Round Table

לראשונה לאחר שנים: קרקעות בנס ציונה בסמוך לשכונת טירת שלום המבוקשת יצאו למכירה ב-157 אלף ש”ח

קרקע פרטית בטאבו בצמוד לשכונות המבוקשות בנס ציונה וכ-100 מטר משכונת אבן גבירול בעיר רחובות יצאה לשיווק, לאחר שנים בהן לא נמכרו קרקעות באזור. המחיר: 157,000 ש”ח ליחידת קרקע, כאשר דו”ח שמאי לפי תקן 22 הממשלתי קובע שבעת ההפשרה יזנק השווי ל-1.4 מיליון ש”ח (לפני היטלי ההשבחה)

במרחק חצי שעת נסיעה מתל אביב, נס ציונה מציעה למשפחות שילוב יוצא דופן בין מיקום מרכזי, סביבה ירוקה ופסטורלית – וכל השירותים שאפשר למצוא בעיר. לאחר זמן רב שבו לא הוצעו קרקעות למכירה בעיר, כעת משוחררות קרקעות על הגבול בין נס ציונה ורחובות – הצמודות לשכונות המבוקשות טירת שלום ואבן גבירול. מחיר הקרקע – כ-157 אלף שקל ליחידת קרקע.

מדובר בקרקע פרטית בטאבו, הממוקמת בחלק הדרומי ביותר של נס ציונה, בסמוך לשכונת טירת שלום המבוקשת. בנוסף, הקרקע ממוקמת במרחק 100 מטר בלבד מהבתים בצפון-מערב רחובות.

“לפי דו”ח שמאי בתקן 22, המחיר בו אנו מוכרים את הקרקע נמוך ממחירה האמיתי, בהשוואה לעסקות אחרות באזור”, אומר דניאל חזני, בעלי חברת גרניט שחם המשווקת את הקרקעות. “בנוסף, כשהקרקע תהיה זמינה לבנייה – השווי שלה, לפי דו”ח שמאי, כבר יהיה 1.4 מיליון שקל, (לפני היטלי השבחה) – רווח של כמעט פי 7 על ההשקעה”.

"ראיתי שערך הקרקע תמיד עולה"

בתוכנית המתאר הארצית תמ”א 35, הקרקע נמצאת במרקם עירוני, כאשר בתוכניות בהן הקרקע שינתה ייעוד למגורים צפיפות הדיור נעה סביב 16 יחידות דיור לדונם. לפי תוכנית האב, שנמצאת לפני הפקדה בוועדה המחוזית, צפויות להיבנות על השטח כ-4,300 יחידות דיור. בנוסף, הקו הראשון של רכבת המטרו – M1, שהמסלול שלו כבר אושר וצפוי להתחיל לעבוד ב-2030, כולל 3 תחנות בנס ציונה. “אנחנו מעריכים שאחרי סיום הליכי ההפשרה והתכנון הפרטי, בשטח התוכנית ייבנו בשטח אלפי דירות לצד שטחי תעסוקה וכן מוקדי נופש וספורט – כפי שמופיע בתוכנית האב”, הוא מוסיף. 

חזני עצמו פועל בשוק הקרקעות להשקעה מעל ל-20 שנים. “הכל התחיל כשרכשתי קרקע ומכרתי אחרי כמה שנים”, הוא מספר. “לא היה שום שינוי במצב של הקרקע – אבל המחיר שלה עלה פי 4 בשנים האלה. אז הבנתי שקרקע פרטית בישראל זה מוצר שהולך ואוזל ולכן הערך שלו רק עולה משנה לשנה.

“כשאני רואה את המחירים המטורפים של הדירות כיום, ברור לי שהשקעה בקרקע היא האופציה העדיפה עבור משפחות ואנשים שכבר שמו בצד 150-200 אלף שקל. הם מבינים שלא יוכלו לרכוש דירה, אבל רוצים השקעה שאפשר יהיה לממש בעוד כמה שנים, בשביל העתיד של הילדים”.

"במקום לבזבז את הכסף – השקיעו בקרקע"

“הנדל”ן במדינה הוא רכבת שדוהרת כל הזמן קדימה, אבל אפשר גם לרדת בכל תחנה ועדיין לראות איך ערך ההשקעה עלה משמעותית”, מוסיף חזני, שעבד בחברות ידועות כמו אזורים במכירות נדל”ן וליווה כבר עשרות משקיעים ברכישת קרקעות ברחבי ישראל. “בקרקע המדוברת, משקיעים שיש להם סבלנות להמתין לבנייה, יוסיפו עלויות בנייה ויקבלו דירה שהשווי שלה בשוק כיום הוא 2.4 מיליון שקל, בהשקעה נמוכה בהרבה. 

“מי שיחכה עד להפשרה, יוכל למכור את הקרקע במחיר משוער של 1.4 מיליון שקל, אבל גם מי שלא תהיה לו סבלנות לחכות, יוכל למכור את הקרקע ברווח בכל שלב שהוא – כי מחירי הקרקעות אף פעם לא יורדים. במקום שהכסף יישב בבנק ולא תעשו איתו כלום, או תבזבזו אותו על נסיעות לחו”ל, החלפת המטבח או הרכב – תשקיעו בקרקע במיקום מרכזי בעיר בה עוברת רכבת המטרו העתידית. זו עסקה שבתוך 10 שנים הערך שלה יעלה, כך שגם אתם וגם הילדים שלכם תהיו מסודרים”. 

לסיכום אומר חזני: “קרקע להשקעה היא מוצר שזמין לא רק לעשירים בלבד, אם מכוונים לקרקעות שעוד לא הופשרו. הרבה אנשים אומרים שאחרים הצליחו רק כי ‘היה להם מזל’ או ש’הם קנו בתקופה אחרת’. אבל זו טעות, כי היום כל אחד מסוגל לעשות כסף בהשקעה בנדל”ן. במקום לשבת בצד כשהרכבת חולפת על פניכם, תעלו עליה – ותצטרפו להצלחה”.

*הקרקע אינה זמינה לבנייה

Exit mobile version