כדאי לדעת

שירלי בוגנים בדרך לדרכון פורטוגלי: "אזרחות אירופית יכולה לפתוח דלתות"

רותם כהן, בת חן סבג, שירלי בוגנים ומפורסמים רבים אחרים החליטו לאחרונה לממש את זכאותם להוציא דרכון פורטוגלי. בדקנו למה הם צריכים את זה והאם אנחנו צריכים להתחיל להתגעגע

רון שחר, מורן אטיאס, גיא זוארץ, אקי אבני, מאור שוויצר, קובי מימון, לירון רביבו, מלי לוי, בת חן סבג, רותם כהן וגם שירלי בוגנים, הם רק חלק מהרשימה הארוכה של אנשי הביצה המקומית שלנו שהתחילו לאחרונה תהליך להוצאת דרכון פורטוגלי אירופי.

אם אתם בני 20 עד 40 – סביר להניח שבנוסף לסלבס, שמעתם גם על לא מעט חברים, בני משפחה ומכרים שהוציאו כבר אזרחות פורטוגלית, או נמצאים בתהליכים להוצאת אזרחות פורטוגלית.

הטריגר שהביא לנהירה של כל כך הרבה ישראלים (ולא רק סלבס), הוא חלון ההזדמנויות שפתחה ממשלת פורטוגל כאשר הודיעה שצאצאי גירוש ספרד זכאים לאזרחות פורטוגלית – מיליוני ישראלים יוצאי צפון אפריקה, יוון, טורקיה, בולגריה וארצות הבלקן, סוריה ולבנון ודרום אמריקה, שבתהליך פשוט יחסית יכולים להפוך לאזרחים אירופיים מן השורה, וכולם רוצים לממש את הזכאות.

"לעבוד בכל מדינות האיחוד, בלי אישורים"

"האפשרות להופיע בכל מקום בעולם שבו יש לי קהל, בלי מגבלות וביורוקרטיה מרגשת אותי", אומר לנו הזמר רותם כהן. "כאמן, הדרכון הזה פותח עוד דלת בחיים – אז למה לא".

בפורטוגליס, החברה הגדולה והמובילה בישראל לאזרחות פורטוגלית, מציינים כי "יש סיבות רבות לכך שהדרכון האירופי נחשק כל כך בעיני ישראלים. אחת החשובות שבהן היא העובדה כי האזרחות האירופית מאפשרת לעבוד בכל מדינות האיחוד ללא צורך באישור מיוחד, כולל כל ההטבות הסוציאליות הרלוונטיות. גם האמנים אצלנו בארץ חושבים בגדול ורוצים להתפתח בעולם, ולכן הם פונים אלינו כדי לפתוח את האופציה הזו".

גם השחקנית והתסריטאית בת חן סבג, התחילה לאחרונה בתהליך, ומספרת כי הדרכון האירופי "נותן לי אפשרויות להגשים חלום – לגור באירופה לתקופה קצרה (כי אין על המדינה שלנו), כנראה באמסטרדם, ולכתוב ספר או תסריט חדש".

"אזרחות אירופית יכולה לפתוח המון דלתות", אומרת שירלי בוגנים, הדוגמנית ומעצבת הפנים, שגם היא עוברת בימים אלה את התהליך עם פורטוגליס. "זה נכון במיוחד בקריירה שלי בעיצוב פנים וביצירת שיתופי פעולה עם לקוחות חדשים מאירופה".

האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לחץ לבדיקת זכאות >>

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה

רותם כהן | קרדיט תמונה: עמוד הפייסבוק הרשמי של רותם כהן

"מי שלא מקבל – לא משלם"

נראה כי בין אם מדובר במפורסמים או לא, המשמעות ברורה: עולם שלם של אפשרויות חדשות נפתח בפני מי שמקבל אזרחות אירופית ומסתבר שאפשר לפתוח אותו מאד בקלות. בפורטוגליס מדגישים כי "כל מה שהלקוחות צריכים לעשות זה למסור לנו שורה של מסמכים פשוטים שיש לכל אחד – דרכון, תעודת זהות, תעודת נישואין – ואנחנו דואגים לכל השאר".

ואכן, מדובר על חברה שבניגוד לחברות אחרות, מתמקדת אך ורק באזרחות פורטוגלית, ולא עוסקת באזרחויות של מדינות אחרות. הדבר מבטיח מנגנון יעיל ומתוקתק שמכיר את התהליך היטב, ויודע להתמודד בהצלחה עם כל שלב.

"חשוב להבין כי במידה שפונה אינו מאושר על ידי הקהילה היהודית כזכאי, הוא מקבל את מלוא כספו בחזרה", מסבירים בפורטוגליס. "לכן, נדיר מאוד שנתחיל את התהליך עם מבקש שיש לנו ספק כלשהו בדבר זכאותו".

בלי ויזה לארה"ב ולימודים בחינם ברחבי אירופה

"התהליך מבחינתי היה פשוט, לא הרגשתי אותו כי בעצם לא עשיתי כלום", אומרת בת חן סבג. "אני שמחה מאוד שיש מי שמוריד ממני את כל התיקים הביורוקרטיים, שאני לא צריכה לטפל בזה ושיש צוות כל כך מקצועי ושירותי שעושה זאת עבורי".

גם רותם כהן אומר כי "התהליך לא הצריך ממני יותר מדי. חוץ משיחות קצרות על פרטים ונתונים והעברת מסמכים, לא חוויתי משהו מציק במיוחד. אני אומר – למה לא לעשות את זה אם אפשר, ובכל כך מעט התעסקות".

עושה לכם חשק לדרכון פורטוגלי? יש גם בונוס: מי שמחזיק דרכון אירופי לא צריך ויזה כדי להיכנס לארה"ב, ולמדינות רבות נוספות ברחבי העולם. בנוסף, סטודנטים עם אזרחות אירופית יכולים ללמוד באוניברסיטאות במדינות שונות ברחבי האיחוד כמעט בחינם.

בת חן סבג | קרדיט תמונה: עמוד הפייסבוק הרשמי של בת חן סבג

"מוצפים בפניות לדרכון פורטוגלי"

לאחר שטיפלו בהצלחה באלפי פניות ובקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית, בפורטוגליס מתכוננים כעת לגל נוסף של פונים. "יש היום חלון הזדמנויות ייחודי, כאשר תמיד קיים הסיכוי שייסגר או שיוחמרו תנאי הזכאות", מסבירים בחברה.

"יש לנו קשרים הדוקים עם הקהילה היהודית בפורטוגל, ואנחנו מוצפים בפניות ומתוגברים בכל האגפים כדי לספק מענה לכולם. התוצאות מדברות בעד עצמן".

רוצים לדעת האם גם אתם זכאים לדרכון פורטוגלי? לבדיקת זכאות חינם השאירו פרטים

בהשארת פרטים הנני מאשר קבלת פניות ומידע בנושא הזכאות לאזרחות פורטוגלית ואופן מימושה


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"