“חסכתי עשרות אלפי שקלים על מוסכים”: קורס מכונאות רכב לחובבים, הראשון בישראל

רובנו לא ממש מבינים ברכב, ומסתמכים על העובדים במוסך, שמדברים במושגים שאנחנו לא מכירים ואנחנו נאלצים לשלם סכומי כסף גדולים (לא תמיד בצדק). בהאנגר של סוויץ’ בראש לומדים כל שנה מאות גברים ונשים מכונאות רכב לחובבים ברמה גבוהה ביותר, אל תוך הקרביים האפלים של המכונה – בתוך פחות מחודשיים

עבור רובנו, כניסה למוסך עם הרכב כשאנחנו לא יודעים מה הבעיה, כיצד יתקנו אותה ובעיקר, כמה כסף כל זה יעלה לנו – היא חוויה מפוקפקת במיוחד. “בעלי מכוניות מוציאים עשרות אלפי שקלים בשנה על תחזוקה של הרכב, בלי להבין על מה ולמה”, אומר גיתאי נוה, מייסד “סוויץ’ בראש – לימוד מכונאות רכב לחובבים”. “הם מגיעים למוסך משקשקים מפחד, כי גם עם המוסך הכי ישר ומקצועי לך תדע מאיפה תבוא המכה לבטן, עלויות החלפים והעבודה כיום גבוהה ביותר, ולרבים מהם אין מושג איזה תיקון אורב להם הפעם מעבר לפינה ואם הוא בכלל מוצדק. תמיד קיים הפחד להיתקע עם הרכב באמצע שומקום ולחכות לגרר שיבוא להציל אותנו, מי יודע מתי”.

גיתאי, שהתמודד בעצמו עם המצוקה הזו בהצלחה, עד לרמה שעזר וייעץ לאחרים, הקים את “סוויץ’ בראש” ובמרכזו יצר את קורס הליבה “מאפס למאה”, קורס מכונאות רכב לחובבים, היחיד מסוגו בישראל. “בשבעה מפגשי עומק אינטנסיביים, אנחנו נותנים לאנשים כלים פרקטיים להבין את ההגיון המכני והחשמלי של הרכב המודרני הממוחשב על בוריו, ואת האפשרות לגשת לתקלות ולטפל ברכב שלהם בעצמם ולחסוך כמויות בלתי נתפסות של כסף”, הוא מסביר.

מתעניינים בקורס מכונאות רכב לחובבים?
השאירו פרטים >>

"חשבתי שהמוסך ייתן לי שקט נפשי. טעיתי"

לדברי גיתאי, “מסיימי הקורס מגיעים לרמת ידע כה גבוהה, כולל הבנה לעומק של העקרונות הפיזיקליים של המכונה המסובכת ביותר בשגרה שלנו, עד שמוסכים פונים אלינו מיוזמתם בחיפוש עובדים”. הקורס מתאים לכולם: גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, הייטקיסטים ותיכוניסטים, חיילים ומשוחררים טריים, מנכ”לים ואנשי עסקים. “המשותף לכולם הוא הרצון להשקיע זמן וכסף במה שחשוב להם – כדי לרכוש ידע לצרכי הנאה, לחובבי רכב; לחיסכון כספי משמעותי על טיפולים במוסך; וגם לקבל כלים חדשים לפתרון בעיות, במצבים שעד כה הם לא ידעו מה לעשות בהם”.

גיתאי עצמו הוא איש הייטק ומשפטן – שעד גיל מאוחר אפילו לא ידע לפתוח את מכסה הרכב. אך הכל השתנה כשרכש ג’יפ מודרני ממוחשב, במטרה לטייל בטבע.
“חשבתי שהמוסך המומחה והידוע יעניק לי שקט נפשי, כך שאצטרך רק לסובב את המפתח בסוויץ’ ולדהור אל השקיעה. אבל הפנטזיה הזו התנפצה לי בפנים, עם עוד ועוד תקלות ושברים, עוד ועוד הוצאות, עד שהג’יפ הפך מחופש לעונש והכיס דלף במוסך בלי סוף. 

“בשלב מסוים כבר החלטתי למכור את האוטו, אבל רגע לפני פרסום המודעה, דיברתי עם איש חכם שמבין דבר או שניים במכוניות, שאמר לי: ‘אין סיבה שלא תעשה כל מה שמוסכניק יכול לעשות’. זו היתה נקודת המפנה. מאז לא רק שלמדתי כל מה שאפשר לדעת על מכוניות; אלא פיתחתי רוגע פנימי, עם תחושה של ‘אפשר לתקן’ גם במצבים שנראים חסרי מוצא, ברכב ובחיים”.

מתנסים בפירוק, הרכבה ותקלות אמיתיות

הקורס נערך באמצע השבוע בשעות הערב ובימי שישי מהבוקר, בהאנגר חווייתי המאובזר ברמה גבוהה ביותר ביישוב צור נתן – על כביש 6, ליד כוכב יאיר וצפונית לכפר סבא. המשתתפים מגיעים מכל רחבי הארץ, מצפון רמת הגולן עד למצפה רמון, מהערבה ובקעת הירדן דרך ירושלים עד מרכז הארץ, כדי לקחת חלק בשיטת הלמידה שפיתח גיתאי, על חלקי רכב אמיתיים ובסביבת מוסך מהנה ואמיתית.

“במכונית פועלים כל העקרונות הפיזיקליים שגילה המדע: המכניים, האלקטרומגנטיים, ההידראוליים, התרמו-דינמיים ועוד, ואנחנו לומדים אותם לעומק. אחרי שמבינים אותם, אפשר להתמודד עם כל מכשיר ביתי ומכונה תעשייתית ולהבין איך לפרק ולתקן אותם”, הוא מסביר.

מטרת הקורס היא להגיע להיכרות מעמיקה עם כל מערכות הרכב, כשהמשתתפים גם זוכים להפעיל, לפרק ולהרכיב בעצמם חלקים שונים ברכב, על גם תחת ליפטים. “לומדים, למשל, פירוק וניתוח מכלולים על שולחן העבודה, כמו מערכת שימון מנוע, אלטרנטור, סטרטר, גיר ידני, גיר אוטומטי, מגדשי טורבו, משאבת וואקום, קלאץ’, מערכת ההיגוי, ועשרות מכלולים נוספים”, מפרט גיתאי. 

“בנוסף, מִתנסים באבחון תקלות אמיתיות כולל התחברות למחשב הרכב, ניתוח נתונים וקודי תקלה כמו במוסך; בפירוק ושיפוץ מנוע – תרגיל אבחון למנוע תקול, כולל פירוק מלא של המנוע, מציאת התקלה ופתרונה, וכיצד לשפץ מנוע מהיסוד; לומדים כיצד להשתמש בכל כלי העבודה הדרושים לתחזוקה שוטפת של כל רכב; וגם איך לקבל את המדריך הסודי שכל יצרן מחויב לספק למוסכים המורשים שלו, ומראה צעד אחד צעד בדיוק איך אמורה להתבצע כל בדיקה ותיקון במוסכי היבואן”.

"מחסומי הפחד נפלו"

בוגרי הקורס מספרים על ההנאה שחוו בלימוד העולם הגדוש הזה – לצד חיסכון כספי משמעותי, ובעיקר, הרבה שקט נפשי. עוז לוי, משתתף בקורס, מספר: “הכלים שקיבלתי בקורס הביאו אותי לעשות טיפול 10,000 בלנדקרוזר לבד, מיד עם תום הקורס. מעבר לחסכון ושבירת מחסום הפחד, סורק התקלות שרכשתי ולמדתי לתפעל בקורס הציל אותי מגרירה מאמצע המדבר, וחסך לי אלפי שקלים”.

נמרוד וידר, משתתף נוסף, אומר: “מאז הקורס נפלו לי לחלוטין מחסומי הפחד ואני מתחזק בעצמי את ארבעת הרכבים שלי. עד היום חסכתי עשרות אלפי שקלים על טיפולים ותיקונים במוסכים. מעבר לזה, כשאני מוביל מסעות ג’יפים חוצי-ישראל כמה פעמים כל שנה, אני מתקן ג’יפים שהתקלקלו בעצמי, מהפעולות הפשוטות ביותר עד ‘ניתוחים’ מורכבים, מה שנותן ערך מוסף עצום ללקוחות-המטיילים שלי, ומשדרג את כל החוויה. הרווחתי כפול – גם בחסכון יומיומי בתחזוקה עצמית, וגם בתמיכה בפרנסה שלי”.

לשמחתו של גיתאי, יותר ויותר נשים מצטרפות אל קהילת הבוגרים של סוויץ’ בראש, ובקרוב מתוכננים מחזורי קורס לנשים בלבד על מנת לתת להן תחושה נוחה.

מתעניינים בקורס מכונאות רכב לחובבים?
השאירו פרטים >>

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם:

Array ( [0] => 24686 ) 39773

יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"