בריאות ולייף סטייל

פנסיה במשרה מלאה: רשת הדיור המוגן שלא משאירה לדיירים דקה פנויה

רשת מגדלי הים התיכון היא היחידה בישראל שמציעה לדייריה מתחמי מגורים אקסקלוסיביים בנוסף לקמפוס לימודים חדשני וקהילה תוססת. בין הבריכה המחוממת לקורס ציור קלאסי, לתיאטרון ולספא – לא בטוח שיישאר זמן לביקורים של הנכדים

בעולם שבו תוחלת החיים עולה והעבודה הופכת יותר ויותר תובענית, דווקא היציאה לפנסיה היא הרגע שכולם מחכים לו בשביל להתחיל לחיות. ברוב המקרים הילדים כבר יצאו מהבית, החובות והמשכנתא כבר נגמרו והמרוץ האינסופי נרגע.

אך עם הזמן שהולך ומתרחב, נוצר לעיתים גם חלל עצום שרבים מתקשים למלא וכאן יש חשיבות משמעותית לקהילה בה חיים, למוטיבציה לייצר תעסוקה ולמגוון האפשרויות הקיים בסביבת המגורים.

ברשת מגדלי הים התיכון הבינו את הצרכים של האוכלוסייה הבוגרת יותר, ולקחו את המוטו המלווה אותם "מעניין לחיות פה" – עד לקצה. כך למעשה הפכה הרשת תוך זמן קצר, לפתרון המוביל בישראל לאוכלוסייה המבוססת, כשהיא מספקת לקהילת הדיירים שלה לא רק חיי חברה תוססים אלא גם מגוון עצום של עניין ותוכן לאורך כל שעות היום, לצד מגורים הנחשבים בסטנדרט הגבוה ביותר בישראל.

7 עולמות תוכן עשירים

"הבנו שתוחלת החיים, ויותר חשוב, איכותם, מושפעים רבות מהסביבה העוטפת, מהאנשים שקרובים אלינו, מהחברה ומהעניין שאנו מוצאים בשגרת היומיום", אומרת סלין מלכה, מנהלת השיווק ברשת מגדלי הים התיכון. "לכן, השיקול שצריך להנחות אדם לפני כניסה לדיור מוגן, הוא התוכן וחוויית המגורים שהמקום יוכל לספק לו, כשהקו המנחה הוא 'עד כמה יהיה מעניין לחיות בו'".

כיצד מצליחים לייצר פעילות שתתאים למגוון כל כך גדול של דיירים?

"יצרנו שבעה עולמות תוכן ייחודיים ומרתקים, שנבנו על ידי מומחים והותאמו במיוחד לאוכלוסייה שלנו, על מנת להעניק לה ערך מוסף. בכל אחד מהבתים שלנו קיים קמפוס שמציע תכניות לימודים סימסטריאליות במגוון עצום של תחומים. כך שגם מי שנטייתו היא חקר העולמות הקלאסיים ימצא עניין, וגם מי שזורם עם הזמן ומתחבר יותר אל העולמות המודרניים ימצא תכנים מעשירים".

הבריכה המקורה במגדלי רמת השרון

"למשל, מי שמתעניין באמנות יכול לבחור קורס ציור קלאסי, או קורס קווילינג מודרני. יש הרצאות עם גיל שוחט על מוסיקה קלאסית, לצד הרצאות על התפתחויות עכשוויות בעולמות הגנטיקה וחקר המוח, סיור בתערוכת ציורים קלאסית אל מול תערוכת גרפיטי מודרנית, הקראת יצירות ספרות קלאסיות או הרצאות להכרת ה'לופר' שעלה לכותרות בעקבות זכייתה של נטע ברזילאי באירוויזיון".

"לוח הסדנאות השבועיות שלנו מכיל כ-40 סדנאות, כך שכל אחד יכול להתחבר לתוכן שמדבר אליו וללמוד בדיוק את מה שהוא אוהב. בנוסף, אם דיירים מבקשים באופן ספציפי סדנה או הרצאה, אנחנו לגמרי פתוחים להצעות, יש לנו מספר רכזות איכות חיים בכל בית והן עושות בירור צרכים אישי עם כל דייר כדי שנוכל לבנות לו תוכנית בהתאמה אישית", מספרת סלין.

בריכה, סלון יופי, תיאטרון וחדר כושר

ואכן, בניגוד לימים שבהם האופציה היחידה לגיל השלישי היתה "בית אבות" – מקום בו אף מבוגר לא קיווה לבלות את ימיו, דיור מוגן הוא בקטגוריה נפרדת לחלוטין ונחשב לפריבילגיה של ממש עבור מי שיכולים לממן את החוויה.

האוכלוסייה שמגיעה לכל אחד מהבתים של הרשת נהנית מחיי קהילה אקטיביים, לצד שירותים נלווים שבניין דיור רגיל יכול רק לחלום עליהם: "הדירות מותאמות לצרכים הפיזיים של הדיירים ונבנו בסטנדרט גימור גבוה מאוד. בנוסף, בכל מתחם יש בריכה מחוממת, שטחים ציבוריים, חדרי תיאטרון, חדר כושר, חדרי סדנאות, חדרי מחשבים, ספריה מרשימה, ספא, מרפאה, מינימרקט וסלון יופי. יש בבתים חניה לכולם, בית קפה, ומסעדה. לדיירים אנו מציעים שירותי כביסה ושירות ניקיון שבועי", מסבירה סלין.

מתוך אליפות הזהב השלישית של מגדלי הים התיכון ב-2017. צילום: גלעד קברליך

"המפתח לאיכות חיים ובריאות תקינה"

"מגדלי הים התיכון", המפעילה שורה של בתי דיור מוגן ברחבי הארץ – בין היתר בגני תקווה , בכפר-סבא, רמת השרון, ירושלים ובת ים – הפכה כאמור, בשנות פעילותה לפתרון המועדף על מבוגרים שיש ביכולתם לממן את החוויה. הסיבה היא ככל הנראה ההשקעה הייחודית במחקר ובניית התוכנית העשירה שהיא מציעה לדייריה: "אנחנו יודעים שמחקרים שנערכו באוניברסיטאות מובילות בעולם מוכיחים שעניין בחיים, שמעורר סקרנות והתלהבות, הוא המפתח לאיכות חיים ותומך בבריאות תקינה ובאריכות ימים, ולכן החלטנו ששם הכי שווה להשקיע", אומרת סלין.

ברשת לא מסתפקים רק בפעילות אינטלקטואלית ואחת לשנתיים, מקיימים את "אליפות הזהב" – תחרות ספורטיבית במגוון ענפי ספורט, בה מתחרים הדיירים עם דיירים אחרים או מתעמלים מחוץ לרשת.

"אנשים שבוחרים לחיות איתנו חייבים להיות סקרנים, אנשים של שמחה וצבעים, של חדוות גילוי, של לימוד ומסעות מרתקים. אלינו מגיע מי שרוצה פרק חדש בחיים – פרק מלא חוויות בעלי משמעות, עם חיי חברה עשירים ומספקים ומעל הכל ביטחון אישי ושקט נפשי", מסכמת סלין.

לפרטים נוספים, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם >>


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"