין, ניוון שרירים, נכות מתאונה וכד’). בשְׂלָו נפגשים עם המועמד ובוחנים את מידת ההתאמה שלו לכל פרויקט. במקרה הצורך יוצרים קשר עם עובד הרווחה המקומי. והעלות? על חשבון חלק מקצבת הנכות.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על פתרונות הדיור של שְׂלָו? השאירו פרטים ונחזור אליכם:


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"