כדאי לדעת

הבלוגר שמסתובב ומדווח מכל העולם רוצה דרכון פורטוגלי

150 מדינות זה לא מספיק לפלג כהן, הידוע כ"לונלי פלג" – הישראלי שמטייל כבר 15 שנה ומשתף בחוויותיו בבלוג מצליח ובסדרת הרצאות. "הדרכון הפורטוגלי יאפשר לי להגיע ליעדים חדשים – כמו איראן, מלזיה וסודן", הוא מסביר.

הוא טייל ב-150 מדינות, טיפס על עשרות הרים, צלל באוקיינוסים, חצה נהרות וימים, פגש דוב ענק פנים אל פנים, חלה במלריה ובטיפוס והתנדב בלא מעט מקומות. זהו "לונלי פלג", פלג כהן, בעל בלוג הטיולים הפופולרי בישראל, שמתעד את המקומות המיוחדים והמרוחקים שהוא מגיע אליהם – ומדבר על המסעות שלו באחת ההרצאות המבוקשות בישראל.

כעת, לפלג בן ה-35 יש יעד חדש שהוא רוצה לכבוש; אך בניגוד לפסגות הנישאות ולצלילה עם כרישים, הפעם מדובר במטרה שקל יחסית להגיע אליה: דרכון פורטוגלי. כבן למשפחה טוניסאית הן מצד אמו והן מצד אביו, פלג הוא אחד מהישראלים הרבים שיכולים ליהנות מהמדיניות של פורטוגל – שהחליטה כי ישראלים שיוכלו להוכיח קשר משפחתי ליהודים שגורשו ב-1492 מספרד ופורטוגל, יוכלו לקבל דרכון של המדינה.

אין מקום שהוא רחוק מדי

כמו שיודעים היטב 150 אלף העוקבים של פלג ברשתות החברתיות, הוא נחוש בדעתו להמשיך לטייל; כדי להשיג את המימון לטיולים, הוא יוצא לסדרת הרצאות ברחבי ישראל אחת לכמה חודשים. את הדרכון הוא צריך למטרה אחרת: "יש עוד מדינות שלא הגעתי אליהן, ולצערי גם אי אפשר להיכנס אליהן בדרכון ישראלי", אומר פלג. "המטרה שלי היא להגיע למקומות כמו איראן, באלי, סודן, בנגלדש ומלזיה – שידועות בנופים מהממים ותרבויות ייחודיות. הדרכון הזה יאפשר לי להגשים את החלומות שלי ולהגיע למקומות שישראלים לא היו בהם".

אף שהחל בתהליך רק לאחרונה, המחשבה להוציא דרכון פורטוגלי כבר צצה אצל פלג בעבר – אך הוא טרם הספיק לעשות זאת. "בחודשים האחרונים גם האחיות שלי הצטרפו לרעיון, והן אלה שדחפו אותי להתחיל בהוצאת הדרכון. התוכנית היא שכולנו נוציא דרכון פורטוגלי – ונוכל לטייל יחד, באמצעותו", הוא אומר.

פלג, שיצא לנדוד לאחר שסיים את שירותו הצבאי כלוחם בגולני, אף פרסם את הספר ״לוֹנלִי" – רומן ביכורים שכתב יחד עם חברת הילדות שלו, אלה בן צבי. הספר מבוסס על החוויות הרבות שצבר פלג במסעותיו מסביב לעולם, ובהשראת אנשים ומקומות שהותירו בו חותם.

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לחץ לבדיקת זכאות >>

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

לעבוד וללמוד באיחוד האירופי – ולטייל בלי גבולות

כדי לקבל את הדרכון, פנו פלג ואחיותיו לחברת פורטוגליס, המתמחה בליווי ישראלים בתהליך להוצאת האזרחות הפורטוגלית. "פניתי לפורטוגליס בגלל הפשטות של התהליך שהם מציעים. כמי שלא נמצא בארץ רוב השנה, חשוב לי שההתעסקות בדרכון תהיה מינימלית מצידי – כל מה שנדרשתי לעשות הוא להעביר להם כמה מסמכים עליי ועל המשפחה – והם עושים את שאר העבודה", הוא אומר.

עו"ד יוסי יצחק, מנכ"ל החברה, מספר כי "המוני ישראלים פונים אלינו לקבלת דרכון – ויש להם סיבות מגוונות: יש מי שרוצה לעבוד באיחוד האירופי, אחרים מעוניינים ללמוד באוניברסיטה באיחוד בחינם, או לרכוש נכסים וליהנות מהטבות מס. הדרכון הפורטוגלי, בהיותו דרכון אירופי לכל דבר, מספק את כל ההטבות הללו.

"ללא ספק, המקרה של פלג הוא ייחודי – אבל כמוהו, יש גם לא מעט ישראלים אחרים שרוצים להוציא דרכון פורטוגלי גם כדי ליהנות מהאפשרות לחצות גבולות באופן חופשי יותר. מי שמצויד בדרכון פורטוגלי לא צריך ויזה לארה"ב, למשל, ויכול לעבור באופן חופשי בין מדינות האיחוד האירופי. למעשה, בעוד הדרכון הישראלי הוא מקום 22 בעולם בדירוג הדרכונים החזקים ומאפשר כניסה ל-159 מדינות – הדרכון הפורטוגלי הוא החמישי בדירוג, ומי שמחזיק בו, יכול להיכנס ל-185 מדינות בלי לדאוג לוויזה לפני הביקור", אומר עו"ד יצחק.

פלג כהן בדרך לדרכון הפורטוגלי במשרדי "פורטוגליס"

"כאשר רואים הזדמנות צריך לנצל אותה"

עו"ד יצחק מסביר כי "הפופולריות של הדרכון הפורטוגלי נובעת בין היתר מהעובדה שיחסית, פשוט לקבל אותו. לא צריך לדעת את השפה המקומית או להתגורר בפורטוגל תקופה מסוימת; מספיק להוכיח קשר משפחתי, מה שנעשה באמצעות יצירת קשר עם הקהילה היהודית בפורטוגל, שבודקת לפי רשימת שמות המשפחה שבידה. רוב יהודי צפון אפריקה, ארצות הבלקן, סוריה ואפילו דרום אמריקה זכאים לאזרחות", מסביר יצחק.

תהליך קבלת האזרחות אמור להסתיים בתוך כשנתיים – ופלג בהחלט מחכה לדרכון הפורטוגלי שלו. "עבורי, זו הזדמנות יוצאת דופן להמשיך ולהרחיב את המסעות שלי, ולהגיע למקומות שלא הייתי יכול להגיע אליהם בדרך אחרת", הוא אומר. "החיים בדרכים לימדו אותי שכאשר רואים הזדמנות, צריך לנצל אותה – וזה בדיוק מה שמאפשר לי הדרכון הפורטוגלי".

לבדיקת זכאותכם לאזרחות פורטוגלית ללא עלות:

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2023: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"