כדאי לדעת

הישראלים מסתערים על הדרכון הפורטוגלי. בעיקר למען עתיד הילדים ופיתוח הקריירה

בחודשים האחרונים יותר ויותר ישראלים גילו את האטרקטיביות שבקבלת אזרחות פורטוגלית. היתרונות ברורים ומשמעותיים ולכן, לא פלא שרבים התחילו בתהליך לאחרונה וביניהם גם כפיר (27) מחיפה שהסכים לשתף אותנו בסיבות שהביאו אותו לעשות זאת.

כפיר, כיצד גילית שאתה זכאי לאזרחות פורטוגלית?

"לפני כשנה בערך ראיתי פרסום באינטרנט והסתקרנתי. במקביל, חבר שקיבל אזרחות פורטוגלית סיפר לי שהתהליך מאד פשוט. לאחר שבדקתי לעומק את תנאי הזכאות, גיליתי כי לכל יוצאי סוריה, לבנון וצפון אפריקה קיימת זכאות מובהקת. מוצא משפחתי הוא מסוריה ומוצא אישתי ממרוקו ולוב והובהר לי שעם השם דלל מסוריה, כהן ממרוקו וסעדה מלוב לא תהיה לי שום בעיה והשמות האלה מזכים. מאחר ובדיקת הזכאות הראשונית היא בכל מקרה ללא תשלום והחלטתי להיכנס לעניין."

"שמחתי לגלות שלא רק חברי האשכנזים יכולים לזכות בדרכון אירופאי, אלא גם מזרחי כמוני שהאופציה היחידה שלו לדרכון זר, הייתה דרכון מרוקאי או מקסימום סורי." הוא מוסיף בצחוק.

מסתבר שלפי הנתונים הדמוגרפיים העדכניים, מיליוני ישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית. התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי הפך את הפרוצדורה לפשוטה וקלה יחסית, וזאת גם אחת הסיבות שכל כך הרבה כבר הצטרפו למרוץ לדרכון.

למה היה חשוב לך לקבל אזרחות פורטוגלית?

היום אהנה מהדרכון האירופאי בעיקר במעבר חופשי בתוך האיחוד האירופי וכניסה ללא ויזה למדינות רבות, אבל כולם מבינים שבעתיד אזרחות אירופאית לא תהיה עניין של מותרות אלא כלי עבודה הכרחי בעולם גלובאלי, המחשבה היא כמובן גם על עתיד הילדים שלי."

כיצד אזרחות פורטוגלית תקל על עתיד ילדיך?

"אני ואשתי הורים לשני ילדים וברור שהדאגה לעתידם ורווחתם היא הדבר הכי חשוב לנו. אין ספק שאזרחות פורטוגלית-אירופאית היא כלי נפלא עבורם, שיכול לפתוח להם דלתות בהמשך, ביחוד מבחינת לימודים וקריירה. כאזרחים אירופאים הם יוכלו ללמוד בהמשך לימודים אקדמאים בחינם או במחירים מסובסדים באוניברסיטאות ציבוריות מובילות ברחבי האיחוד, וגם יוכלו לשלב עבודה באופן חוקי בתקופת הלימודים. בנוסף, בעולם גלובלי – אזרחות של האיחוד האירופי מציעה הזדמנויות רבות  לפיתוח קריירה במגוון תחומים לאחר הלימודים."

מה זה דרש ממך? מי מטפל בכל הבירוקרטיה?

החבר שכבר עבר את התהליך המליץ לי על "פורטוגליס", החברה הגדולה בישראל שמתמחה בתהליך להשגת אזרחות פורטוגלית. היתרון בשירות שלהם הוא שאצלם לא רק מדריכים אותך מה צריך לעשות, אלא ממש מטפלים בכל הפרוצדורות ועושים אותן בשבילך. לאדם כמוני שלא פנוי לטפל בבירוקרטיה הכרוכה זה התאים מאוד. האמת שלא ממש בדקתי אלטרנטיבות ופניתי ל'פורטוגליס' ישירות. לא הייתי צריך לרוץ לשום מקום. תעודת לידה הוצאתי מהאינטרנט, הייתי צריך להביא דרכון, תעודת נישואין של ההורים וזהו בערך. בכל שאר ה"טופסולוגיה", הבירוקרטיה והליכי הבקשה 'פורטוגליס' מטפלת. לעומת זאת, חברים שהתחילו את התהליך דרך עורכי דין או חברות אחרות, נאלצו לטפל בעצמם בחלק מהפרוצדורות, ועבורם התהליך היה מורכב יותר."

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לחץ לבדיקת זכאות >>

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

אז איפה עומד התהליך כרגע ?

"קיבלתי בזמן מאוד קצר את האישור הפורמלי של הקהילה היהודית הקובע שאני צאצא רשמי של מגורשי ספרד ופורטוגל. למעשה זהו השלב המהותי והחשוב ביותר בתהליך. מפה והלאה ב"פורטוגליס" ארגנו את המסמכים וטיפלו בכל הליכי התרגום והאישור שלהם עד שלפני מספר חודשים הוגשה באופן רשמי הבקשה לממשלת פורטוגל. לאחר מכן, כל מה שנשאר זה להמתין עוד מספר חודשים עד לאישור האזרחות ע"י ממשלת פורטוגל. הצפי הוא שבחצי השנה הקרובה אקבל את האזרחות".

שי כהן, מנכ"ל פורטוגליס

שי כהן, מנכ"ל חברת "פורטוגליס", מבהיר כי מדובר בהזדמנות ייחודית לקבלת דרכון אירופאי, וככזו כדאי מאד להזדרז ולנצל אותה: "מהיכרותי הרבה את התחום אני יכול לומר שכעת ההליך פשוט יחסית, אולם עם זאת גובר הסיכוי שבעתיד יתווספו לו תנאים נדרשים נוספים באופן העשוי להקשות מעט על ההליך.

אנחנו משתדלים להקל על לקוחותינו כמה שאפשר, בעזרת ליווי אקטיבי צמוד. נותר להם רק לאסוף את המסמכים הראשוניים לפי ההנחיות שלנו ולהעביר אלינו. אנחנו מפעילים נציגות ייעודית בפורטוגל, פועלים דרך עורכי דין מקומיים מובילים ומנהלים קשר ישיר עם נציגי הקהילות היהודיות והרשויות בפורטוגל שיש להם תפקיד מכריע בבחינת הבקשות".

שאלנו את כהן ליוצאי אלו ארצות כדאי לבדוק האם הם זכאים לדרכון?

"צאצאי המגורשים מגיעים מארצות מוצא רבות ומגוונות בהרבה מאלה שרוב האנשים מעלים על דעתם. לרוב המוחלט של יוצאי צפון אפריקה (מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב ומצרים), ארצות הבלקן – יוון, בולגריה, יוגוסלביה של פעם, טורקיה, סוריה ולבנון ודרום אמריקה, קיימת זכאות מובהקת. צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל ניתן למצוא גם בהולנד, רומניה, הונגריה ואפילו בהודו (קוצ'ין) וחלק מסוים של יהדות עיראק. בהתחשב בפיזור הרחב, יש סיכוי לקבלת זכאות גם עבור יוצאי קהילות נוספות באירופה, אסיה וארצות ערב, בתנאי כמובן שיצליחו לבסס זיקה למגורשים".

רוצים לדעת האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לבדיקת זכאות חינם השאירו פרטים

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"